Probleem (bios) foutmelding tijdens opstarten.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door elwin, 21 dec 2003.

1. elwin

elwin Elwin

Leuk Bevonden:
    0
    Ik houd al een tijdje een thread bij op het kijk forum, maar daar is niet veel publiek. Mijn probleem is dat ik een bepaalde foutmelding krijg nl, No driver ettached to FastTrak Controller. The bios is not installed. Ik heb dus een ASUS P4c800-E Deluxe. Hier is het die thread die ik ben gestart op het kijk forum:

Nu vroeg ik me dus af of er hier iemand was die hier wat van af wist. Alvast Bedankt.

Elwin

Laatst bewerkt: 21 dec 2003
  2. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds vandaag mijn nieuwe PC:

Sony 3,5 inch diskette station
    LG Electronics 700S, 17"
    ASUS DVD-E616
    MyCom Microsoft Windows XP Home Edition, NL
    WD Caviar Special Edition 120 GB
    ASUS P4C800 Deluxe
    Intel Pentium 4 3 GHz
    Chieftec Matrix Medium Tower
    Cooler Master Aero 4 Copper
    Corsair 1 GB DDR SDRAM PC3200
    Asus ATI 9800XT/TVD AGP
    MSI DVD +/-RW/+/-R Rewriter

En het viel me zojuist op dat ik dezelfde melding als jou heb..

(ik heb ook zelfde moederboard als jou geloof ik, en anders "bijna"hetzelfde)

En ik heb ook een SATA controller (ofzo) die niet is geinstalleerd, en het lukt me ook niet om die te installeren..(misschien heeft dat er iets mee te maken)

Verder is het een prima PC en doet hij het perfect..

Ik hoop dat iemand weet wat dit is..

3. elwin

elwin Elwin

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het zo juist opgelost, mede dankzij Voxen.

Bij
    Advanced, Onboard Devices Configuration setting wat nu dit is:
    Onboard Promise Controller :Enabled
    Operating Mode :RAID (andere optie: IDE)

moet je de onboard Promise Controller (wat de RAID controller is) disabllen, daarmee is de melding weg en kun je weer normaal booten. Als je een keer je bios weer update moet je waarschijnlijk die setting weer veranderen aangezien hij na het flashen van de bios altijd standaard instellingen hersteld. Verder werd bij mij de gamepoort altijd gedisabled bij de standaard-instelling dus die moest ik nog aanzetten. verder een gijn moederboord met leuke dingetjes!

Ook moet je je apparaatbeheer even nalopen op hardware op het moederboord die niet direct door xp wordt herkend, want dat zijn er nogal wat. Sommige (zoals USB 2.0 support moet je handmatig instellen)

4. elwin

elwin Elwin

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb trouwens een pc die ontzetten veel op die van jou lijkt, alleen andere merken ;) en je hebt idd precies hetzelfde moederboord.

Ik ben van plan mijn 120 gb HD op te splitsen in 5 partities nl:
    1 voor windows
    1 voor bestanden
    1 voor video en audio (we gaan allemaal analoge videobandjes bewerken enzo)
    1 voor programma's en software (Program Files)
    1 voor back-up

Nu is het verzetten van bestanden niet zo moeilijk, maar vraag ik me af hoe je met xp in kan stellen dat de map program files verplaats moet worden naar dus de nieuw gemaakte partitie zonder dat die daarbij gaat flippen en of 't uberhaupt mogelijk is. Het lijkt me een goede indeling zo, aangezien windows dan mooi onafhankelijk van de rest is en de rest dus bijna geen invloed op de snelheid zal hbbn op hoe je computer reageert, wat bij geen gebruik van meerdere partities vaak het geval is na een paar jaar.

5. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik naar chipset ga in mijn BIOS setup staat er iets met mijn videokaart dat hij op 64 MB staat..

Maar ik heb een Asus A9800 XT 256 MB, dus klopt dat wel? Of haal ik nu lang niet het maximale uit mijn videokaart?

6. elwin

elwin Elwin

Leuk Bevonden:
    0
    Of het echt invloed heeft weet ik niet, maar ik heb ook die videokaart. Moet je gewoon op 256 zetten.

7. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oke zal ik ff doen :)

8. elwin

elwin Elwin

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je verder met windows alle drivers geinstaleerd zodat apaaraatbeheer geen onbekende apparaten heeft of apparaten zonder drivers? Dat moederboord beschikt over een aantal geavanceerde dingen, die niet direct herkend worden.

9. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    sinds ik dïe: "Onboard Promise Controller" Disabled heb krijg ik nu ook niet die melding dat er nog SATA controllers niet zijn geinstalleerd, bij mij is nu dus alles geinstalleerd en werkt perfect, en ook geen onbekende apparaten meer :)

P.S: En wat is die Gameport? Want die is bij mij ook Disabled..

10. elwin

elwin Elwin

Leuk Bevonden:
    0
    Das mooi, bij mij is ook alles in orde, behalve dan dat m'n systeem erg traag is geworden, reden onbekend. Moet binnekort gaan formateren, helaas. Ik raadt je aan, omdat jij ook een HD van 120 GB heb, meerdere partities te maken.

11. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu 2 Partities, ik maak er nog wel een keer wat meer van..

En wat was die Gameport nou?

12. elwin

elwin Elwin

Leuk Bevonden:
    0
    Is ook een optie in de bios. Ik dacht onder Advance, heet Onboard gameport/midipoort of zoiets. Die stond standaard disabled.

13. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en waar dient het voor ?? :p

14. elwin

elwin Elwin

Leuk Bevonden:
    0
    ALs je een gampad of wheel erop heb, dan werkt die niet als disabled staat

Deel Deze Pagina