1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2012 [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha, Grandell die bij Utrecht keepte? Ik herinner me dat alle blunders van hem een ''Grandelletje'' werden genoemd.

    Ik ben het zeker met je eens dat keepers niet perfect moeten zijn, het meest storende vind ik nog dat ze gewoon te laat reageren, dat ze ballen niet vangen gebeurd ook vaak genoeg in het echt.

    Vind het ook een zeer sterke game, weer ouderwets genieten. Leercurve is trouwens ook echt zeer hoog, dat verdedigen snap ik nog steeds niet echt...
     
  2. NamQo

    NamQo CR

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind het een leuke demo, deze ga ik (ipv FIFA12) halen dit jaar
     
  3. Stoempfel

    Stoempfel @Dyonko

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    128
    Vind de demo best leuk, en het voelt een stuk beter dan PES 2011.
    Maar die graphics... Geen enkele verbetering. Echt de sfeer van een Oost-Europese kerncentrale.:{
     
  4. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, en toch is dit wel net wat het zo moeilijk maakt om een sportgame te maken denk ik.


    Want je wil idd een 90 minuten wedstrijd spelen in 10 minuten. Je wilt echter niet dat alles 9 keer zo snel gaat, maar je wil wel een echte pot met alles erop en er aan.


    Dat is natuurlijk heel moeilijk, en daarom zal het nooit echt op voetbal lijken. Dat is gewoon niet mogelijk.

    Overigens van die 90 minuten in een echte wedstrijd wordt er vaak maar 60 minuten echt gevoetbald. Maar dan zit je nog met een verschil van x6 kwa tijd.


    De bal 6 keer sneller, mannen 6 keer sneller, dat ziet er niet uit natuurlijk, en is bovendien onspeelbaar. Je wilt een normale sprint- en balsnelheid, maar ergens moet je hier gaan spelen met die waardes, anders gebeurd er veels te weinig in 10 minuten.

    Voorbeeld, vaak hoor/lees je, over dat continu pressen van de spitsen, dat ze dat heel de pot vol houden. Dat is zwaar onrealistisch, maar stel nou dat het als in het echt is. Rooney zet druk jaagd de bal af, en zit er dan ff door heen.

    Dan kom je dus nooit meer aan de bal als jouw tegenstander goed positiespel beheerst. Hierin zouden ze wel iets aan moeten passen, maar niet 1 op 1 over nemen van real life. Het moet wel een beetje leuk blijven natuurlijk, ;-).


    --------

    ben demo 2 aan het downen nu, maar ik schrik een beetje van jullie reacties op de keepers. Dat zou wel balen zijn als die nog matig zijn.

    Ik denk zelf dat de keepers zo slecht zijn omdat schieten ook nog te gescript is. Keepers en schieten zullen ze gezamenlijk van de grond af moeten op bouwen en goed op elkaar af stemmen. Maar goed, ik hoop dat het nog mee valt, en ik las al over een patch, nou, ok, we zien wel dan.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2011
  5. GeeDeeZet

    GeeDeeZet Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het zeker lekker spelen, het off the ball deel is helemaal geweldig.
    Maar toch herken ik me wel in Don Juan zijn kritiek.

    Ik speelde gisteren als stoffige PES speler voor het eerst in 3,4 jaar weer PES (wel vorig jaar de demo gespeeld en bij vrienden af en toe PES2011) maar schakelde na dikke winsten op Pro al snel over naar Topplayer.

    Na 2 potjes won ik ook daar met 3-1, wel door scrimmage goals. Maar verdedigend gezien ging het makkelijk, de CPU had 4 schoten tegen 10 van mijn kant..

    Dat is toch vreemd dat dit in mijn geval zo eenvoudig gaat?
    Heb wel het idee dat het komt doordat het 'nieuwe' verdedigen erg lijkt op de manier van verdedigen in Fifa11... Kan natuurlijk best dat ik daar nu voordeel uit haal...

    Wel is het gevoel van scoren bij PES lekkerder dan bij Fifa. Je moet daar zoveel meer moeite doen om te scoren, dat het soms wat te 'klinisch' voelt. Bij PES kom je wat makkelijker tot schoten en scoren, vandaar misschien de vergelijking met Arcade...

    offtopic:
    Ik had bij het lezen van de post niet eens door dat het een post van Don was. Vond het namelijk een 'normale' post. Vond de reactie dan ook wat onvriendelijk van jou Cyrax, waardoor van het een weer het ander kwam...
    Maar goed, die discussies heb ik met jou ook wel eens gehad. ;)
     
  6. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Mijn reactie op de demo na een aantal potjes:

    + Dribbelen gaat al veel beter en soepeler dan vorig jaar :).
    - Echter is dit nog steeds houterig, nog een hoop te doen voor de volgende PES dus! :mad:

    + Schietsysteem blijft heerlijk, harde pegels en voetzoekers afvuren op de keeper. Tof! :cool:
    - Nu we het toch over de keeper hebben.. Waardeloos, eerste potje tegen mijn broer 2-2 gespeeld en drie van de vier goals waren makkelijk tegen te houden. Als ik de filmpjes hier zie, maken ze soms ook enorm rare 'blunders' (understatement). =(

    + Het spel gaat redelijk snel, loopt lekker! ;)
    - Blijkbaar te snel voor de verdedigers, want ik vind het maar een ballensysteem (:+) om mee te verdedigen. Bij PES2011 was verdedigen makkelijk IMO, maar als je nu de bal af probeert te pakken dmv. een tackle of sliding, ziet het er vaak nogal knullig uit. Kan zijn omdat ik met Glasgow speelde, maar als ik recht van voren kwam kon hij vaak de bal niet eens afpakken of wegtacklen (over de bal heen). Mijn eigen onkunde, maar ook wat van PES, IMO. :mad:
    + Met de aanvallers is hier wel van te profiteren, omdat (bij mij) de verdediging vaak niet goed meeliep met de spitsen. En ja hoor, de passjes blijven tof, zo lekker manual. Daar houd ik van (ook bij FIFA; manual settings), heel leuk! :D

    - De sfeer vind ik niet zo geweldig dit keer. Ik vergelijk het nu met FIFA (beetje lame, misschien?), maar in die demo vond ik zelfs nog meer sfeer zitten. Het ziet er bij PES namelijk nogal saai uit, het beeld.
    + Camera is tof, though.

    Het wordt voor mij moeilijk dit jaar, geen idee of ik hem wel of niet ga kopen. Misschien wat vaker potjes spelen, om me te overtuigen. Ben wel het 'geweldigvrijeleuke'-gevoel bij PES kwijt na een paar potjes, vanwege de houterigheid en het verdedigen. Hij wordt sowieso gekocht, maar ik denk zelf iets later.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2011
  7. zino

    zino Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind het een heel andere game als je manuel past ,ja dan nee. Als je hulp hebt bij het passen komen de oude bekende irritatie's weer boven. Passen die je niet bedoelt enzo. Bij volledig manuel loopt het enkel mis als het je eigen schuld is. Het gaat moeilijker maar de voldoening is groter als het lukt.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2011
  8. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Wat haat ik dat automatisch stoppen met rennen af en toe zeg.
     
  9. MennoO

    MennoO Active Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    14
    Net in een potje een mooie steekbal waarbij de keeper ook uitkwam en mijn spits ook op de bal af sprint. Nu had mijn speler hem eens eerst alleen stond er een verdediger op de lijn die de bal simpel kon tegen houden. Ik stond tenslotte bij de cornervlag in de buurt.

    Dit vind ik toch wel een heel groot + punt aangezien bij Pes 2011 ik het ALTIJD verloor als de keeper ook naar de bal kwam had hij hem ALTIJD eerder.
     
  10. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Heb je de training challenge al gespeeld, en dan met name het verdedigen?
    Verder staat er op Digitaalgras een uitgebreide uitleg: Zeer de moeite waard!
    http://www.digitaalgras.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=859
     
  11. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ja hoor, volgens mij heb je al minimaal vier keer gepost over die training challenge en je uitleg! Ik heb hem gelezen, bedankt! :D
     
  12. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    en nu EINDELIJK spelen :)
     
  13. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Werkelijk? Goh, kan ik me niet meer herinneren :)
     
  14. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Haha, minimaal twee keer. Maar is niet erg, is alleen maar handig! :D
     
  15. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Na nog wat meer potjes spelen is het alleen het keeperswerk wat me niet bevalt. Toch wel een erg belangrijke pion in je game die goed moet staan. Raar, aangezien ze vorige jaren wel "ok" waren.

    Verder is verdedigen echt extreem moeilijk. Ik ben al geen pesheld verdedigend maar dit is echt een compleet nieuw universem voor me. Damn, dat wordt oefenen 8)
     
  16. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Trouwens een vraagje: is de schwalbe er uit gehaald? Of alleen uit de demo? Of gewoon andere controls? Want (RS) + (LS) is het niet meer, jammer genoeg.

    Schwalbes zijn baaaas, toch een flink pluspunt aan PES > FIFA. :+ _O_
     
  17. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Probeerde het ook, lukt niet. Al was het toch kut, scheids fluit 99 van de 100 keer en geeft je geel. Beter maak je gewoon een actie in plaats van schwalbe. 8)
    Maar was wel funny, op je eigen helft lekker schwalbes uitvoeren. :lol:
     
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik vind een héél groot pluspunt dat je nu gewoon lekker kan tikken. In PES 2011 lukte vaak een mooie aanval net niet , omdat iemand de bal niet in 1x speelde.
     
  19. Un4

    Un4 Active Member

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ben ik de enige of is de 2e demo een stuk makkelijker dan de eerste?
    Erg zonde want de goede AI lijkt wel compleet weg te zijn in deze demo.

    Ook lijken de graphics minder te zijn. Ik heb het overigens over beide PS3 demo's.
     
  20. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaf net zo'n lobsteekpass met de buitenkant voet. Vrijwel identiek als die van Götze gister tegen Arsenal. Heerlijk. Keeper gedroeg zich ook ineens, 4 potjes achter elkaar geen last van gehad.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina