1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2015

Discussie in 'Games' gestart door zino, 5 jul 2014.

  1. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Misschien is dat ook wel de reden dat het v.w.b. Sportgames de grote verrassing is geworden op de gamescon. Niemand verwachtte iets van PES en blijkbaar is er erg veel verbeterd, ook t.o.v. De E3 van 2 maanden geleden.
     
  2. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    kijk das info waar we wat mee kunnen!!
     
  3. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Zou ik ook zeggen :9
     
  4. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    De verwachtingen van deze game stijgen nu bijna met de dag, als dat maar goed gaat... :+

    Enfin, mijn voorkeur ligt toch nog steeds bij het offline/local spelen. Als de gameplay op de grasmat maar goed is ben ik al snel te tevreden. :thumbs:
     
  5. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Zo, die hype wordt hier alweer goed gecreëerd :) Kijken hoelang het leuk blijft als (WEDEROM) blijkt dat er een half product in de schappen ligt.
    Heb het gevoel dat ik naar pes 2014 zit te kijken.

    Check Vlaar daar ook weer lekker instappen (3:50) op het moment dat je speler wisselt. Ziet er prima uit. Kan weinig meer fout gaan aan pes 2015

    Bij de launch krijg ik Fifa 15 + FM5 en denk dat ik het daar eerst maar is bij laat
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2014
  6. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja, hallo, dit is wel een knoeier, die met Nederland speelt. Het aardige is juist dat je nu goed kan kiezen met de rechterstick wie moet worden geselecteerd.
    Slecht argument!
     
  7. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Verdediger stapt in voordat ie van speler heeft gewisseld 8)8)
    Gaat op AI

    Wat ik overigens zie (om een beetje balans in het topic te krijgen)

    - Foutjes zoals hierboven (herkenbaar uit vorige delen)
    - Nog altijd hoekerige animaties
    - Keepers ogen nog altijd niet super

    Gaat op basis van bovenstaande filmpje. Verder nog weinig gezien en lees graag de reacties van mensen die hem tegen die tijd gekocht hebben.

    Wanneer komt er een compleet nieuwe engine met nieuwe animaties en een compleet nieuwe basis?
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2014
  8. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Om op je laatste vraag terug te komen: NU! Deze versie.
    Lees gewoon even de laatste paar bladzijden, dan zie je dat het toch allemaal wat positiever ligt als jij schijnt te zien.
    Ik ben het ook met geen van je conclusies eens. Maar ieder zijn mening :)
     
  9. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Hoor vaak mensen zeggen fifa gaat te snel etc, maar als ik dit filmpje zie ligt het tempo ook aardig hoog of heb ik dat mis?
     
  10. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ga nooit op de snelheid van filmpjes af, daar wordt in geknipt om de grootte binnen de perken te houden waardoor het sneller en soms schokkender gaat.
     
  11. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    En speelsnelheid was in de laatste delen naar beneden te schroeven? Dat beviel me wel. Standaard ging het mij ook te snel.

    Dat ik mijn 5500e post aan een ooit zo legendarische footie mag toewijden :'-(:'-( Emoties... emoties.
     
  12. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Haha, gefeliciteerd met je 5500 e post :D
    En ja, de snelheid is naar boven en beneden aan te passen.
     
  13. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    ik zit vermoedelijk in een andere leeftijdscategorie waar op de bank gamen met vrienden spaarzaam is en online wat makkelijker.. ;-)

    als dat nou dik in orde is (en ik bedoel a la fifa 100% lag vrij) dan is t de mijne
     
  14. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Han, 1 ding, PES 2015 is ook niet van de grond af aan opnieuw opgebouwd. Ze gebruiken de FOX Engine voor het renderen van de 3D modellen. Het achterliggende systeem, de AI, de animaties, de "sequences", het X-aantal slots (waardoor je maar een beperkt aantal teams kunt aanmaken) zijn allemaal als vanouds.

    Dat is duidelijk te zien. Dat maakt verder niet uit als de gameplay top is, maar wat jij zegt is gewoon echt niet waar. Ze bouwen voort op wat ze hadden.
     
  15. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    geen speld tussen te krijgen, zoveel dingen herkenbaar, wat niet erg is overigens
     
  16. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Haha, bedankt! :)

    Geen achtergrond info gelezen maar op basis van wat ik heb gezien, moet ik het hier wel mee eens zijn.

    Begrijp me niet verkeerd Han. Ik gun PES (en vooral jou, na die jaren) het allerbeste. Ik heb alleen, net als de afgelopen 4 delen, zwaar mijn twijfels over deze game.
     
  17. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik weet niet waar ik het gelezen heb, maar hoe veel het ook op PES 2014 lijkt, het is met gebruik van de fox-engine verder wèl van de grond aan opgebouwd. Ze hadden de animaties natuurlijk al en die hebben ze gebruikt maar bijv. de basis is wel degelijk nieuw.
    De manier waarop ze fox nu gebruiken werkt nu gewoon beter en effecienter. Als dit niet nieuw was dan zou er weinig verbetering in het spel zitten.
    Nogmaals, ik weet niet waar ik het gelezen heb, maar ik zuig het in ieder geval niet uit mijn duim :)
    Trouwens, Jows, heb jij het spel nog gespeeld?
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2014
  18. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    Wat gameplay vids van Asim Tanvir. Gameplay, rondspelen van de bal en vrij lopen van de spelers, ziet er echt heel lekker uit. Hoewel ze de sprintfunctie wel erg vaak aanroepen. Maar daar gaat het mij niet om. Dat is een kwestie van je eigen stijl spelen.

    Italie - Spanje:



    Duitsland - Spanje:

     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2014
  19. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    En een paar anderen gefilmd tijdens een potje:

    Er zijn nog meer gameplay vids van Asim Tanvir en Gari Clark maar die plaats ik later wel anders.
     
  20. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Han, PES 2014 was ook al helemaal herbouwd op de FOX Engine (leugen zo bleek al snel). Maar als je dan weer ziet dat er een beperkt aantal slots zijn voor teams (WTF, de tijd van memory sticks zijn voorbij), de spelers hetzelfde juichen na een doelpunt, de catch-in bug nog steeds optreedt, keepers nog steeds van hetzelfde niveau zijn, het wisselen van spelers nog steeds niet lekker werkt, er nog steeds sprake is van regio's (m.b.t. option files), dan kun je niet anders concluderen dat ze gewoon verder zijn gegaan met waar ze mee bezig waren.

    De FOX engine is echt tot mooie dingen in staat, maar dat is vooral op basis van het renderen van de modellen, de (dynamische) licht- en weerseffecten en physics. Of te wel het grafische aspect.

    De FOX Engine heeft niets met A.I. te maken, of met geluid, of met commentatoren. In de filmpjes die ik tot nu toe heb gezien lijkt het alsof het allemaal soepel loopt (kan ook door de hardware van de PS4/XOne komen => De PS3 en X360 hadden het gewoon zwaar met de FOX Engine). Met name de responsiveness lijkt flink verbeterd te zijn en dat is erg belangrijk voor een voetbalgame.

    Verder heb ik de game nog niet gespeeld, al was ik dit weekend toevallig wel in Keulen (vrijgezellenfeestje van maatje). Ik twijfelde maar ben uiteindelijk niet gegaan op zondag i.v.m. iets dat een flinke kater heet.

    Nogmaals, ik hoop echt dat PES 2015 weer een leuk voetbalspel wordt, maar zolang ze vasthouden aan hun oude basis en niet écht vernieuwen, kunnen ze nooit de stap maken die wij allemaal willen.

    Ik denk dat ik PES pas koop als ze af zijn van die slots en regio beperkingen, waardoor je altijd moet kiezen welke option file je neemt. Ik wil als het moet gewoon alle 50 competities kunnen maken/importeren, inclusief spelers en stadions. Wat mij betreft gooien ze dan alle licenties weg (op Supercup, CL en EL na) en laten ze de community dit zelf oplossen. Dáár moeten ze over nadenken.
     

Deel Deze Pagina