Goedemiddag mede forumgenoten, Sinds vanmiddag doet mijn zus haar laptop het niet meer. Als je het apparaat aanzet hoor je een korte zoem, knipperen de lampjes eventjes en gaat hij vervolgens weer uit. De batterij is zover wij weten opgeladen en zelfs aan het net-stroom krijgen we nog geen reactie. De garantie schijnt dus niet meer geldig te zijn na een anderhalf jaar. Dit heeft HP bevestigd. Na het probleem uitgelegd te hebben aan de helpdesk raadde ze aan het ding op te sturen en ons 400 euro lichter te maken. Ze gokte dat het aan de harde schijf of moederbord ligt. Maar voor dat geld kun je net zo goed een nieuwe kopen. Graag horen we via dit forum wat suggesties of oplossingen voor het probleem.
Heb hier een Fujitsu Siemens laptop van een kennis liggen met de zelfde problemen. Doe de laptop aan , ledjes knipperen en de ventilator gaat draaien maar daarna gebeurt er helemaal niets. Ook met een externe monitor krijg ik totaal geen beeld. De garantie van deze laptop is 17 dagen geleden verlopen , maar Fujitsu Siemens wil de kennis niet tegemoet komen in de kosten. De kosten (opsturen) en de onderzoekkosten moeten zo wie zo daar haar betaald worden. De kosten voor een nieuw moederbord zijn minimaal 400 Euro.
Als het aan de hdd zou liggen zou hij iig tot het bios moeten booten. Dit duidt inderdaad op een moederboard probleem en dat is in het geval van een laptop een no go. Je zou op marktplaats/ebay naar het onderdeel kunnen zoeken. Dan ben je in elk geval goedkoper uit. Maar het blijft veel geld.
Beetje raar €400 vragen voor moederbord terwijl ze compleet nieuw €500 zijn (en daarvan het scherm waarschijnlijk het duurste onderdeel van de laptop is).
Zitten ook andere kosten in natuurlijk, zoals van de monteurs e.d. Maar dan nog is het best veel ja, en je kunt je afvragen of je niet beter een nieuwe kunt kopen.
Hmmz, tja ik vind het allemaal maar vaag geregeld met die garantie dan. :{ Als je zo'n laptop koopt ga je er toch vanuit dat zo'n ding het wel zeker 4 jaar doet. Nou ja, we proberen het aan te vechten want er bestaan volgens mij ook nog consumentenrechten. bedankt voor de hulp in ieder geval.
Zeker aanvechten, naast de 'reguliere' garantie van 1 á 2 jaar, moet een product ook voldoen aan de zogenaamde levensverwachting. Die loopt uiteraard langer dan 1 á 2 jaar. Stuur dus een net briefje (aangetekend heeft zijn voorkeur) naar HP met daarin: aanschafdatum van het product, het probleem en de datum waarop dit probleem geconstateerd is, de datum waarop jullie aan HP kenbaar gemaakt hebben dat het probleem zich voor doet, op grond waarvan je denkt recht te hebben (in dit geval dat het product niet voldoet aan de levensverwachting), en wat je eist (reparatie of vervanging). Reageert HP niet of negatief op jullie brief, dan zou ik contact opnemen met een consumenten programma (kassa, radar oid) en daar je probleem voorleggen. Succes er mee!
Ah ik wordt net gebeld door mijn zus Het is als het goed is opgelost het is een bekend probleem bij de fabrikant en na de serienummer opgegeven te hebben zeiden ze meteen dat het een ander verhaal was. Als het goed is wordt hij dus gerepareerd zonder kosten. Hopelijk blijft het daarbij.