1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2015

Discussie in 'Games' gestart door zino, 5 jul 2014.

  1. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Helaas heb ik vanmorgen weinig tijd maar op twee dingen wil ik reageren:
    1, Waar heb jij de Catch-up bug gezien? Ik heb juist filmpjes van het tegendeel gezien. Die is er echt uit. Was er al in de E3 build uit.
    2. De keepers zijn beter. Kijk maar eens naar de filmpjes van Asim, die eerder deze bladzijde zijn gepost. Ik heb weinig tot geen grabbel-partijen meer gezien. Graag daarvan zie ik van jou duidelijke bewijzen :)
     
  2. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Han, ik heb het over PES 2014. Ook toen zeiden ze dat de game helemaal opnieuw was opgebouwd met de FOX Engine (zelfs bij PES 2013 zeiden ze dat). Bleek er nog een hoop bugs van voorgaande delen in te zitten of juist te zijn teruggekomen.

    Kan best dat die bug er nu uit is gehaald, maar dat neemt niet weg dat bijv. de scoor-sequences, A.I. en animaties als vanouds zijn, dan wel zijn verbeterd en dus niet helemaal opnieuw zijn gemaakt. We zien het snel genoeg als er wederom een maximum zit op het aantal slots. Dat zou betekenen dat ze nog altijd het oude "core" systeem gebruiken.
     
  3. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja, ik had haast, niet goed gelezen....
    De animaties zijn mogelijk vanouds, maar wel aangevuld met nieuwe animaties.
    Scoor-sequenties? Bedoel je daarmee de verschillende manieren hoe er gescoord wordt? Is me niet duidelijk wat je bedoelt.
    De AI is zeer anders! Voorbeeld? Alle teams hebben nu hun eigen thuis- en uit-formaties. Ze spelen precies zoals de real-life teams spelen, inclusief off the ball acties. Dat is dus geheel anders en dus niet hetzelfde als PES 2014.
    Enzovoorts.
     
  4. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Een formatie heeft niets met de AI te maken. Als spelers de ruimtes niet opzoeken of ballen steeds bij een tegenstander in de voeten schiet maakt het niets uit of dit vanuit een 4-4-2 of 5-3-2 formatie is.
    (Let wel, of de AI nu beter is geworden of gelijk is gebleven weet ik niet, wil enkel aanhalen dat je voorbeeld betreffende een formatie niet klopt.)
     
  5. zino

    zino Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    3
    Waar ik me zorgen om maak is of het nog altijd even scripted zal zijn? Dat irriteerde mij nog het meest in de vorige versie. Is er daar al iets over bekend. Nee zeker? Dit kan je eigenlijk aleen maar weten als je een master league speelt. In de demo of single-match zal je het niet voorkomen.
     
  6. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Daar kom je wel achter :)
    Dat hebben ze echt gewijzigd. Er is een verschil hoe je 4-4-2 kan spelen qua concept.
    In het verhaal van Asim Tanvir van WENB kan je dat duidelijk terugvinden :):
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2014
  7. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik weet het niet.
    Scripted moet het altijd wel zijn want het script is de AI van het spel. Maar het moet op een goede manier scripted zijn.
     
  8. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Nogmaals: je interpretatie van AI klopt niet. Het is de reactie op een spelsituatie, het vrijlopen op het veld, het zoeken van de dieptes, etc. De formatie speelt hierin mee, zo kan een speler in de ene formatie beter spelen dan de ander, maar is niet de factor waarvan je kunt bepalen of een game wel of niet beter is geworden ten opzichte van zijn voorganger.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Hier ben ik ook zeer benieuwd naar. Dit wordt ook nooit in reviews meegenomen helaas.
     
  10. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik bedoel de filmpjes die je ziet als er gescoord is. Die zijn al jaren hetzelfde. Dat is gewoon een beetje zonde. Kijk, het hoeft niet zo te zijn als bij FIFA, maar als je gewoon zelf ene kant op zou kunnen rennen en je spelers je om de nek vliegen, dat zou vetter zijn. Ook stoor ik me nog aan het feit dat het nog steeds geen "continuous game" is. Een uitbal veroorzaakt een refresh, waardoor de tegenstander weer georganiseerd staat en je dus geen snelle counter kan uitvoeren.

    Bij de concurrent hebben ze dat nu echt mooi opgelost. Je scoort, je ziet spelers juichen, je ziet een replay, emoties op gezichten en vervolgens zie je de spelers teruglopen naar hun eigen helft en de bal op de middenstip leggen. Dat soort zaken. Natuurlijk is dat ook niet 100% "continuous", maar het geeft je wel dat idee. Geldt ook voor corners en vrije trappen.

    Ook dat hoort bij een next-gen voetbalspel. Kan zijn dat dat nog geïmplementeerd wordt hoor (net als dynamisch weer wat in de retail versie zal zitten), maar dat viel me in negatieve zin op in de filmpjes.

    Het dribbelen zag er wel heel erg vet uit. Dat ziet er niet uit bij FIFA.
     
  11. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    meen me te herinneren dat jij ook vooral een online player bent. hoe ben jij dan in hemelsnaam pes2014 doorgekomen?
     
  12. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    In het begin met toernooien op Digitaalgras en later met de PC-versie de Master league off line gespeeld. Dus alleen in het begin online. Hopelijk wordt dat beter met PES 2015.
     
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    In Single-match zit dat scripted normaal gesproken ook hoor. Opeens kun je geen bal meer fatsoenlijk overspelen, en tegenstander krijgen vleugeltjes, alles lukt, etc etc. Heel irritant. Zelfs PES4 en 5 hadden dat destijds al, en ondanks dat het geweldige games waren, is dat toch altijd een groot vervelend minpunt geweest...
     
  14. zino

    zino Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    3
    Toen kon je het nog tegenhouden. Het voelde bij mij meer aan alsof ze dan gingen druk zetten. Je kon dan goed counteren. Nu is het echt tegen een computer die niet tegen te houden is. En als ze er dan nog niet door geraken doet de bal of eigen doelman wel iets vreemd...
     
  15. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    moet anno 2014 toch gewoon lag-vrij zijn?!
     
  16. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Vind ik ook ja. :F:
     
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ja, lijkt me wel. Maar goed, dat geldt natuurlijk al jaren toch?
     
  18. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    ja idd, maar extra zuur als dit deel verder wel in orde blijkt te zijn...
     
  19. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    Nou duidelijk geworden dat Fifa 15 weer geen aparte lobby's krijgt voor 2 vs 2 enz. Wel guest play bij 1 vs 1, maar daar schiet ik in de regel niks mee op. Als Han's ideeën kloppen over pes 2015 lobbies (dedicated servers met 11 vs 11 max) en ik lees zo de zeer positieve previews over de gameplay van PES (en dan met name de previews waarbij er goed is vergeleken met de mega ellende van de afgelopen jaren) dan denk ik dat FIFA 15 op 13 november terug in het winkeltje geruild met PES ligt...

    overigens hier de officiele link naar de bevestiging van dedicated lobbies 11 vs 11:

    https://uk.games.konami-europe.com/...tunning-modes-and-online-and-offline-advances
     
  20. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
    Heel herkenbaar dit. Verliezen vind ik niet erg, maar niet door simpelweg het sabboteren van je eigen spel.
    Hopelijk is dit in PES 2015 inderdaad vebeterd/verminderd.
     

Deel Deze Pagina