[XOne] [Probleem] Foutmelding

Discussie in 'Games' gestart door Matrix, 20 aug 2004.

1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Zoals de titel zegt, ik heb een probleem. Ik probeer op xbox live te komen met een 2-maandenkaart. Maar dat lukt dus niet. Eerst kreeg ik geen verbinding (IP cont confirmed en de bekende DNS foutmelding). Maar nu heb ik dat opgelost en ergens op mijn pc vond ik ook staan dat hij internet deelde met mijn Xbox. Maar toch gaat het mis, hij zegt Xbox Live is not responding. Volgens xbox.com gebeurt dat alleen als de servers problemen hebben, maar volgens hun serverstatus doen ze het wel. Help. :eek:

A: Abonnement
    1: Naam provider: Planet
    2: Soort abonnement (naam, type): Standard
    3: Kabel, ADSL, of anders? ADSL
    4: Up- en downloadsnelheid 352 kbits/s up, 1120 kbits/s down

B: Hardware

1: Modem merk en type: Alcatel Speedtoutch 330
    2: USB modem? ja
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) nee
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) Ja, Windows XP, nederlands
    5: Direct Connection nee
    6: Crossover kabels in gebruik? ja
    7: Hub in gebruik? nee

C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway Ik zou niet weten
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? Geen ideee

D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? ja
    2: Dashboard versie? wat bedoelen jullie hiermee? Ik heb iig de allereerste xbox live er nog opstaan
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? faalt niet
    4: Wat is de exacte foutmelding? Xbox Live is updating your system. Maar dat wordt onderbroken door de melding. Xbox Live is not responding. Please try again later.
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes? n.v.t.

edit:
    Ik bedenk me net, bestaat er een optie dat het aan mijn crossoverkabel ligt? Als ik hem omdraai werk hij niet meer en krijg ik überhaupt geen verbinding met mijn xbox. De kabel is zelf gemaakt door een collega van mijn vader. Ik heb er tot nu toe altijd goed xbconnect mee kunnen doen.

Laatst bewerkt: 20 aug 2004
  2. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Crosscable is het. je moet de gewone hebben. Ik moet met de gewone, want met de cross werktie niet. Probeer het eens uit.

3. Ghostkiller14

Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Voor xbox live moed je volgens mij zo'n RJ-45 kabel gebruiken...

4. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    Nu al aant live gamen matrix, pm je gamertag ff, misschien kan ik in de toekomst wel een potje halo2 tegen je spelen(ik denk dat je die haalt je avatar te zien, en ik heb um gepreorderd) En als je connectie via pc loopt moet je wel een oranje cross cable gebruiken, heb ik ook

greetz wooly

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    zie de centrale thread ICS :) ... waarshijnlijk ligt het aan je modem :eek: ... je hebt vast een alcatel speedthough ... deze moet je dan gaan tweaken ... zie de link in de centrale index (sticky)

6. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    hij doet het via de ics dus moet hij wel een crossover gebruiken. Waarschijnlijk ligt het idd aan je modem.

7. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry dat wist ik niet.

8. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Weetje dan ook ongeveer waar ik moet zoeken? want die thread is super lang. Maar wat versta je onder tweaken? Want ik heb die term wel vaker gehoord, maar ik weet niet echt wat het inhoud.

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    staat op de eerste pagina (Van de tweak alcatel modem)... sterker nog de eerste post van de eerste pagina

je hebt namelijk een mtu probleem

10. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dus dat sygate kan ik ook maar beter gaan proberen? Had ik al geprobeerd vanmiddag, maar ik kwam niet wijs uit hun site. Ik vind alleen maar firewallprogramma's |:-
    Er staat ook zo'n link over modem tweaken, maar dan krijg ik een melding "page not found" van Yahoo.:{

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nee ... je moet je modem tweaken!!!

12. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Misschien een stomme vraag, maar hoe dan? die site die ze geven in de ICS thread werkt niet, dus daar kan ik het niet vinden.

Deel Deze Pagina