[XOne] [Probleem in games] "Game is not longer available"

Discussie in 'Games' gestart door mvdstam, 19 apr 2004.

1. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Hey,

ik krijg (sinds ik live heb) soms van die irritante "Game is not longer available" messages, maar als ik het searchen dan "refresh" zie ik alsnog gewoon dat spel staan, heeft iemand enig idee hoe dit komt?

2. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zal wel bij SCPT zijn, maar dat ligt niet aan jou. Ik heb het ook, en veel mensen die ik spreek ook. Dus er zal wel een fout zijn...

3. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Hopelijk is dit na de update van Live op de 21e verleden tijd.

4. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb daar ook een poos last van gehad, maar het probleem ligt wel bij jezelf.
    Je moet namelijk wat porten van je router forwarden naar je xbox.
    Het gaat om de volgende poorten:
    UDP 88
    UDP 3074
    TCP 3074
    Als je die porten forward naar het ip van je xbox zouden er geen problemen moeten zijn.

5. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    ik heb geen router maar wel het probleem..

6. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Gebruik je ICS? Heb je een firewall op je PC? Of is jouw Xbox rechtstreeks met de modem verbonden? Indien het laatste, wat voor modem heb je dan?

7. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ow, tnx ga ik ff proberen :)

8. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.xbox.com/en-US/live/connect/Diagnosing.htm

Dit heb ik:
    IC: 1
    MT: 1
    NT: 3

Ik heb deze test gedaan omdat ik ook problemen heb met 1 vriend waarmee ik nooit kan spelen tenzij ik rechtstreeks met mijn Xbox connect op mijn verbinding.. Hij geeft bij mij aan dat ik 'strict' NAT heb, dus daar zit het probleem denk ik.. Ik vermoed dat bij die vriend het ook op strict of moderate staat, want met alle andere mensen heb ik geen problemen, kan ik gewoon mee spelen.. Ik heb hem deze test ook doorgegeven..

Weet iemand hoe ik mijn NAT open of moderate kan maken op een Windows 2000 server PC die het internet deelt? Ik gebruik geen firewall etc, en poorten instellen etc maakt niks uit.. Plz help..

Thxs..

Laatst bewerkt: 23 apr 2004
  9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    heerlijk die nieuwe help codes je moet de volgende porten openzetten voor Xbox Live: TCP 3074, UDP 3074 en UDP 88

Maak een statisch adres voor je xbox

Waarschijnlijk heb je een firewall aan staan ... deze moet je of uitschakelen of de porten openzetten

(waarom draai je win2k server?)

10. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Gebruik het ICS settings scherm om de poorten van Xbox Live (zie mijn signature) te forwarden naar het IP adres van je Xbox. Kijk dan opnieuw in je diagnostics scherm.

11. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Al die poorten staan open, ik heb geen firewall draaien, Xbox heeft vast IP, ik heb poorten gemapt naar dat IP.. Dat heb ik allemaal geprobeerd, Xbox blijft 'strict' NAT aangeven (NT::cool:..

Ik draai Windows 2000 server omdat dat speciale serversoftware is en het tot nu toe prima werkt, die machine deelt het internet naar andere PCs en mijn Xbox hier, en er draaien een paar gameservers en voiceserver op.. Als Fardo duidt op Linux ofzo met zijn vraag waarom ik Windows 2000 server gebruik, ik heb geen verstand van Linux, en ben te lui om het helemaal te gaan leren, en Windows 2000 server werkt dus prima (op dit "probleempje" na dus, maar dat kan dus ook gewoon een instelling zijn ergens)..

12. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    het is bij mij niet egt een probleem wat mij stoort, gewoon opnieuw proberen en dan doet het het meestal wel. hij staat direct op mijn oude -non euro docsis- com21 modem

13. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    Kan iemand mij vertellen hoe ik die poorten openzet? ik ben namelijk net verhuist en nu hebben wij ook zo'n router geval.

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    2 woorden lees hanlijding ;)

15. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ach ja, je mag daar gerust W2Kserver voor gebruiken, maar dat gaat met Windows XP of W2KPro natuurlijk precies even goed.

Vraagje: Gebruik je Internet Connection Sharing op je server, of heb je Routing&Ras geinstalleerd met NAT routing?

Deel Deze Pagina