Probleem met netwerkadres krijgen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door FFWD, 29 nov 2004.

1. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Gister een laptop gekocht. Maar als ik hem wil aansluiten op internet zegt ie dat hij geen netwerkadres kan krijgen. Weet iemand hoe dat komt en wat ik moet doen???

Type Netwerkkaart: Via Rhine II Fast Ethernet Adapter
    Provider: Multikabel

Laatst bewerkt: 29 nov 2004
  2. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Is er een conflict tussen de netwerkkaart en de OS? Zo ja even nieuwe software downloaden. Als je een router hebt even checken hoeveel DHCP clienten de router toe laat.

3. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb de instellingen precies zoals op de pc (en die heb ik uit het boekje van multikabel). Toch zegt ie elke keer dat hij geen netwerkadres kan krijgen.

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je moet dan ICS gebruiken of een router aanschaffen ... (in de situatie die je nu gebruikt mag maar een machine on-line zijn)

5. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Maar ik haal het stekkertje uit de PC en die stop ik in de laptop, dan is er toch maar 1 online???

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    nee, want je modem houd 1 adres vast .. dus je moet dan eerst je modem uitzetten en daarna je stekker er in stoppen en dan je modem weer aanzetten

7. ElectricHead

ElectricHead Xbox 4ever!!

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan zelfs zijn dat het MAC-adres van de Via Rhine een niet uniek MAC-adres is ....
    Veel Medion PC's (desktops) hebben momenteel het probleem dat 1 MAC-adres op meerdere NIC's is gekoppeld :confused:.....

Hele leuke hobby is dat, die mensen hebben dan een tijdje een verbinding en vervolgens niet meer.

Edit --> @Fardo, dit kan er dus ook nog de oorzaak van zijn.

8. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Wat een bullshit :mad: . Je moet toch gewoon kunnen internetten als wilt. En niet eerst dat hele gedoe :mad:

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nope bij multikabel (ik heb multikabel) ... moet je je modem uitzetten en weer aanzetten... of je moet met ics gaan werken

10. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    @Fardo, Wat is ICS???

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Internet delen / Internet connection sharing (met je pc... je pc moet dan wel aan blijven staan) ... Je kan ook een router kopen

Deel Deze Pagina