Hoeveel werk zou 't zijn voor Codemasters om van 16 naar 20 autos te gaan? Dat is één variable in 't programma. (EA's Nascar Thunder 2003, alleen uit op NTSC in de US, heeft er overigens 40 in beeld).
En als er iets niet verbeterd hoeft te worden van de PS2 versie is 't het schade model; dat is beter dan welk spel dan ook, Burnout 2 uitgezonderd.
Wat verwacht je dat een uitgever gaat roepen als de Xbox versie zes maanden later uitkomt dan de PS2 versie? Dat-ie niks heeft gedaan, en gewoon wil profiteren van de reclame-campagne van de PC versie, ook in de VS.
Natuurlijk noemt hij wat dingen die "verbeterd" worden, of 't nu waar is of niet. Er zijn weinig klanten die én een PS2 én een Xbox hebben.
ColinMcRae 3, ook van Codemasters, is nagenoeg identiek op de PS2 en Xbox. De Xbox versie heeft iets betere textures, maar de PS2 versie stuurt soepeler (en je kunt er een Momo Force force-feedback stuur op je PS2 gebruiken).
Ik vrees dat 't gewoon een port is, waarin slechts twee klachten zijn verholpen: er wordt een kwalificatie-ronde toegevoegd, en er worden recentere DTM sponsors getoond (Playstation2 op de bumper bij Ekstrom ).
Als ze echt werk van de Xbox versie hadden willen maken, dan hadden ze Xbox Live support wel toegevoegd.
Mochten er echt verbeteringen in de game zijn (zoals betere besturing - Sega GT voelt veel realistischer aan, laat staan GT3 op de PS2), dan ruil ik m'n PS2 versie in voor een Xbox versie. Eerst zien, dan geloven.
Laatst bewerkt: 25 mrt 2003