1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

probleem met netwerkje

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Socks, 15 jul 2005.

  1. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    netwerkprobleem: "toegangsmachtiging"

    ey mensen

    ik heb vandaag een router geinstalleerd en daarop 2 pc's met een kabeltje aangesloten en 1 laptop draadloos. Ze doen het allemaal en ik kan dus nu met al die computers op internet, maar ik wilde ook nog een netwerk opzetten. Nu is me dat deels gelukt. Ik kan vanaf de host (computer 1) naar computer 2 en de laptop. Van computer 2 naar de laptop en andersom. Maar ik kan niet van computer 2 en de laptop naar computer 1. Ik krijg dan de foutmelding dat ik er geen toegangsmachtiging :confused: tot computer 1 heb. Hoe zorg ik ervoor dat computer 2 en de laptop een toegangsmachtiging krijgen?
    kheb op google gezocht maar daar werd ik niet echt wijzer van. Hopelijk kunnen jullie me helpen _O_

    thx
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2005
  2. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    firewall, heb ik ook gewoon overal uitzetten als je iets met het netwerk gaat doen
     
  3. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    is toch wel een oplossing voor lijkt me :confused:
    firewall uitschakelen is ook niet alles
    *edit*
    En werkt overigens ook niet
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2005
  4. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    welke firewall heb je uitgeschakeld? de windowsxp fire wall hopelijk want dat ding doet meer kwaad dan goed
     
  5. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    win xp home firewall alleen
    tenzij panda antivirus nog een of andere firewall heeft, maar dat dacht ik niet

    bedankt voor reageren

    *edit*
    eh, ik heb die xp firewall dus uitgeschakelt, maar dat werkte niet
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2005
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jouw probleem is heel simpel .... je laptop en pc zitten in een ander netwerk

    dus je moet je machines rechten geven om naar elkaar te kijken

    klik met je rechter muis knop op 1 van je hd's .... selecteer delen ... en geef deze een naam ... noteer het ip adres van je comp (en voeg deze link toe aan je laptop of visaversa) ....
     
  7. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, hartstikke bedankt voor je reactie fardo (rest ook). Ik kan nu vanaf computer-2 en de laptop naar de locatie "d-schijf" op deze computer-1 (ze zaten overigens al wel in hetzelfde netwerk. ik heb een locatie toegevoegd). Dat is al een aardige stap voorwaarts :D

    Alleen vind ik nog 1 ding raar. Als ik bij alle computers naar netwerklocaties en dan naar "zoeken naar computers in werkgroepen" ga zie ik 3 computer-iconen staan met de namen "computer-1" "computer-2" en "laptop". Als ik vanaf 1 van de computers op het icoontje van computer-2 dubbelklik, zie ik de gedeelde bestanden + printers. Dit is ook zo als ik op het icoontje van de laptop klik. Als ik echter van computer-2 of de laptop op het icoontje van computer-1 druk, krijg ik weer de vermelding dat ik geen toegangsmachtiging heb. Ik krijg dus ook geen overzicht van de gedeelde d-schijf en printers
    Enig idee hoe ik dit aanpak?
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2005

Deel Deze Pagina