probleem met resolutie op samsung tv

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Martiniator, 21 jul 2011.

1. Martiniator

Martiniator Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Samsung LE19R7 tv, in het boekje staat dat de pc resolutie 1440 x 900 is. Ik heb de tv via een VGA-kabel aan mijn Xbox 360 aangesloten en de resolutie op 1440 x 900 ingesteld.

Het probleem is nu dat met deze resolutie ik een zwarte balk onderin beeld heb, terwijl ik het idee heb dat ik dus fullscreen beeld moet hebben.
    Weet iemand hoe dit kan en of het op te lossen is?

Laatst bewerkt: 21 jul 2011
  2. dubbeldekker

dubbeldekker Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat je TV/Monitor een beeldverhouding van 16:10 heeft en de Xbox in 16: 9 verhouding beeld geeft aan je TV, hou je dus zwarte balkjes in beeld zodat je beeld niet uitgerekt wordt.

3. Martiniator

Leuk Bevonden:
    0
    Dus zelfs als ik de xbox instel op een resolutie van 1440 x 900 (wat 16:10) is, geeft de xbox een verhouding van 16:9 door?
    Dit lijkt me vreemd?

4. Brutal1tYz

Brutal1tYz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt hopelijk wel nog steeds je instellingen via system settings op widescreen staan?

5. dubbeldekker

Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn weten zijn de games op de 360 in 16: 9 of in 4:3 verhouding.
    De 360 ondersteund 16:10 wel, maar door middel van zwarte balkjes om het beeld niet op te rekken. Je kan misschien je scherm het beeld laten oprekken, maar je zult zien dat dit de kwaliteit niet ten goede komt. Oplossing zou een scherm met een 16: 9 verhouding zijn.

Laatst bewerkt: 21 jul 2011
  6. Martiniator

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, de xbox staat op widescreen ingesteld.

Lijkt erop dat ik dan maar met zwarte balkjes moet spelen. Een nieuwe tv/monitor kopen zit er nu nog niet in.

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kan je de Xbox360 niet instellen op 1360x768 ?
    Kan mij geen balken herinneren bij mijn oude Samsung.

8. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik zou blij zijn met die balken, een uitgerekt beeld wil je ook niet, dan is alles uit verhouding getrokken. Dit is dus gewoon normaal.

9. Martiniator

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben alle resoluties maar eens langsgegaan, en 1360x768 blijkt wel gewoon fullscreen beeld te geven. Dan gebruik ik die maar.
    Hoewel ik het vreemd vind dat ik een 16x10 tv heb, en een 16x10 resolutie geen fullscreen beeld geeft en een 16x 9 wel.

10. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Het dashboard heeft nou eenmaal een 16: 9 verhouding, evenals de games, verplicht trouwens. Bij 16:10 resolutie heb je dus wel zwarte balken, maar klopt je beeldverhouding wel. Bij 16: 9 heb je geen zwarte balken, maar is het beeld iets verticaal uitgerekt.

11. dubbeldekker

Leuk Bevonden:
    0
    Als jij kan leven met het uitgerekte beeld moet je lekker zo blijven spelen. Kan me alleen niet voorstellen dat het er op die manier beter uitziet.

12. Martiniator

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog even zitten vergelijken, en ik zet hem toch maar op 16x10.
    Ziet er inderdaad beter uit dan dat opgerekte beeld, mijn probleem was eigenlijk dat ik die zwarte balkjes er niet zo mooi uit vind zien.
    Maar daar zal ik op den duur wel aan wennen.

Iedereen bedankt voor de uitleg/reacties!

Deel Deze Pagina