1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

probleem met nieuwe pc

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Socks, 14 jul 2004.

  1. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een probleem met mijn nieuwe pc:

    amd xp 3200+
    sapphire radeon x800 pro
    asus a7n8x-x moederbord
    512mb ram (ddr400 pc3200 ofz0)

    nou voelt deze nieuwe computer langzamer aan dan mijn oude computer met:

    amd athlon 1 ghz
    msi geforce 4 ti 4200
    moederbord weet ik niet. iets van biostar d8 ik
    640 mb ram

    bij het opstarten van de computer, het openen van deze computer (gaat ie zelfs met zon zoeklampje zoeken :mad: ) en het opstarten van games lijkt het allemaal langzamer te gaan dan bij mijn oude computer.

    en bij de farcry demo die ik gedownload heb, hapert hij als ik alle settings op medium zet. dit doet hij vooral in het begin later wordt dit iets minder maar hij blijft nog steeds haperen. ik vind dit nogal vaag omdat ik toch wel een van de beste of de beste 3dkaart heb.

    hebben jullie enig id hoe dit komt? moet ik drivers installeren? heb ik al een virus te pakken? komt dit omdat deze nieuwe computer minder mb ram heeft dan mijn oude? of is dit normaal :eek:

    pls help me out here
     
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    hij is nieuw dus vol zal hij niet zijn, heb je je schijf in partities opgedeeld? zo ja hoe groot is je windows partitie, en ik zou als ik jou was nieuwe drivers halen
    suc6
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    512mb ram is zeker voldoende voor een beetje lekker spelen. Een zaklampje bij het opstarten is nooit goed, zelfs als je minder ram hebt en een heel wat ouder pc'tje zou dat nog niet mogen. Probeer eens verschillende spyware tools en virusscans erover te gooien. Zal ongetwijfeld een hoop rotzooi op staan die je pc een stuk langzamer maakt.
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Controleer even het volgende:
    [​IMG]
    Wanneer er i.p.v. Ultra DMA, PIO staat, dan is dit hoogstwaarschijnlijk de oorzaak. Dit heeft namelijk met de overdracht snelheid van de hardeschijf te maken.

    Ik neem aan dat je wel iets van drivers hebt geinstalleerd?! Er zit vast wel een driver-cd van Asus bij. Hier (klik) kan je overigens de laatste drivers vinden voor jouw mainboard.
     
  5. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb bij huidige overdrachtsmodus pio staan. Maar hoe verander ik dat? ik kan dat PIO niet aanklikken ofzo om het te veranderen.

    *edit* ik heb net die drivers van mijn moederbord gedownload, maar wat moet ik er mee doen? ik heb nog nooit eerder moederbord drivers geinstalleerd, alleen maar videokaart drivers enz.
    ik heb hier c18x1009.bin staan.
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2004
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dan heb je het verkeerde bestandje gedownload, dat is namelijk een BIOS update, en die heb je (nog) niet nodig.

    Het gaat om de chipset drivers, in jouw geval dat van de nForce 2 van nVidia. De kan je bij Asus hier downloaden. Het is een zip bestand, dus een kwestie van uitpakken, en de setup.exe openen. Ik denk dat hierdoor het probleem is verholpen.
    Tenminste als het een software probleem is, want het kan ook zijn dat je een verkeerde IDE-kabel gebruikt i.c.m. je hardeschijf. Je hebt er namelijk twee, een 40 aderige kabel, en een 80 aderige kabel. Je moet die laatste gebruiken. Ik kan zo snel even geen foto'tje vinden, maar je kan wel de ribbels tellen op die kabel 8).
     
  7. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt dat jullie mij helpen maar,

    ik heb me transfer mode op dma mode 5 gezet en hij gaat (volgens mij) wel iets sneller. Maar ik heb nog steeds het probleem met "deze computer", als ik die open is hij 3+ minuten aan het zoeken met dat stomme lampje (ik heb opeens een hekel gekregen aan zaklampen).
    Enig id hoe ik dit kan kan fixen? of waar zou het aan kunnen liggen want dan kan ik ff naar mycom gaan, zodat zij dat kunnen fixen.
    moet ik nu wel in me bios gaan kloten?

    bedankt voor al jullie hulp
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    als ie een verkeerde kabel had had dat ding zo en zo niet gewerkt tog?
    en zon fout maken die mensen die een pc bouwen tog niet? :eek:

    en socks je moet niet in het bios gaan kloten, hij zei dat voor als je misschien ooit een update nodig hebt :)
    trouwens, in je bios dingen veranderen hoeft tog niet kloten te zijn :cool:
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ook met een verkeerde kabel zou ie gewoon werken, alleen niet op de juiste snelheid. Ik denk dat je de gemiddelde computerwinkel sterk overschat 8), de fouten die ze daar af en toe maken :{ eng gewoon.

    @Socks,

    Heb jij de pc zelf samengesteld, of heeft Mycom dat voor je gedaan? Als Mycom dit heeft gedaan, moet je bij hun aankloppen met dit probleem, het valt tevens binnen de garantie :). Anders even met de technische diens bellen van Mycom?
     
  10. S3NS31

    S3NS31 Active Member

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat erg belanrijk is, zijn de drivers voor je moederbord en videokaart. Check vooral in dxdiag (Start->uitvoeren "dxdiag" zonder quotes [enter]) of AGP oppervlakte versnelling aan staat.

    EDIT: in tabblad Beeldscherm uiteraard en dat is vooral belangrijk bij games. Als je PC sowieso al langzamer loopt is het iets anders.
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2004
  11. S3NS31

    S3NS31 Active Member

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Ooh jah, heb je SATA of PATA? Ook weer die drivers checken van je moederbord.
     
  12. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    mycom heeft deze computer samengesteld. Ik denk dat ik hem er morgen ook maar heen breng.
    Misschien kan ik dat van S3NS31 nog even proberen, maar ik weet niet precies wat bedoelt met wordt met dat SATA en PATA. dat SATA klinkt wel beetje bekent (iets met hardeschijven dacht ik). Misschien kan je ff wat meer uitleggen?
     
  13. S3NS31

    S3NS31 Active Member

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik zie het net. Je hebt gewoon PATA. De A7N8X-X heb ik ook gehad, had ik ook problemen mee, maar dat was met de videokaart. Alleen de Deluxe versie van de A7N8X heeft geloof ik SATA. Ik neem aan dat je Windows XP hebt, dan is dit de link voor de NForce drivers http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_4.24

    Gewoon op dubbelklikken als ie klaar is met downloaden. Als je een langzame verbinding hebt staan, pak je die drivers gewoon van de cd die bij je mobo zat.

    Als je alles geinstalleerd hebt en je pc opnieuw hebt opgestart moet je de nieuwste drivers van je videokaart downloaden, installeren, weer opnieuws opstarten en dxdiag checken of agp oppervlakte versnelling aanstaat. ERG belangrijk voor games!

    EDIT: Het is erg belangrijk dat eerst de moederbord drivers worden geinstalleerd en dan die van je videokaart!
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2004
  14. S3NS31

    S3NS31 Active Member

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Als MyCom de PC heeft geassembleerd, zit het met die kabel denk ik wel goed :9
     
  15. S3NS31

    S3NS31 Active Member

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Aaah, wat erg belangrijk is, is dat je geheugen op de goede snelheid staat net als je Processor Multiplier en FrontSideBus in BIOS!!!! Dat geheugen van jouw moet staan op 200MHz, de FSB en Multiplier weet ik niet omdat je de kloksnelheid (2.2GHz?) en FSB (400Mhz?) niet hebt gegeven. Je moet de kloksnelhied van je Processor delen door (0.5 x FSB) dus bijv. 2200 : (0.5x400) = 11. Je FSB moet dan staan op 200 en de Multiplier op 11!!!
     
  16. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    S3NS31...

    [​IMG]

    Use it!
     

Deel Deze Pagina