pro race driver review

Discussie in 'Algemeen' gestart door diazull, 25 mrt 2003.

  1. diazull

    diazull game junkie

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    Pro Race Driver is easily one of the top racing titles on Xbox even if it doesn't have Xbox Live functionality and role-playing elements. The racing engine carries the entire thing but it's so refined that this isn't a weakness. In fact with the beautiful graphics and damage effects, PRD gave me the style and the substance that I feel more games, in any genre, should have.
    If I had to point out a weakness it would be the structure of the career mode and the way it limits the player to choosing racing team, car and racing circuit all in one shot. There are plenty of each to choose from but being able to mix and match a bit and still have it mean something in the overall career could've lead to some interesting combinations. As it is though, the game shows off all of its cars, tracks and beauty in due time as long as your good enough and patient enough.

    Presentation
    All you do is put the disc in your console and you're thrown into a rich racing storyline supported by cut-scenes and a great front end. 9.0
    Graphics
    Nearly photo-realistic cars and dynamic damage system will have you drooling and wincing at the same time. 10.0
    Sound
    Great surround sound and voice acting but there's a little something called music missing from the sound equation. 8.0
    Gameplay
    On the race track we're talking near perfection. The structure of the game can be a little misleading and hard to follow. 8.0
    Lasting Appeal
    With 42 cars and 38 tracks and plenty of losses waiting for you, there's some real depth here. 8.0
    OVERALL SCORE (not an average) 8.9
     
  2. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Netjes! Maar dat ahd ik wel verwacht van codemaster:+
     
  3. BoNEz|NL

    BoNEz|NL Active Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah damn eindelijk eens een goed racespel:)
    Dit zal dan wel me volgende spel worden die ik ga kopen.
     
  4. diazull

    diazull game junkie

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil hem ook hebben zeker na het debakel van Apex/RE. al hoewel het niet echt te vergelijken is, heb ik toch liever realisme en dat heeft deze game zekers. geen live optie is wel zonde maar met 48 autos en 38 tracks is de single player mode aantrekkelijk genoeg voor mij, plus er moet een goede tune gedeelte in zitten. bij tothegame.com staat ie als uk release op de 28 maart , kllopt dat een beetje met onze datum hiero?
     
  5. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben een vrijwel direce poort van de ps2 versie gemaakt voor de pc.
    Als ze hetzelfde doen voor de xbox is dat best wel teleurstellend.
    Echter DTM op de ps2 is wel een goed racespel.
    Alleen jammer van de pop-up en de lege beelden.
     
  6. diazull

    diazull game junkie

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    als het een voledige poort is waarom geven ze dan een 10 voor grafics, ik heb al wel wat filmpjes gezien en pop up ben ik nog niet tegen gekomen
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    DTM Race Driver word absoluut GEEN poort van de PS2 naar de Xbox...de Xbox versie word helemaal gewijzigd

    * nieuw schademodel
    * 20 ipv 16 auto's op de baan (PS2 heeft er maar 16)

    etc etc

    www.dtmracedriver.com

    zie deze site voor meer info...

    maar het word GEEN poort
     
  8. William

    William -

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoeveel werk zou 't zijn voor Codemasters om van 16 naar 20 autos te gaan? Dat is één variable in 't programma. (EA's Nascar Thunder 2003, alleen uit op NTSC in de US, heeft er overigens 40 in beeld).

    En als er iets niet verbeterd hoeft te worden van de PS2 versie is 't het schade model; dat is beter dan welk spel dan ook, Burnout 2 uitgezonderd.

    Wat verwacht je dat een uitgever gaat roepen als de Xbox versie zes maanden later uitkomt dan de PS2 versie? Dat-ie niks heeft gedaan, en gewoon wil profiteren van de reclame-campagne van de PC versie, ook in de VS.
    Natuurlijk noemt hij wat dingen die "verbeterd" worden, of 't nu waar is of niet. Er zijn weinig klanten die én een PS2 én een Xbox hebben.

    ColinMcRae 3, ook van Codemasters, is nagenoeg identiek op de PS2 en Xbox. De Xbox versie heeft iets betere textures, maar de PS2 versie stuurt soepeler (en je kunt er een Momo Force force-feedback stuur op je PS2 gebruiken).

    Ik vrees dat 't gewoon een port is, waarin slechts twee klachten zijn verholpen: er wordt een kwalificatie-ronde toegevoegd, en er worden recentere DTM sponsors getoond (Playstation2 op de bumper bij Ekstrom :) ).
    Als ze echt werk van de Xbox versie hadden willen maken, dan hadden ze Xbox Live support wel toegevoegd.

    Mochten er echt verbeteringen in de game zijn (zoals betere besturing - Sega GT voelt veel realistischer aan, laat staan GT3 op de PS2), dan ruil ik m'n PS2 versie in voor een Xbox versie. Eerst zien, dan geloven.
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2003
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    mjah we shall see! :9
     
  10. VTec

    VTec Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit eigelijk in twijfel aangezien hij voor de Pc en voor de Xbox beschikbaar is. Hij zal vast er cool zijn op de Xbox, maar beter dan op de Pc ? Ik verwacht dat de Pc versie iets beter zal zijn (met de juist hardware). Plus heb ik voor de Pc een nieuw stuurtje die ik dan mooi daarvoor kan gebruiken. En beide aanschaffen is een beetje overdreven ;) Maw, een luxe probleem !!!

    Bij GameCom.nl hebben ze ook een Xbox review online:

     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2003
  11. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Bhehe, jij doet hier wel erg makkelijk over. Dit hoeft absoluut niet zo te zijn. Een engine wordt getweakd naar wat een console kan processen. Je moet maar hopen dan dat de programmeurs de engine "schaalbaar" hebben gemaakt (lijkt me in dit geval niet zo, want de Xbox versie is veel later klaar). Dat wil zeggen dat als er meer power ter beschikking komt, dat de engine dan automatisch meer kan laten zien. Hoe weet jij dat ze niet de engine zo hadden gemaakt dat ie met 16 auto's op zijn maximum draaide en daarop afgesteld was?

    Trouwens, naar de Xbox conversie toe moeten zowiezo veel dingen worden aangepast. Want die kan meer polygonen aan, meer effecten, meer van alles eigenlijk. En wat ik hoor uit de review zijn het echt schitterende graphics. Zeker niet "even een variabele aanpassen" dus.

    Colin McRea is simultaan uitgebracht op alle consoles (misschien een paar weekjes verschil). Zat geen 6 maanden verschil tussen.

    Over Xbox Live support moet ik je gelijk geven. Dat is ook de reden dat ik dit spel nog niet gelijk blind ga kopen (met Live was het een absolute must have geweest, nu ben ik bang dat het spel ergens onder het stof komt te liggen als MotoGP2 uitkomt)

    Eerst zien, dan geloven. Dat gaat voor mij ook op dus. Maar je punten slaan hier en daar de plank aardig mis.
     
  12. Lucky_X_strikeR

    Lucky_X_strikeR I will strike back

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    hij komt vrijdag (officieel) uit, toch?

    dan ga ik hem meteen halen bij de MM

    ik ben al langer op zoek naar een goede (weg)racer
    ik had verwacht dat RE dat zou worden maar... helaas!

    maar dit word hem toch echt
     
  13. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Na het debakel van RE (zoals diazull het zo mooi noemt ;)) heb ik ook mijn zinnen gezet op deze game. PGR ligt ondertussen alweer een tijdje onder het stof en er is nog plaats in het rekje voor een nieuwe vette racer :9

    [edit]
    Ik heb Wouter trouwens al een paar keer horen zeggen dat ie waarschijnlijk pas 12 april uitkomt, dus nog 2 weekjes wachten.
    [/edit]
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2003
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    nee hoor..vrijdag is de dag..

    heb 'm vanmiddag al besteld bij de plaatselijke cd-boer :D
    en hij keek in z'n computer..en hij komt vrijdag binnen, dus gewoon op de launch dag..28 maart...want in zn computer zag ie dat de firma die da spel levert 'm al op voorraad heeft liggen...om 'm naar die cd-winkel te sturen duzz...hij houd m apart voor me

    dus ik heb DTM RACE DRIVER vrijdag!!!!!!!!!!!! 8) 8) 8) :9 :9

    echt zo awesome!!!! yeah...
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2003
  15. Bombermania

    Bombermania New Member

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij komt dus precies 7 maanden na de launch van de PS2-versie uit. Ik zit te twijfelen of ik hem gaat halen, ik wil DOAX nl. ook kopen. Is DTM ook gewoon 60 euro??
     
  16. vince0606

    vince0606 speedfight

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij is ie zelfs 70 euro, min een snoepje..
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    gewoon 70 euro jah...gok ik..krijg m overmorgen..dys dan weet ik meer :D
     
  18. vince0606

    vince0606 speedfight

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    0
    bij bartje is ie in de webshop 67.99 euro...
     
  19. pjotr

    pjotr Active Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan wordt het misschien Free Record Shop, heb nog zo'n geldkluisje voor 4 euro korting.
     
  20. Lucky_X_strikeR

    Lucky_X_strikeR I will strike back

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ren morgen gewoon naar de MediaMarkt ;)
     

Deel Deze Pagina