[XOne] Probleem!!! Hulp Nodig!!! Wanadoo Cable!! Mirik!!

Discussie in 'Games' gestart door kaliet, 14 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Probleem!!! Hulp Nodig!!!

ik heb mijn probleem al in verschillende topics gepost, maar niemand kan mij helpen!!! WHEEEEH :'-( ik heb mijn xbox live pakketje sinds gisteren en kan de reactie's van: ik vind xbox live echt zoooo gaaf vooral met al die xbw members enzo... ik heb moto gp aangeschaft, breedband, een router en een xbox live setje... en nu is dit al de 2e dag dat ik maar niet online kan...

met deze topic probeer ik dus de aandacht te trekken van mensen die mij WEL kunnen helpen en niet in alle topics rondkijken naar problemen, delete deze topic dus please niet en zet deze reactie ook niet neer bij de centrale wanadoo thread want daar kijkt bijna niemand in!

HET PROBLEEM:
    ik gebruik een router (Sitecom Broadband 4s router), ook heb ik al een directe verbinding gebruikt maar dit heeft allemaal niet gewerkt, ik heb proberen te verbinden via automatisch maar ook via manual... ik gebruik nu dus een router om er zeker van te zijn dat xbox live het wel doet maar hij doet het dus NOG NIET....

ik kan de volgende gegevens in mijn router vinden...

System Data
    System Device name: X3A0H5
    Firmware Version: Version 1.6 Release 1B
    Hardware ID: 04804e8d5c10

LAN Physical Address: 00c002ce723e
    I.P. Address: 192.168.0.1
    Network Mask: 255.255.255.0
    DHCP Server: ON
    DHCP Start IP Address: 192.168.0.2
    DHCP Finish IP Address: 192.168.0.51

Internet Connection method: Cable - Modem - PPPoE (FixedIP address)
    Physical Address: 00c002ce723f
    I.P. Address: 212.64.95.96
    Network Mask: 255.255.255.0
    Default Gateway:
    DHCP Client: OFF
    DNS IP Address: 195.96.96.97
    195.96.96.33

vertel mij please wat ik precies moet invullen en wat niet, ik heb alles al miljoenen keren geprobeerd en de irritatie is nu tot een hoogtepunt opgelopen... dus please help me!!!

ik maak by the way gebruik van WANADOO PREMIUM (kabel abbo van 800kbit down en 128 kbit up)

degeen die mij op xbox live helpt ben ik me hele leven dankbaar!

2. IK NL

IK NL Guest

ook alles al op auto gezet nu met die router?

3. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    misschien dat het aan je modem ligt. Vandaar dat direct ook niet werkte.

*edit* kijk in de lijst met goed werkende modems of die van jou er tussen staat als dit het geval is zal het misschien een instelling zijn. Als dit niet is, is het nog steeds niet zeker dat het niet werkt.

verder kan ik je niet echt helpen ik weet niet echt veel van modem instellingen ik heb alleen gehoord dat het mogelijk zou zijn dat dat een probleem levert.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2003
  4. IK NL

IK NL Guest

ja heb je je modem niet beveiligd met een password?

5. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    met de router heb ik ook alles op auto gezet, ook dit deed het niet...

aan me modem? hmm hoe kan ik dat controleren? ik heb ook al (zoals ze bij wanadoo zeiden) 20 minuten de stroom er vanaf gehaald zodat hij zich 'reset', ook dit had totaal geen nut... ook heb ik MS gebeld maar die weten ook geen oplossing :'-(

6. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    er zit geen wachtwoord op mijn modem... natuurlijk wel PPPoE ofzo, dat je moet inloggen, maar dat is normaal he? PS: het echte probleem heb ik nog geeneens meegedeeld SORRY, ik kom dus wel door het connecten heen met xbox live, maar als ik vervolgens new account kies, en dan kies ik NETHERLANDS, dan gaat dat groene dingetje draaien en zegt, xbox live doesn't response, please try again later... :mad:

daarnaast heb ik op mijn pc ook problemen sinds dinsdag, mijn internet gaat zo traag als wat, het loopt zelfs in de bytes als ik download, je kunt dus niet spreken van normaal internet, wanadoo wou geen monteur sturen want volgens hun lag het probleem bij mij, maar als ik bijvoorbeeld op mijn xbox met xbox live connect en dan op Y druk krijg ik normale kbit waarden, de upload is 1000, beetje raar omdat mijn max 128 is...

maar goed, morgen ga ik dus proberen of het aan me netwerk kaart ligt, en sluit ik een laptop op het modem aan om te kijken wat die voor snelheid krijgt...

7. mr.ed

Leuk Bevonden:
    2
    probeer www.speedsuite.nl en kijk wat daar uitkomt misschien als het te laag is dat je niet word toegelaten.

8. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    by the way, kobold en sam_fisher (en nog andere mensen) zijn ook online met wanadoo premium met een com21 modem...

edit: bij de speedsuit had ik eerst een download van 66 kbyte, en een upload van 17.1, nu heb ik zo traag internet dat het niet te meten is voor speedsuite, maar nogmaals, komt dit door het internet of door me netwerkkaart? want op me xbox geeft ie wel normale waarden weer....

9. mr.ed

Leuk Bevonden:
    2
    maar als je wel kan testen heb je volgens mij wel verbinding dus dan is het niet de modem denk ik.

10. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    help :'-(:mad::'-(:mad::'-(:mad:

edit: kan iemand mij misschien vertellen wat ik PRECIES overal moet invullen aan de hand van de gegevens die ik in mijn eerste post gaf??

11. IK NL

IK NL Guest

oh wacht nu begrijp ik hem, nee dat ligt echt aan je modem dies dan verrot denk ik zoiets heb ik ook al eens gehad.

12. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    morgen zal ik erachter komen, ik hoop dat me modem naar de klote is, want als het aan me pc ligt dan moet ik daar bijvoorbeeld een nieuwe netwerk kaart inzetten, maar dan doet xbox live het nog steeds niet, ik kijk hier al een anderhalf jaar ofzo naar uit, naar het moment dat ik live ga, maarre als me modem kaput is, dan komen ze toch dezelfde week nog een nieuwe brengen of moet je dan een maand wachten ofzo??

ps ik heb me modem nog maar net 2 weken

13. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Vertel me eens bij welke provider je zit.
    Is het kabel of adsl?
    Moet je perse inloggen op je kabelmodem voordat je verder het internet op kunt, of kun je direct het internet op?

Hoe heb je alles aangesloten?
    Dus vanaf de muur gezien waar de kabel je huis in komt?
    (Is dat: Muur > Kabelmodem > Router > en dan een kabel naar je XBOX en eentje naar je PC etc....?)

Staat je router zo ingesteld dat die automatisch IP-adressen uitdeeld aan ieder apparaat wat aangesloten zit?
    Dus DHCP...staat dat aan?
    Staat je XBOX ook op automatisch?
    Ondersteund je router NAT? (NAT=Network Address Translation)

Heb je Mirik(Kobold) en anderen die dezelde provider hebben en mogelijk dezelfde opzet ook al geraadpleegd?

Hopelijk als je dit kunt beantwoorden, dat iemand of ik je verder kan helpen.

14. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb kabel, maar laten we even de router vergeten, want zelfs een directe connectie werkt niet, een directe connectie is makkelijker uit te leggen... kobold heb ik niet geraadpleegd, ik hoop dat ie zo op t forum komt... maar voor alle duidelijkheid, sinds dinsdag is het internet op mijn pc traag, heeeeel traag, daarna kwam een storing... ik heb donderdag ochtend gebeld naar wanadoo maar volgens hun kwam het probleem van mij en niet van hun, ik zou teruggebeld worden wat niet gebeurd is... morgen ga ik een laptop op het modem aansluiten om te kijken of die een snelle verbinding heeft....

mijn xbox kan wel connecten met xbox live (nu praat ik over directe connectie, met router lukt het overigens ook), maar goed, ik kan dus connecten, maar als ik een new account wil maken en nadat ik netherlands heb geselecteerd gaat ie het xbox live netwerk zoeken ofzo, maar na een tijdje zegt ie dat het xbox live netwerk niet respond en ik het later weer moet proberen, en dat duurt nu al 2 dagen... maar what's the problem? aan de instellingen kan het niet leggen....

15. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    ik heb dezelfde router gekocht, en wat is NAT?
    wazt houdt het in?

16. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    NAT (Network Address Translation) is the translation of an Internet Protocol address (IP address) used within one network to a different IP address known within another network. One network is designated the inside network and the other is the outside. Typically, a company maps its local inside network addresses to one or more global outside IP addresses and unmaps the global IP addresses on incoming packets back into local IP addresses. This helps ensure security since each outgoing or incoming request must go through a translation process that also offers the opportunity to qualify or authenticate the request or match it to a previous request. NAT also conserves on the number of global IP addresses that a company needs and it lets the company use a single IP address in its communication with the world.
    NAT is included as part of a router and is often part of a corporate firewall. Network administrators create a NAT table that does the global-to-local and local-to-global IP address mapping. NAT can also be used in conjunction with policy routing. NAT can be statically defined or it can be set up to dynamically translate from and to a pool of IP addresses. Cisco's version of NAT lets an administrator create tables that map:

A local IP address to one global IP address statically
    A local IP address to any of a rotating pool of global IP addresses that a company may have
    A local IP address plus a particular TCP port to a global IP address or one in a pool of them
    A global IP address to any of a pool of local IP addresses on a round-robin basis
    NAT is described in general terms in RFC 1631. which discusses NAT's relationship to Classless Interdomain Routing (CIDR) as a way to reduce the IP address depletion problem. NAT reduces the need for a large amount of publicly known IP addresses by creating a separation between publicly known and privately known IP addresses. CIDR aggregates publicly known IP addresses into blocks so that fewer IP addresses are wasted. In the end, both extend the use of IPv4 IP addresses for a few more years before IPv6 is generally supported.

17. IK NL

IK NL Guest

oftewel

- Network Address Translation -
    Vertaling van een IP-adres op een intern netwerk naar een IP-adres op een extern netwerk en vice versa. NAT is een functie van een router.

18. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
  19. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    ik wou nog even melden dat ik gewoon die kabels gebruik die wanadoo erbij gaf, netwerkkabels oftewel ethernetkabels, dat is toch ok? (lijkt me wel anders kan me xbox ook ni connecte :confused:)

20. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    wat moet ik doen? wheeeeh :'-(

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina