Ik probeerde laatst sp 2 te installeren, maar kreeg deze fout melding. Iemand enige idee hoe ik het zou moeten aanpakken? Alvast thanks.
1 ) Regedit starten. 2 ) Vervolgens de aangegeven sleutel zoeken. 3 ) Take ownership (mocht je die nog niet hebben) op de bovenliggende registry folder. 4 ) Geef system, local service en administrators group full control op de bovenliggende reg folder. 5 ) Reboot, en probeer opnieuw SP2 te installeren.
Bij stap 3 moet je de group administrators ownership laten taken mocht deze group niet de current owner zijn. En vergeet stap 4 maar even. Ik heb net ff op mijn eigen systeem gekeken. Klik rechts op de registry map en kies permisions en klik vervolgens op de advanced button. En check of de volgende groupen rechten hebben: En om zeker te zijn dat alle rechten goed staan vink replace permission entries ..... aan, klik vervolgens op de apply button, nu zal een waarschuwingsscherm verschijnen klik hier op de yes button. De effectieve rechten op deze registry map worden nu opnieuw gecalculate. Reboot en probeer SP2 opnieuw te laten installen, als het nog niet lukt kun je eventueel besluiten om voor de upgrade naar SP2 geen backup van het systeem te laten maken (dit kun je volgens mij kiezen tijdens het starten SP2), als de installatie van SP2 vervolgens niet goed verloopt kun je geen roll backup uitvoeren, hou hier rekening mee! Laat je ook ff weten als het gelukt is?
ey dude, eindelijk wat tijd om je advies op te volgen, maar wat is regedit? een programma? http://www.regsweep.com/?hop=kazzam1&gid=1065034915&oid= dit kwam ik tegen
aha! 2) de aangegeven sleutel das toch die hkcr/.... is wel een enorme lijst, waar moet ik precies onderzoeken dan? hkey current config?
Precies het pad volgen wat je de foutmelding aangeeft en vervolgens rechtsklikken op de InProcServer32 sleutel en permissions kiezen.
Dat is de foute, je moet precies de sleutelwaarde vinden die je in de foutmelding zag, als je deze niet meer kan vinden. Dan kun je alsnog SP2 opnieuw starten.
ik heb net effe weer geprobeerd het te installeren, zelfde verhaal, alleen dit keer ging ik meteen naar regedit en toen vond ie em meteen en kreeg ik deze melding
Nu probeer je de sleutel te open en dat gaat dus inderdaad niet, en dat is dus ook waar SP2 problemen mee heeft. Je moet nu rechtsklikken op de map en permissions kiezen en vervolgens ownership taken (ik heb een engelse windows xp professional), als je dat gedaan hebt kun je rechten gaan uitdelen en zou de sleutel weer benaderbaar moeten worden. Het rechten verhaal kun je in mijn vorige posts vinden.
Heb je toevallig iets van pinnacle studio (cubase oid kan ook) geïnstalleerd ofzo? probeer dit tooltje eens: Pinnacle regdelete
ey gozer ben ik weer zoals jij de wijzigingen doorbrengt in de inprocserver32 map, kan ik niet doen omdat die map van mij geen inprocserver submap heeft gaat dat niet, zie hier: daarnaast heb ik het geprobeerd om het te doen in de map zelf (ik weet niet of het de bedoeling was), maar toen kreeg ik dit: