Ik heb sinds gisteren een probleem met mijn pc, ik kom niet meer in Windows (heb Vista). Als ik de pc opstart geeft hij aan dat er een probleem is en dat het verstandig is om 'systeem herstel' uit te voeren. Na het uitvoeren van systeem herstel kom ik echter nog steeds niet in Vista. Weet iemand een oplossing? (gebruik nu de oude pc tijdelijk)
Beetje weinig info. Ik zou gewoon even de vista dvd erin doen en daarvan opstarten. Dan repair kiezen ofzo.
Bedoel je de 'systeem herstelschijven' die ik heb gemaakt vlak na de aanschaf? Als ik deze erin doe kom ik bij 'recovery manager' waarmee ik de pc terug kan brengen naar de fabrieksinstellingen. Als ik dit doe, ben ik dan alle bestanden (foto's e.d.) die op de pc staan kwijt? Als dit het geval is, hoe kan ik dan een backup maken van deze bestanden? (veilige modus misschien?)
Uhm nee dat bedoelde ik niet, je hebt dus geen echte vista installatie dvd, dat is wel lastig. Als je dat doet ben je al je programma's/documenten enzo kwijt ja. Probeer maar eens in veilige modus te starten ja.
Weinig, gebeurde met foto's overzetten vanaf digitale camera... Maar ik ben van plan de pc te 'herstellen' naar de fabrieksinstellingen, is er een manier om in vista te komen en van een aantal bestanden/foto's een backup te maken? (misschien via veilige modus o.i.d.?)
Volgens mij kun je ook even proberen op te starten met opdrachtprompt mogelijkheden. Vervolgens typ je in chkdsk /f of chkdsk /r (let op de spatie tussen chdsk EN /!) , uit eigen ervaring zal Windows zich repareren, of dit ook met Vista werkt weet ik niet maar het lijkt me aannemelijk.