Wat bij de meeste pc's standaard gebeurd is dat bij windows xp als je de computer afsluit hij ook daadwerkelijk afsluit. Ik heb nu bij onze redelijk oude pc het probleem dat je de computer handmatig uit moet schakelen. Ik heb gekeken in het configuratiescherm maar kon o.a bij energiebeheer niets vinden wat dit zou moeten voorkomen. Ook in bios valt er volgens mij niets te veranderen. Is dit een typisch probleem wat je met behulp van een verandering in het register moet oplossen en zo ja, hoe? Of moet het op een andere manier? Alvast bedankt
Ik zou het fout kunnen hebben, maar volgensmij ligt dat niet aan win XP, maar aan je computer. Je hebt een vrij oude computer en die doet dat dus niet... Want ik heb een win 98 en die gaat ook automatisch uit.
Ja ok het is geen typisch xp instelling, maar ik bedoelde dat t misschein een instelling kan zijn speicaal voor xp. Toch weet ik bijna zeker dat die gewoon vanzelf uit kan gaan. er zal dus wel een bepaalde instelling voor zijn. Kweet alleen niet welke
Ja maar volgens mij schakelde die wel bij 98 vanzelf uit. Ik weet t niet echt zeker, is al weer lang geleden. Kan het echt geen instelling zijn?
Klopt, ik ken het. Onze oude pc schakelde bij windows 98 wel automatisch uit (dus wel een ATX voeding), maar toen ik er windows XP opzette, deed ie dat niet meer. Een collega van mij heeft hetzelfde probleem. Het is dus een bekend probleem, maar ik zou niet weten hoe je het op moet lossen. Probeer de info database op www.microsoft.com eens.
Start => Configuratiescherm => Prestaties & onderhoud => Energiebeheer => APM inschakelen (aanvinken). Dan zou die automatisch moeten afsluiten.