1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2015

Discussie in 'Games' gestart door zino, 5 jul 2014.

  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Zometeen fifa kopen en in november PES. Let them fight.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  2. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik heb besloten FIFA te skippen ondanks dat de verleiding er toch wel was.
    Maar met Shadow of Mordor en DriveClub de komende 2 weken heb ik meer dan genoeg te spelen.
     
  3. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Op manual dan is het schieten wel ineens lekker zeg, want je kan zelf de kracht bepalen, alleen is het lastig te richten vanuit moeilijke hoeken. Ze moeten eigenelijk een shoot type hebben waarbij je wel zelf de kracht helemaal manual bepaald maar een beetje geholpen wordt bij de richting.
    Bij advanced en basic heb je vaak dat de kracht teveel bepaald wordt door de cpu, als je keihard wilt schieten dan maakt hij bijvoorbeeld die rare lob achtige schot.
    Trouwens wat is verschil tussen advanced en basic shooting, ik merk tot nu toe nog niet veel verschil.
     
  4. zino

    zino Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben nu bezig met fifa en loet zeggen dat het wel mee valt. Geen spel om me maanden mee bezig te houden maar soit. Toch heeft de game weinig met echt voetbal te maken. Dus 2 maandjes fifa spelen om ondertussen af te wachten en alles nieuws rond pes te blijven volgen. Binnen anderhalve maand zijn we dan vertrokken voor het echte voetbal. Can't wait !
     
  5. Achiej

    Achiej Active Member

    Berichten:
    128
    Leuk Bevonden:
    8
    Sorry maar ik vind Fifa alleen maar achteruit gaan en minder realistisch worden. Gister de PS4 versie gekregen en gespeeld. Alles rondom en buiten het veld is supersexy, maar zodra een wedstrijd begint heeft het weinig met voetbal te maken. Het is een grote hotseknots gedoe en een kansen festijn. Ben na een paar wedstrijden Fifa15 overgeschakeld naar de PES demo, en moet toch zeggen dat PES (ondanks de mindere punten) veel lekkerder en realistischer speelt. Volgend jaar maar 2 keer nadenken voordat ik Fifa ga pre-orderen. Nog een jaar dezelfde flut gameplay kan ik niet meer aan.
     
  6. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Terug van vakantie en PES demo gespeeld op de 360. Zit volgens mij wel erg lekker weg. Pas 4 potjes gedaan maar zo soepel als die speelt heeft die jaren niet gedaan.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Wooo heerlijk zeg, vandaag demo gespeeld (PS4) en echt goed. Bij PES heb ik weer het gevoel dat ik echt voetbal. Heb ook FIFA gekocht gisteren, ook super vet. Hele avond gespeeld maar nu startte ik PES op en dan realiseer je je weer direct dat FIFA gewoon een toffe game is maar niet een echte voetbalgame.

    Ik ga hem nu pre-orderen!
     
  8. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Zoooo.... tijd geleden dat ik jou zo positief over PES gehoord heb :)
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    2013 heb ik best veel gespeeld hoor :p
    2014 was schandalig.

    Al is de presentatie echt lelijk. Die krachtbalk bv, wow.
    [​IMG]

    Dit is er ook niet op vooruit gegaan...
     
  10. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Misschien vind je dit opstellingsscherm niet mooi, maar je zal wel toegeven dat het functioneler is.
    Alles staat er op plus wat toevoegingen die handig zijn om de speler te kiezen.
     
  11. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het bij het opstellingsscherm alleen erg irritant dat je niet gewoon op een speler kan staan om met x voot 'edit position' te kiezen. Je moet dan weer speciaal terug om daar voor te kiezen.

    Ik speel met schieten op 'advanced', maar het valt me wel op dat je vanuit de 16 dan vaak de lat raakt. Gisteren in 1 pot 5 keer de lat. Zonet ook weer een paar keer. Vooral als je vanaf schuin voor de goal schiet. Wel irritant.
     
  12. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Toevallig dat je het daar over hebt. Ik heb net op Digitaalgras daar iets over geschreven wat ik uit het boekje van PES 2014 heb gehaald:
    Kortom, let op dat je de linker stick heel anders gebruikt voor de plaatsing en dat je die stick maar heel kort in die richting houdt.
    Zo staat het tenminste in de manual van PES 2014.
     
  13. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
  14. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    Hmm. Dan word ik toch gedwongen om de game uiteindelijk op PS4 èn X1 te kopen. Want wil beste beleving, maar ook spelen met een maatje.... :mad:
     
  15. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik geloof het pas als ik de Europese systeem specs gezien heb.
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Ja, die zullen helemaal anders zijn 8)
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  17. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Die ''Fluid Formations'' zijn wel tof zeg, even aanzetten bij de tactische opties.
    Dan kun je 3 formaties gaan bedenken, eentje vanaf de aftrap (je standaard formatie dus eigenlijk), eentje voor balbezit en eentje voor balverlies.

    Ik had een 433 variant bedacht die bij balverlies wat compacter stond en bij balbezit juist wat wijder, je ziet het tijdens de wedstrijd gelijk veranderen, erg tof gedaan!
     
  18. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja, ga ik ook gebruiken bij de release-versie. Maar dan helemaal getweaked :)
    Nu alleen globaal, omdat je het toch niet kunt opslaan. Maar het is veel gemakkelijker dan zoals het in PES 2014 moest.
    Daar kon het ook wel, maar ging het wel wat moeizamer.
     
  19. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.760
    Een paar potjes gespeeld, en speelt lekker weg. Spelers springen mooi voor ballen en je kunt gelijk een leuk potje spelen. Alleen, ik vraag me af of het niet iets té lekker wegspeelt. Vanaf minuut 1 creëer je gelijk geweldige aanvallen, en bij elke steekpass (ook wanneer ik die anders bedoel) komt de spits magisch tussen 2/3 verdedigers vrij voor de keeper waarbij diezelfde verdedigers wel stil lijken te staan of zelfs bij de aanvaller lijken weg te lopen. Ook sprinten de mannetjes als een Robben die moet poepen en kun je bijna elke bal vanaf 30 meter heerlijk op goal rammen. Met de magische steekpass die altijd lijkt te werken 'gaat er wel erg veel goed'.

    Pfff ik weet het niet hoor. Misschien is het gewoon niets meer voor mij die voetbalgames.
     
  20. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Op welk level speel je? Dat kan je bij algemene instellingen veranderen, vlak voor de wedstrijden.
    Het lijkt me dat je op gemiddeld speelt.
     

Deel Deze Pagina