[XOne] Probleem met live netwerkoverzicht

Discussie in 'Games' gestart door Jerhui, 15 jan 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds kort een vreemd probleem. Ik heb een kabel verbinding van Chello met 128kbit up en 1500 kbit down. Aangezien de snelheid van mijn verbinding nogal eens kan verschillen kijk ik altijd even naar mijn netwerkoverzicht in de Xbox deskboard om te kijken hoe het er voor staat.

Ik weet dat deze bevindingen niet echt accuraat zijn (meestal zijn ze iets hoger), maar het geeft wel een aardig beeld.

Het probleem is nu dat hij veel te hoge waardes aangeeft, zelf veel hoger dan mogelijk is, namelijk: 1250 kbit up en 3060 down. Ik heb mijn router en modem al gereset, maar het helpt niets. Mijn PC geeft overigens wel de juiste waarde weer.

Heeft iemand een idee hoe dit kan?? :confused:

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De waardes die je in je dashboard ziet zijn MS waardes en niet te vergelijken met die van www.speedtest.nl .... MS gebruikt deze waardes om te zien hoe snel hun gecompimeerde pakketjes binnen komen ... omdat de pakketjes ingepakt worden en later weer uitgepakt lijkt de data verkeer veel groter dan de werkelijke waarde.

3. Jerhui

Leuk Bevonden:
    0
    Er heeft altijd al verschil gezeten tussen de MS snelheid en die van bv Speedtest, maar de laatste tijd is het verschil wel heel erg groot en zegt het helemaal niets meer over de conditie van mijn verbinding...

Hebben meer mensen dit, of is het een Chello ziekte :eek:

4. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb ook chello en ik heb er echt nog noooit last van gehad, ik heb trouwens een sweex router, een goedkoop ding en toch zegt hij altijd de goede waarden

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik zal vanavond even de officeiele uitleg van MS zoeken of D/l en U/l snelheden ... maar je kan beter uitgaan op de snelheden van speedtest dan die van je xbox

6. Jerhui

Leuk Bevonden:
    0
    Alvast bedankt :)

Ik kijk ook altijd op Speedtest, of nog beter de test server van UPC, maar ik heb niet altijd mijn computer aanstaan als ik op live wil.

7. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Zolang je verbinding er niet onder te lijden (met korte of lange ei of ij, weet ik veel) heeft is het toch niet erg na mijn idee of wel??

8. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    die lange ij is goedt :p maar het moet lijdt zijn ipv lijden :+

Maar waarom kijk je altijde even wat de snelheid is? Want als die eenmal goed is verandert hij toch niet?

9. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina