Probleem met mijn PC, klok snelheid 33% gedaald? Help Needed

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Alien, 19 mei 2003.

1. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een klein probleempje, sinds een dag of 3 staat er bij mijn opstartscherm dat mijn CPU snelheid 1000Mhz is, daarvoor was het altijd 1500+.
    Ik heb niks veranderd in mijn bios ofzo, alleen een spel geinstalleerd (Ragnarok). Maar ik denk dat dat er niks mee te maken heeft want dat heb ik eerder al geinstalleerd.
    Ik heb ff in me bios rondgezocht en gevonden dat je je CPU kan overklokken of de snelheid ofzo kan veranderen. Kan het misschien zijn dat ik dat wat hoger moet zetten??
    Please help me,
    Thx

BTW, ik heb een AMD Athlon

Laatst bewerkt: 19 mei 2003
  2. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    als je een athlon 1500+ hebt en hij is opeens lager gegaan dan moet je hem gewoon in je bios weer hoger zetten denk ik. Ik het met m'n pentium 2.4 gig gehad dat ie op 1800 mhz liep. Dat heb ik in m'n bios recht gezet. ergens in je bios staat de kloksnelheid en die moet je vermenigvuldigen totdat je op de 1500 zit in jou geval. geen idee met welk getal dat is alleen :confused: :p

3. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    1,5. Maarre

Hij staat nu op "H/W"
    Is dat normaal??
    Er staat nog iets boven, maar geen id wat.
    Zo ff kieken

BTW, als ik dat doe, heb ik dan geen kans dat mijn CPU oververhit raakt? Want het laatste waar ik op zit te w88 is een kapotgesmolten CPU.

Laatst bewerkt: 19 mei 2003
  4. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    hier schiet mijn kennis toch wel tekort. Ik heb ooit alleen m'n eigen probleem opgelost gekregen door wat prutsen, maar dat is het dan ook.

5. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Let er wel op dat als je verkeerd of teveel overklokt dat je pc onstabiel word.
    Dan krijg je dus vaker last van vastlopers.

6. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    als je hem gewoon niet verder klokt dat de snelheid waar ie voor gemaakt is kan er nix gebeuren lijkt mij

7. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Dit staat er in mijn bios.
    CPU FSB Clock: 100
    CPU FSB/PCI Overclocking: H/W
    CPU Ratio: Auto

Ik vind het vreemd dattik het probleem zou moeten oplossen door in me bios dingen te veranderen terwijl die het eerst wel deed, en ik heb nooit wat aan me bios veranderd.
    Please, kan iemand zeggen of wat hier boven goed is of niet?

8. ITNL

ITNL Guest

klopt volgens mij wel een xp 1500 is ongeveer 1200 mhz d8 ofzo. Mijn xp 2000 is 1,66667 ghz (gelijk aan p4 2.:cool:

9. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Dus er is niks mee?
    Kheb namelijk zelf ook nog niks in performance gemerkt, maarjah. Mijn pc heeft ook niet bij alles zijn volle gebruik nodig. (ofzo)

10. Ricardovic

Ricardovic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik heb mijn cpu nu ook overgeclockt. Zoveel kan er niet fout gaan. Maaruh, jij hebt een AMD Xp cpu neem ik aan? Zet je fsb ff op 133. Dat zou het op moeten lossen. Maja kijk mij nie kwaad aan als je je pc vern**kt. Mijn zus had pcies hetzelfde en dat was alleen een kwestie van FSB verhogen. Als je merkt dat ie onstabiel word moet je hem gewoon ff terug zetten.

11. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Thx, ik denk er ff over na of ik het doe. Eerst nog ff aan me pa vragen.

12. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zolang je een 1.5 niet probeerd te laten lopen als een 2.5 kan het geen kwaad.
    Het gaat erom dat je niet overdrijft.
    je kunt hem makkelijk als een 1.8 laten lopen.

Deel Deze Pagina