1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2016

Discussie in 'Games' gestart door s4nd3r, 10 jun 2015.

  1. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Vanmorgen een aantal potjes gespeeld, ik vind het heerlijk spelen op top-player, echter wat mij dus ook opvalt is het gebrek aan overtredingen.
    Er wordt vaak genoeg ook niet gefloten terwijl het duidelijk echt een fout was (nee ik had geen voordeel).

    Dit is iets wat al een aantal versies is bij PES, nu vraag ik me af, weten ze wel bij konami de spelregels waar ze wel en niet voor moeten fluiten?

    Qua gameplay is het gewoon weg echt heerlijk voetballen, de animaties zijn er goed uit, grafisch ziet het er ook goed uit.
    Ook ben ik benieuwd naar het commentaar want daar hadden ze afgelopen jaren ook NUL moeite in gestoken daar waar FIFA echt een top commentaar heeft (engelse dan)

    Fifa 16 laat ik nu wel liggen, die focussen zich te veel op FUT en vrouwenvoetbal, zeker met de option files die PES nu weer heeft zit het weer ouderwets goed met het spel.
     
  2. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Commentaar: Nog geen Nederlandse commentator ( "gelukkig", zou ik haast zeggen! :) ) maar wel een nieuwe Engelse commentator.
     
  3. Robbdie

    Robbdie Active Member

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    11
    Heb de demo ook flink gespeeld de afgelopen dagen. Deze gaat er zeker komen in plaats van FIFA hoor, heerlijk! Wat zijn option files trouwens? Ik dacht aan teams en spelers importeren waar PES geen licentie van heeft, zit ik goed?
     
  4. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja, klopt. Maar dat gaat voorlopig alleen op voor de PS 4. Microsoft zit voorlopig nog in de weg om het voor de Xbox 1 mogelijk te maken.
     
  5. Robbdie

    Robbdie Active Member

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    11
    Dat is mooi klote dan zeg=(.
     
  6. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Tsja, niks aan te doen, maar als je PES 2015 hebt, kan je daar waarschijnlijk wel de edits uit exporteren in PES 2016. Dat kon vorig jaar ook.
    Nu is maar de vraag of jij van vorig jaar PES 2015 hebt...
    Anders moet je de namen van de teams aanpassen. Veel spelers kloppen wel.
     
  7. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Of gewoon een ps4 kopen ;)
     
  8. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Ik heb ook even gespeeld, nieuw accountje aangemaakt dus een maand trial.
    Paar potjes tegen de computer en een paar potjes multiplayer op de bank (1vs1).

    De camera vind ik heel vervelend af en toe, dan gaat ie niet snel genoeg mee naar links of rechts

    De scheidsrechter weet nog steeds de spelregel niet. Keihard van achteren = geel net als een doorgebroken speler. Dit was bij pes 2012 ofzo al een probleem (laaste pes voor mij), daarbij dus ook de overtredingen.

    En het passen op niveau 1 is veelste makkelijk, je kan gewoon niet fout passen. Dit had eerder niveau 3 moeten wezen. Helemaal zonder assistentie vind ik dan weer te moeilijk

    Verder ben ik Heel positief :) ik denk alleen dat mijn negatieve dingen helaas niet meer worden aangepast :mad:
    Vandaag nog maar wat potjes spelen
     
  9. Robbdie

    Robbdie Active Member

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    11
    Oh dat is prima te doen lijkt me. Al zal het wel aardig veel werk zijn maar goed... Was al bang dat ik met FC North Londen en dergelijke moet spelen:+. Weet je ook waarom Microsoft dit tegen houdt en hoe het online is met teamnamen?
     
  10. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    De balans is trouwens wel echt heerlijk, niet meer non stop sprinten ala fifa. Maar gewoon echt voetbal, zoals het hoort :)
    Nu al zin in de master league
     
  11. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    De camera zullen ze niet aanpassen, de scheids lijkt me wel degelijk mogelijk. Daar is zo-veel kritiek op, dat moeten ze wel doen. Dat Level 1 te assisted is eveneens. Daar kunnen ze nog wel in tweaken, maar hoeft niet bij de release w.m.b.
     
  12. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Hele dag nog wat potjes gespeeld, wat mij nog is opgevallen dat trucjes niet echt natuurlijk voelen. Hoe doe ik überhaupt een trucje, ik zit maar aan de rechterstick te draaien en te doen, er gebeurt niks. (of doe ik iets verkeerd :+) ?
    En als je links/rechts onderin de hoek wilt schieten moet je de linker stick naar achter drukken. Voelt ook nog al onnatuurlijk

    Ja maar de scheids was al kut de laatste pes die ik speelde (2013 ofzo), kreeg je ook bijna nooit rood voor de meest vieze overtredingen, dus ik ben er bang voor.
     
  13. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Het verschil is wel dat ze nu weten dat ze een klapper kunnen maken. Ik denk dat ze daar nu echt wel goed op de hoogte zijn, maar de tijd zal het zeggen.
     
  14. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Na toch ondertussen al aardig wat potjes gespeeld te hebben word het er niet positiever van.
    -De camera is echt heel irritant je ziet niet genoeg van het speelveld om je heen. Tenzij je die camera doet dat je de beide zijlijnen ziet maar dat is weet te ver weg
    -Spelers doen vaak niet wat ik wil, goed voorzet dus ik wil volleyen, krijg ik een zielig kopbal die maar 50 cm naar voren wordt gespeeld en dan door neervalt.
    -Veel ballen op de paal/lat
    -verdedigend werkt het gewoon een stuk minder soepel dan fifa

    Het gene wat wel heel fijn is en blijft is dat het niet allemaal meer om de snelheid van spelers gaat maar heerlijk kan tikken tot je een gaatje vindt. Maar dan passt ie vaak weer naar de verkeerde speler. En iets sprinten de ruimte in heeft maar weinig nu want je bent zo weer ingehaald
     
  15. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Veel van dit spelletje heeft met timen te maken, wat je hier beschrijft, gebeurde ook al met PES 2015 als je verkeerd time-de.
    Dat staat los van PES 2016.
    Wat dat verdedigen betreft, zou ik graag een voorbeeld van je zien ( filmpje? ) want ik herken me daar totaal niet in.
     
  16. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik denk voornamelijk dat het een gewenningskwestie is.

    Je weet dat je die camera nog wat kunt tweaken? Wat vind je van Pitch Side?

    Wat Hanterp zegt, heeft allemaal te maken met timing. Denk er ook eens aan om nadat je de schietknop hebt ingedrukt (om te koppen) op de Y of driehoek te drukken. Dan kop je richting de grond. Maar nogmaals, je moet wel goed timen, want als je te vroeg springt, kun je geen kracht meer zetten.

    Mzz... Nog geen last van gehad, maar ik heb schieten op Advanced staan en ga uiteindelijk richting Manual denk ik (maar dat komt vooral omdat ik het schieten anders te makkelijk vind)

    Denk gewenning. Ik vind het persoonlijk wel lekker werken. Je moet alleen wel steeds van poppetje wisselen om gaten dicht te lopen, of medespelers druk laten zetten.

    Misschien gaan spelen op manual. Is even wennen, maar ik vind het best goed werken eigenlijk. Lijkt erg op Level 1, behalve dat de bal echt de kant op gaat waar je je pookje heen doet. De kracht bepaal je eveneens zelf.

    Misschien de bal vooruit spelen terwijl je sprint door de sprintknop te dubbeltappen (bij FIFA doe je dat met de rechterpook)?

    Ik denk echt dat het een kwestie van wennen is. Bij PES heb je bovendien de radar, waarbij je kunt zien waar je spelers staan.
     
  17. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Ik heb het qua verdedigen vooral dat je behalve mee kan lopen alleen kan happen, precies op steeds de zelfde manier. Niet even aan de schouder trekken zoals fifa. Misschien is het gewenning maar voor mijn gevoel nu is het op fifa een stukje beter. Soms zijn er botsingen waarn een of beide spelers even niet meer weten dat ze leven

     
  18. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Het juichen hadden ze wat mij betreft ook wel weg mogen laten, of beter moeten doen. Dit ziet er niet echt uit.
    Het klinkt nu als alleen maar als commentaar. Maar ben toch positief hoor haha
     
  19. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Inmiddels ook wat potjes kunnen spelen.. Merk wel dat het echt enorm wennen is na jarenlang FIFA te hebben gespeeld..
    Vind het vergeleken met vorig jaar weer een flinke vooruitgang, vond het echte toffe wedstrijden die ik speelde.

    Wel heb ik 1 vraag, misschien dat het aan mijn instellingen ligt.. Maar als ik een steekpass wil geven, zowel over de grond ((Y)) als door de lucht ((LB)(Y))
    en ik druk de ((Y)) vrij hard in, dan nog gaat die maar echt 2 meter vooruit de bal.. Doe ik hier iets fout?

    En hoe kan ik al mijn instellingen het beste instellen, als ik alles zoveel mogelijk manual wil hebben?
     
  20. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Ben ook aan de game/demo begonnen maar heb er slechts 5 potten opzitten. Als speler die in 2008 naar FIFA is geswitched is het goed te zien dat PES het weer echt goed heeft opgepakt. Ik ben positief verrast.
    Zaken die positief opvallen:
    -Speelt behoorlijk soepel en het ouderwetse gevoel van controle is weer terug
    -Het stuiteren en het gedrag van de bal bij overspelen is weer van ouderwets niveau, dit vond ik tergend in de delen 2009-2012
    -Je moet als je niet over wonderlijke dribbelaars beschikt even breien voor een kans, dat vind ik iets positiefs
    -Animaties zijn verbeterd
    -Schoten voelen natuurlijk aan en het netje bolt fraai al lijkt dit een klein detail maar ik vond het mooi :).

    Heb ook negatieve dingen ontdekt
    -Er worden zoals meer gezegd door de cpu geen overtredingen gemaakt. Ik zou toch mp gaan spelen maar hopelijk fixen ze dat
    -Grafisch vind ik de game teleurstellend. De animaties en bekende gezichten zijn keurig op niveau maar wanneer ik goed let op details op het veld of het publiek (dit laatste is echt genant lelijk en zit op psx niveau) en het overall plaatje dan zou daar nog wel ruimte voor verbetering zijn.
     

Deel Deze Pagina