Ik heb met een paar huisgenoten een netwerk aangelegd waarmee we allemaal kabelinternet hebben (het gaat via de modem naar een hub die het weer doorsluist naar de pc's). Nu is het probleem alleen dat mijn pc de enige is die niet bereikbaar is voor de andere pc's op het netwerk. Ik heb dus wel internet, maar zij kunnen niet bij mijn shared files komen en in games kan mij pc het netwerk niet vinden. Op de andere pc's lukt dat wel. We denken dat het iets te maken heeft met poorten die niet openstaan of rechten die niet goed toegewezen zijn, maar hoe kan je daar achterkomen? En hoe kan je die veranderen? We hebben trouwens allemaal windows xp. Heeft iemand misschien een tip?
Kan zijn doordat je een firewall gebruikt die het blokkeert. Je moet wel files delen, voordat een andere pc ze kan zien (gedeelde documenten).
zorg ervoor dat je de standaard windows firewall uitschakeld (netwerkomgeving en dan rechterklik eigenschappen op je internet verbinding)
Het heeft waarschijnlijk met een nw protocol te maken, misschien hebben we de oplossing gevonden (2 dagen later).
WE hebben het na 2 dagen klooien toch voor elkaar gekregen, het lag inderdaad aan het NWlink protocol, dat moet blijkbaar op alle pc's geinstalleerd zijn... bedankt voor de hulp iig