Zoals de titel zegt, ik heb een probleem. Ik probeer op xbox live te komen met een 2-maandenkaart. Maar dat lukt dus niet. Eerst kreeg ik geen verbinding (IP cont confirmed en de bekende DNS foutmelding). Maar nu heb ik dat opgelost en ergens op mijn pc vond ik ook staan dat hij internet deelde met mijn Xbox. Maar toch gaat het mis, hij zegt Xbox Live is not responding. Volgens xbox.com gebeurt dat alleen als de servers problemen hebben, maar volgens hun serverstatus doen ze het wel. Help.
A: Abonnement
1: Naam provider: Planet
2: Soort abonnement (naam, type): Standard
3: Kabel, ADSL, of anders? ADSL
4: Up- en downloadsnelheid 352 kbits/s up, 1120 kbits/s down
B: Hardware
1: Modem merk en type: Alcatel Speedtoutch 330
2: USB modem? ja
3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) nee
4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) Ja, Windows XP, nederlands
5: Direct Connection nee
6: Crossover kabels in gebruik? ja
7: Hub in gebruik? nee
C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
1: TCP/IP adress, netmask, gateway Ik zou niet weten
2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? Geen ideee
D: Xbox Settings
1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? ja
2: Dashboard versie? wat bedoelen jullie hiermee? Ik heb iig de allereerste xbox live er nog opstaan
3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? faalt niet
4: Wat is de exacte foutmelding? Xbox Live is updating your system. Maar dat wordt onderbroken door de melding. Xbox Live is not responding. Please try again later.
5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes? n.v.t.
edit:
Ik bedenk me net, bestaat er een optie dat het aan mijn crossoverkabel ligt? Als ik hem omdraai werk hij niet meer en krijg ik überhaupt geen verbinding met mijn xbox. De kabel is zelf gemaakt door een collega van mijn vader. Ik heb er tot nu toe altijd goed xbconnect mee kunnen doen.
Laatst bewerkt: 20 aug 2004