1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

probleem met prince of persia sands of time

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Socks, 6 jun 2004.

  1. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo best mensen,

    ik heb hier net prince of persia sands of time geinstalleerd. Maar het spel wil zich maar niet opstarten. elke keer als ik de .exe file klik, krijg ik heel even een zwart scherm en daarna de foutmelding:

    ended unexpectedly :'-(

    Ik heb al even gekeken op de fora van ubisoft, maar ik kon mijn oplossing niet vinden. kunnen jullie me helpen?

    kheb een 1ghz amd athlon, geforce 4 ti 4200 (drivers geupdate) en 640 mb aan ram geheugen.

    trouwens dit stond in een tekstbestand in mijn prince of persia folder onder pop.txt:

    Last execution crashed: User choosed to load the safe mode profile
    [D3DError] PCRender::Create() - Call to IDirect3D9::CreateDevice() failed [D3DERR_NOTAVAILABLE]
    [D3DError] PCTextureMgr::CreateTextureFromMemory() - Call to D3DXCreateTextureFromFileInMemoryEx() failed [D3DERR_INVALIDCALL]

    kheb dus het gevoel dat het met directx/me 3dkaart te maken heeft, maar wat moet ik doen? ik heb trouwens de laatste directx versie (9.0b)
     
  2. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    mischien opnieuw instaleren

    waar haal je trouwens die drivers want mijn gforce mx ??? wordt ook niet ondersteund
     
  3. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    drivers haal je van www.nvidia.com en ik heb op fora gelezen dat op een of andere manier er wel gespeeld kan worden met een gforce mx.

    http://forums.ubi.com/messages/

    zoek hier maar even, daar staat het wel onder.
    en opnieuw installeren heb ik al geprobeerd maar ik zal het nog een keer doen.
     
  4. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik weet waarom hij niet wil opstarten. Er zit bij mij een fout in direct3d.
    als ik in dxdiag de direct3d test doe dan krijg ik:

    Testresultaten van Direct3D 7: Fout bij stap 8 (Bezig met maken van 3D-apparaat): HRESULT = 0x887602eb (Foutcode)
    Testresultaten van Direct3D 8: Fout bij stap 8 (Bezig met maken van 3D-apparaat): HRESULT = 0x8876086a (3D-weergave niet beschikbaar)
    Testresultaten van Direct3D 9: Fout bij stap 8 (Bezig met maken van 3D-apparaat): HRESULT = 0x8876086a (3D-weergave niet beschikbaar)

    maar ik heb geen idee wat ik moet doen!
     
  5. Robbertus

    Robbertus X B O X

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    11
    ff opnieuw installen
     
  6. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb al een paar keer directx 9.0b opnieuw geinstalleerd, of moet ik iets anders opnieuw installeren?
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ondersteunden de video/audio drivers wel DirectX 9.
     
  8. NeoAllstar

    NeoAllstar This Is A War!

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    dit had ik ook!
    Je moet de hele cd 1 op je harde schijf zetten en een nieuwe directX downloaden! je moet dan de nieuwe DirectX in die map op die cd zetten je kan dan instaleren
     

Deel Deze Pagina