Elwin
Heb net een mail gestuurd naar sus, maar kreeg er direct tot 2x toe een mail trug dat het 'failed' was. Er stond ook een onvangstijd bij. Lekker weird en lkkr geregled zeg. Komt waarschijnlijk dus nix van terrecht, maargoed. Veel dank alvast voor je hulp. Tijdens het opstarten als die alle hardware nagaat vindt die alles gewoon, nix error ofzo, die melding komt er na pas. Ook staat de HD gewoon als primary master ingesteld inde bios. Hier mijn instelling van de bios:
Primary master IDE Harddisk:
----------------------------
Type :auto
LBA / LArge Mode : auto
Block(multi-sector transfer) Mod :auto
Pio Mode :auto
DMA Mode :auto
Smart Monitoring :auto
32 Bit Data transfer :disabled
IDE Configuration
------------------------------
Onboard IDE Operate Mode : Enhanced Mode (andere optie is compatible mode)
Enhanced Mode Support On
-ATA (andere opties zijn: P-ATA / P-ATA+S-ATA)
Configure S-ATA as RAID :NO
IDE Detect Time out(sec)
35]
Advanced, Onboard Devices Configuration
Onboard Promise Controller :Enabled
Operating Mode :RAID (andere optie: IDE)
Als ik de Operating Mode op Raid heb staan krijg ik:
FastTrak 378 Bios version 1.00.0.37
No drive attached to FastTrak Controller. The BIOS is not installed.
ALs ik Operating Mode op IDE heb staan krijg ik:
S-ata 378 TX2 Plus Bios version 1.00.0.33
No device installed! Bios is not installed!
Verder maakt het nie tuit of ik die Enhanced Super mode On verander.
Elwin
Kan me niet voorstellen dat het fout is aangelosten, maar het zou natuurlijk altijd kunnen. Maar hoe verklaar je dan dat de melding pas kwam nadat ik het geupdate was. Ik heb bijna geen verstand van wat je allemaal zegt en die boekjes zijn ook niet allemaal even handig, want ze zijn allemaal engels. Niet dat ik dat neit kan lezen ofzo, maar sommige termen zijn erg vreemd. Ook de site van Asus is Engels. Maar zoals aangekondigd, geef ik mijn settings van mijn bios even door. Het systeem was idd niet goedkoop.
Voxen
Alternate staat nou niet bepaald bekend om zijn vlekkeloze aflevering, dus ga daar niet te snel vanuit. Met een systeem met dergelijke specs hoor je geen enkel probleem te hebben. Als je er niet uitkomt (check ook de website van Asus nog even - die hebben geheid iets van een FAQ oid), zou ik gewoon teruggaan naar Alternate - ik weet niet wat je voor dat systeem heb betaald, maar het zal niet weinig zijn geweest.
Gezien de melding die je krijgt, houd ik het er echt op dat je harde schijf is aangesloten via het RAID-kanaal waar dat niet de bedoeling is. Ik zou toch echt nog even de handleiding van je moederbord erbij pakken en controleren of je harde schijf wel op de IDE-aansluitingen is aangesloten. Zorg dat die RAID-controller is uitgeschakeld - ik weet niet of dat via je BIOS of via een jumper op je moederbord gaat, maar dat moet je in je handleiding kunnen vinden.
Je harde schijf (ik ga er wel vanuit dat je er maar één hebt?) moet als master op het eerste (primary) IDE-kanaal zijn aangesloten. Als je dat allemaal hebt gecheckt, en het klopt, maar je houdt die melding, dan zou ik echt teruggaan naar Alternate.
Elwin
Heb de cd-rom er op nageslagen, maar kon geen programma vinden waarmee je het weer kunt herstellen. Ik zal de instellingen die er mee te maken hebben nog wel posten.
Elwin
sorry voor mijn kromme nederlands was vergeten an te lezen.
Het kan ook niet liggen aan een te grote partitie. Moet zijn: Het kan ook niet liggen aan een te grote partitie. ? COmputer werd nl geleverd met 3 partities, maar die waren van vreemde grote, maar Alternate maakt er altijd 3 maargoed...
Elwin
Het is idd P4C800-E Deluxe, typfoutje...
----------------
Weet je zeker dat je harde schijf goed is aangesloten en dat alle eventuele jumpers goed staan? Heb je de handleiding goed doorgenomen over de RAID-instellingen?
----------------
Het is door Alternate in elkaar gezet dus neem aan dat die gasten wel weten wat ze doen. De melding kwam dus niet vanaf dat we hem hadden, maar nadat ik via ASUS update bios had geupdate waarmee je onder andre een leuk plaatje met asus inteliggence krijgt in het begin, maar dus ook die melding
----------------
Dat moederbord beschikt over AI Bios, Waar CrashFree Bios 2 in zit - op de bijgeleverde cd moet een programmaatje staan dat zo heet, waarmee je het BIOS moet kunnen herstellen. Als dat ook niet werkt, heb je toch iets verkeerd ingesteld of aangesloten. Of hij is kapot - dan kan ook altijd nog natuurlijk
----------------
Verkeerd ingesteld denk ik iet, bios defaults maakt ook niet uit en ik heb alle instellingen met boekje gecontrolleerd is zelfde... En wat kan er kapot aan zijn, gewoon de bios zelf? En in dat geval moet ik zeker kast open maken enzo...? De software op de cd-rom probeer ik morgen wel even.
-----------------
Dat andere probleem zegt me niks, maar als je BIOS inderdaad niet goed is, zou het daaraan kunnen liggen, maar ik ken het programma niet dat je noemt. Is dat wel 100% XP compatibel? Heb je het al eens in compatibility-modus geprobeerd te draaien?
-----------------
Ja het is 100% compatible, ik heb hem op een andere pc, ook met xp draaien en daar maakt die die output wel normaal. Het is maar een voorbeeld, want het komt vaker voor. Het is gewoon zoiets wat je vroeger met oudere pc's had, dat die even 'vol' zat en als je dan 9x had dubbelgeklikt op een snelkoppeling en de computer 'was weer bij zijn positieven' dat die 9x de toeapssing startte. Zoiets is het ongeveer. Ik kan me niet voor stellen dat dat aan bios ligt. Misschien als ik windows opnieuw instaleer dat het dan verholpen is, ik heb iig geen zin in formateren...
Het is iig erg vreemd en hoort niet te kunnen met zo'n goeie pc. Maar het kan niet liggen aan een te grote partitie, verder weet ik het ook niet meer. Heb zo'n beetje aalle mogelijke oorzaken wat ik weet doorgenomen (zie eerdere post), snap er niks meer van. Mijn vader hoorde ik daarnet tot overmaat van ramp zggn dat flight simulator vanmorge schokte. En dat met een ASUS Ati Radeon 9800 XT van 256 mb, I'm in seriuos trouble!!!
iig ontzettend bedankt voor je hulp so far.
Greets,
Elwin
Voxen
Je hebt waarschijnlijk een P4C800-E Deluxe, maar goed. Fijn moederbord. Weet je zeker dat je harde schijf goed is aangesloten en dat alle eventuele jumpers goed staan? Heb je de handleiding goed doorgenomen over de RAID-instellingen?
Dat moederbord beschikt over AI Bios, Waar CrashFree Bios 2 in zit - op de bijgeleverde cd moet een programmaatje staan dat zo heet, waarmee je het BIOS moet kunnen herstellen. Als dat ook niet werkt, heb je toch iets verkeerd ingesteld of aangesloten. Of hij is kapot - dan kan ook altijd nog natuurlijk
Dat andere probleem zegt me niks, maar als je BIOS inderdaad niet goed is, zou het daaraan kunnen liggen, maar ik ken het programma niet dat je noemt. Is dat wel 100% XP compatibel? Heb je het al eens in compatibility-modus geprobeerd te draaien?
elwindokter
Heb het plaatje geupload, hier staat die:
http://home.planet.nl/~dokte233/vastloper.JPG
Elwin
Weet jij toevallig ook hoe het kan dat ik met een P4 3.2 Ghz, met 1024mb ram een slecht runnend systeem hebben met xp. Elke keer als ik bijvoorbeeld met media studio een programma waarmee je autorun menuutjes kan maken een ouput file maakt lijkt het alsof die vastloopt. Dat kun je als eerst zien aan de titelbalk daar verdwijnt het icoontje en het beeld wordt wit (behalve taakbalk). Het lijkt dat die vastloopt, maar dan in een keer oet die alles weer. Ik snap echt niet heoe t kan. Wisselbestand heb ik al op dirverse manieren ingesteled ook door windows laten beheren. 't is geen spyware, geen virus. Ik heb een HD van 120 GB met 1 primaire partitie, wee tniet of dat het zou kunnen hinderen... Ik zal nog een screen maken van het oment dat di evastloop ten op server zetten.
Elwin
Ik heb ASUS PC4800-E Deluxe. Ik heb al in bios gekeken, maar instellen haalt volgens mij nix uit. Ik kan iets instellen op ide of op raid, maar beide geven de melding.
Voxen
Wat voor moederbord heb je?
Lijkt erop dat hij verwacht dat je een harde schijf hebt aangesloten op de RAID-controller. Als je moederbord inderdaad een RAID-controller heeft, denk ik dat je in je BIOS moet kunnen aangeven dat je er geen gebruik van wilt maken.
Elwin Dokter
De melding die ik krijg tijdens het opstarten, nadat ik een keer me bios heb geupdate via zo'n live update programma, van het moederboord is de volgende:
No drive attached to fastrak controller, the BIOS is not installed. Wat houd het in en hoe repareer ik het. Ik heb al gebprobeerd me bios te flashen met het origineel wat op cd-rom staat, maar melding blijft. Heb het web afgezocht en daar kom ik veelal (allemaal engelse site's) meldingen tegen van RAID wat iets met je HD te maken heeft. Ik snap er het fijne niet van. Ik hoop dat er een oplossing voor si zonder dat ik de kast open moet maken en CMOS moet clearen. het ging er gemmakelijk in, dus hoop dat het er ook gemakkelijk uit gaat.
Klik om te vergroten...