1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2015

Discussie in 'Games' gestart door zino, 5 jul 2014.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Denk je?
    Ik ken maar weinig mensen die beide footies hebben.. Die zijn zeer zeldzaam.
    En als die er zijn heeft Konami daar vrij weinig aan uiteraard. Er zullen altijd meer core-FIFA spelers zijn dan core-PES spelers.
     
  2. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Klinkt allemaal erg interessant, hoop dat de ge gsmeplay technisch eindelijk weer te spelen zal zijn. Uiteraard koop ik FIFA 15 maar wellicht dat ik deze ooit uitprobeer voor een budget prijs als de reviews positief zijn.

    Dit is ook wel nice:
     
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Suf, wel de tweede divisie maar niet de PL
     
  4. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik ken er in ieder geval wel een hoop die een game inwisselen voor een nieuwe ;) Bij sommige winkels kan dat, zoals je waarschijnlijk wel weet.
     
  5. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Ik koop uiteindelijk bijna altijd beide spellen. Meestal PES als eerste omdat die qua gameplay mijn voorkeur heeft, maar omdat de meeste vrienden FIFA spelen heb ik die ook nodig. :9 (koop wel altijd de tweede footie binnen een jaar tweedehands of bij een goede aanbieding)

    In 2010 zelfs 3 footie's gekocht.. Twee keer FIFA en PES. :lol:
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dat zijn dus allemaal PES spelers.
    Van de groep mensen die FIFA en PES kopen is het merendeel typische oude pes gamers die nu FIFA erbij kopen.

    Van alle FIFA gamers die ik ken, koopt helemaal niemand PES erbij om even te proberen. Dat bedoel ik te zeggen..
     
  7. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Daar heb je wel een punt...
     
  8. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Dat geloof ik ook wel, maar de eigenlijke discussie ging erover of Konami er goed aan deed PES zo laat uit te brengen. Anders gezegd, of ze PES-fans verliezen door de late release. Nu haal je er opeens die hard FIFA-fans bij, waar Konami het toch niet van moet hebben.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Die-hard FIFA fans bestaan amper. Je hebt gewoon een enorme schare FIFA spelers die elk jaar FIFA kopen. Daarnaast heb je nog een groep die PES koopt.

    Dan heb je nog een groep wat in mijn ogen bestaat uit voornamelijk PES spelers die daarnaast ook nog FIFA kopen om te proberen.
    Die groep wordt groter, en door de release zo te scheiden heb je alleen maar meer kans dat er PES spelers zijn die dan ook maar FIFA gaan kopen met als mogelijk gevolg dat die niet meer terugkomen.


    Al met al vind ik het geen goed teken dat ze anderhalve maand wachten, je gaat mij niet zeggen dat dat nieuwe spelers oplevert. Integendeel juist, je nodigt mensen uit om anderhalve maand FIFA te proberen.
     
  10. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Vorig jaar deden ze het zoals jij het nu voorstelt, namelijk gelijk met FIFA.
    Daardoor hebben we een half jaar tegen een product aan zitten hikken dat niet af was en van de ene update naar de andere hobbelde. Nou, geef mij dan maar een spel dat wel af is, maar anderhalve maand later is.
    Ik weet dat ik niet de enige ben die er zo over denk.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik zeg toch ook niet dat ze een half product moeten releasen? Ze moeten er gewoon voor zorgen dat ze een goede versie in september hebben!
     
  12. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja, jij hebt makkelijk lullen :D Dat haalden ze gewoon niet om meerdere redenen.
     
  13. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Speelde vroeger PES, maar door alle negativiteit rond de serie, is PES eigenlijk niet eens een serieuze optie meer. Ik haal 'gewoon' de nieuwe FIFA. Alleen als FIFA teleurstelt, of PES weer eens uitzonderlijk goed is, keer ik misschien weer terug. Lauchdate maakt totaal niet uit. PES moet eerst mijn vertrouwen terug verdienen.
     
  14. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Het is vooral erg jammer dat er maar 2 keuzes zijn...
     
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Tja, dat is 'leuk' voor achter op de box enzo, maar voor de meeste gamers zijn die 2de divisies toch totaal niet interessent...

    Ik zie nog liever een PES met 3-4 leagues waar ze de licenties voor hebben (en dan uiteraard wel de grote leagues, dus Engeland, Spanje, Duitsland, en Nederland), ipv 15-20 leagues waar niemand een fuck om geeft.

    Gelukkig hebben ze de CL, dus de grote teams zullen wel gewoon speelbaar zijn, maar goed, voor de SP-mode is het ontbreken van (bijvoorbeeld) de PL gewoon een zeer groot gemis.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Meerdere redenen, voornamelijk gewoon klungeligheid.
    Dit is wel de reden waarom PES zo steeds achteruit gaat.
     
  17. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Die kun je toch editten in PES? Lijkt mij wel leuk om, als de game goed speelbaar is, een Masterleague te beginnen met een 2de divisie team.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik vind dat ook echt een enorm pluspunt. Ik speel zelf altijd met 2e divisie ML, nu hoef je niet te wachten op een Option File.

    Echt een goede zet :D

    Wat YiLong zegt snap ik dus echt niet..
     
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015
    HOEZO!? IK SPREEK TOCH GEEN CHINEES OFZO!?!?!? :mad: :mad: :mad:

    :p

    Nah, ik vind het gewoon leuk om in SP in een bestaande league te spelen, en dan zijn de Spaanse en Engelse League toch wel een beetje de leukste, IMNSHO.

    Ik weet dat je dat dan (hopelijk) wel kunt editen, maar dat is weer veel werk, en soms weer gezeik met updates waardoor je weer overnieuw kunt beginnen, etc etc. Daarnaast weet ik ook niet hoe realistisch de spelers zijn, of je die kunt editen zoals vroeger, ook qua uiterlijk, etc etc.

    Wat dat betreft is FIFA gewoon veel fijner, behalve dan dat je de spelers niet kunt editen. Groot gemis, nog steeds. Als Depay totaal niet lijkt in de game, wil ik gewoon zelf even 20 minuutjes in een editor duiken om te zorgen dat hij wel lijkt. Vroeger kon dat altijd gewoon met PES, maar helaas niet met FIFA...
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Het handige is juist dat andere die leagues erbij gaan editten :D
    Dus over een paar maandjes is er een OF met de eerste 2 leagues van de Bundesliga, eerste 2 leagues van Engeland... Ik vind dat heel tof eigenlijk.
    Begin altijd in de Championship namelijk.
     

Deel Deze Pagina