1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

probleem startpagina

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Socks, 12 jul 2004.

  1. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    ey steeds als ik internet explorer opstart krijg ik res://qnxse.dll/index.html#37049 als startpagina :'-(

    volgens mij is me broertje naar een of andere verkeerde site gegaan ofzo. kheb een paar keer adaware gebruikt en dan kan ik em ff verwijderen en heb ik weer google.nl als startpagina, maar na een tijdje komt ie weer terug.

    iemand enig id wat ik nog kan doen?
     
  2. azzkickr

    azzkickr Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je al gekeken in de Reg key?? startmenu>uitvoeren>typ regedit en kijk of de naam van het prog.(qnxse.dll) terugkomt in deze lijst , Zo ja: DELETE. Suc6
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2004
  3. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Welkom in de wondere wereld van de browershijacks.
    Aan deze is (nog) niets te doen.
    Wel werken de mensen van Hijackthis aan een oplossing.

    Ik heb deze ook gehad, en m'n PC geformat om er vanaf te komen.

    Kijk bijvoorbeeld hier even.

    Achter deze .dll zit een constant veranderende .exe
    Zodra je IE opstart, word er een nieuwe .exe en dus ook een nieuwe .dll gegenereerd.
     
  4. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    als je je startpagina veranderd komt het probleem zeker weer steeds terug?
     
  5. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Yup. De browser hack staat in je register gesleuteld.
    Zodra IE start, genereerd dit programma een nieuwe startpagina, de .dll file.

    Wat je wel kunt doen, is de .dll opzoeken, openen met notepad, leegmaken en opslaan.
    Je bent niet van de startpagina af, maar je ziet gewoon een 404 foutmelding.
    Alles beter als ongewenste zoek pagina's, toch?
     
  6. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij heb ik em opgelost. ik heb hijackthis gedowload en gerunt. de dingen waar qnxse.dll bij stonden verwijdert. daarna heb ik aboutbuster gedowload en 2 keer gerunt, die verwijderde ook allerlei dingen en toen computer opnieuwe opgestart. (stond allemaal op een website die ik helaas niet heb onthouden). tot nu toe heb ik er geen last van.
     
  7. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Geef het een paar minuten...
     
  8. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe that's the spitit :{


    nog iets: ik heb volgens mij geen kladblok meer op me computer staan :confused:
    enig id hoe ik die terug krijg?

    *edit*

    yeaj ik hem em weer :'-( , nu echter mqnyg.dll
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2004
  9. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb daar ook last van, alleen bij mij is het als ik internet opstart dat er dit staat: C:\Program Files\First2Enter\Portal\portal.html als startpagina, als ik first2enter verwijder komt het weet terug, of het komt terug als online direct, kan iemand mij helpen er vanaf te komen???
     
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Die file ook weer editten. Zolang je dat bestand niet verwijderd, maakt de .exe ook geen nieuwe aan.

    Spysweeper, Spybot S&D en Ad-aware al geprobeert?
     
  11. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Kijk is onderaan je 'startpagina'. Vaak staat daar in het klein vrij vertalt ' wilt u deze pagina niet mer als startpagina, klik dan hier'. En spybot en ad-aware kunnen helpen, maar niet altijd, zoals bij mij het geval was.
     
  12. Casperge

    Casperge Guest

    Verwijder al je cookies!!

    Ik heb zoiets dergelijks ook gehad.SOMS helpt het als je dat doet.
     
  13. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Het probleem met deze zwaar irritante browerhijacks is dat ze ook in je Systeem Herstel staan. Je kunt ze dus wel van je pc verwijderen, maar zodra je hem weer opstart kan een browserhijack vanuit je Systeem Herstel gewoon weer opstarten. En aangezien Windows het niet toelaat dat programma's zoals virusscanners en spyware removers daar iets in veranderd zul je Systeem Herstel uit moeten zetten om er geen last meer van te hebben. Bij mij is het dus gewoon gelukt om er vanaf te komen. Je kunt dus wel alleen je Systeem Herstel niet meer gebruiken.
     
  14. Mota15

    Mota15 MC

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben verlost van die kl*te startpagina een tijdje geleden.

    Ik had ergens gelezen dat je meer opties aan moet doen bij Ad-aware en dat heb ik gedaan en had na een reboot gelijk een schone startpagina :)

    Je moet effe op deze site kijken:
    http://forums.spywareinfo.com/index.php?showtopic=11150

    Daar moet je effe die opties aanklikken in je Ad-aware en dan een reboot
     

Deel Deze Pagina