Hoi, mijn eerste post is een feit Ik heb een probleem: bij alle games in meer of mindere mate (bij FIFA & CMR3 het duidelijkst) het ik rare beeldprobs "blauwe streepjes" -> blauw-paarse horizontale lijntjes die soms random op het scherm verschijnen, niet over het volledige scherm ofzo maar gewoon een centimetertje of 2 lang! Ik denk dat dit aan de kabel kan/moet liggen: slecht contact? "witte puntjes" -> "ontbrekende" pixels random over het scherm, dus blijkbaar gewoon pixeltjes die niet ingekleurd kunnen worden en dus gewoon wit blijven... Grafische chip oververhitting of toch ook de kabel? Ook opmerkelijk is dat dit niet enkel tijdens het 3D-gedeelte v games ofzo voorkomt maar bevoorbeeld ook merkbaar is in sommige cutscenes/intro's Iemand een idee hoe dit te verhelpen of waar het aan te wijten kan zijn? Iemand met dezelfde probs? Ik heb nog garantie tot 4/09/2003 dus dat valt wel goed mee maar toch liever eerst hier eens vragen voor ik hem afgeef Alvast bedankt voor de hulp, ikke !!!
dat van die witte puntjes weet ik niet maar die blauwe strepen om het beeld heen kan gebeuren als je iets magnetisch op of naast de tv hebt staan...bijv luidsprekers/halogeen lampen enz als dat zo is moet je dat snel bij de tv weghalen...kan je beeldbuis namelijk kapot van gaan
@ xbox-control: enige wat in de buurt staat is hifi-installatie MAAR deze staat af en de stekker is zelfs uitgetrokken... @ Eckie: als er geen andere optie is, ga ik dat idd eens doen! Of doe ik hem niet beter gewoon binnen bij de Gamemania-winkel waar hij vandaan komt? Wat is het beste/makkelijkste qua reparaties enzo? @ Sultan_of_Swing: Uit de garantiedatum had je dat al kunnen afleiden hé Heb hem dus op 4 september van dit jaar gekocht, is nog Xbox 1.0 (gemaakt op 9 april 2002 -> 09/04/2002 dus lol) Boehoehoe, waarom is er geen simpele oplossing ipv mijn xbox te moeten missen Wat is een gemiddelde termijn voor zo'n reparatie? Iemand een idee hoelang ik zonder Xbox ga zitten? Greets !!!
Eigenlijk nog zo geen slecht idee lol, dacht het weer beter te weten Oh en btw, mijn console staat zelfs echt op een box ]:- Eventjes weghalen, ik hou jullie op de hoogte... EDIT: kga nu wel niet meer mijn ganse kamer liggen overhoop halen: kabels herleggen enzo... 1 v deze dagen eens een mooi kastje kopen om mijn Xboxje op uit te stallen -> nu nog "kwantitatieve methoden voor beleidsbeslissingen" blokken
haha je console op een speaker zetten.. ja woops... das EMP all over the place. Ik ben ooit zo dom geweest om een tv boven op een grote PA speaker te zetten (die ook uit stond) en toen werd de bovenste helft van m'n tv rood en de onderste groen. Altijd oppassen met speakers dus lol
Wel, ik heb nu dus mijn Xbox verplaatst en spijtig geen voldoende verbetering: de witte puntjes zijn er nog evenveel maar de blauwe streepjes niet meer (of die heb ik deze keer niet opgemerkt...)! Tja, dan maar eens binnenbrengen voor reparaties hé Best nu doen want ik denk eraan om hem te chippen zodat ik er DivX-jes mee kan kijken maar als ik dit nu zou doen, geen garantie meer natuurlijk Zucht, life sux...
Kan het zijn dat je HDD beschadigt is door te lange blootstelling aan magnetische straling? (Je Box stond op een speaker)
Vooraleer dat je hem chipt moet je zeker zijndat je geen xbox live wilt of een andere xbox koopt voor xbox live!!
wat zijn dat trouwens voor witte puntjes..puntjes die bewegen door het beeld? daar heb ik last van in splintercell....en dan alleen in chineese embase..in de volgende level nie meer... moeten dat misschien vuurvliegjes voorstellen ofsjow (hoopt)
je saved games kunnen wel naar de knoppen zijn ja je mag immers ook niets magneetisch bij je hdd van je pc zetten,want dan kan inderdaad je hdd naar de knoppen gaan
@ Graveheart: Die puntjes waren er al voor hij op die box stond dus... bedenk ik mij nu ]:- @ Buffalo X: don't want it @ xbox-control: tja, zoals eerder gezegd kan ik het best omschrijven als niet ingekleurde (dus witte of oplichtende) pixels die random op het scherm verschijnen en daar een secondje ofzo blijven en dan verdwijnen/verplaatsen/ergens elders tevoorschijn komen... niet 1tje op een héél scherm ofzo maar een twintigtal verspreid over het beeld vergelijkbaar met "artifacts" bij overclockte graka's? Ah ja misschien het beste voorbeeld dat je zelf kunt zien : in 3Dmark2001SE (benchmarkprog op pc) is er zo een test met een ronddraaiend paard (bestaande uit allemaal pixels) en daar zijn er (hier toch) soms ook van die ontbrekende pixels! @ xbox-control (2): Denk niet dat dit met HD te maken heeft en wederom, was al voor hij op box stond Greets EDIT: typo's
oh ja je krijgt natuurlijk een jaar garantie ]:- maar ik was even benieuwd van wat voor generatie je box was. Die stipjes bij de Chinese embassy heb ik ook, zijn volgens mij idd vuurvliegjes
Ik heb misschien een oplossing voor jullie problemen met de beeld weergave. Een paar weken geleden hadden wij bij scouting een film wekend, we hadden dus onze Xbox aan een beamer hangen . Toen we RalliSport Challenge gingen spelen kregen we opeens heel slecht beeld dus da was nie goe. Nu ben ik vrij slim dus hadden wij dit snel opgelost door de Pal instellingen te veranderen. Van Pal-60 naar gewoon Pal, het was dus waarschijnlijk zo dat de beamer geen Pal-60 ondersteunde en dat RallicSport Challenge in Pal-60 was. Dus misschien voor Nadorst moet ie zijn Pal instellingen veranderen omdat zijn TV het niet goed ondersteund, of je zou het even moeten proberen op een andere TV.
Pal-60 afzetten helpt dus niet Ah en voor de duidelijkheid, ik heb het niet alleen bij "The Chinese embassy" in SC (heb dat spel zelfs niet, enkel de demo) maar vooral (maar ook bij mijn andere games) bij CMR3 en FIFA, waarschijnlijk valt het hier gewoon het meeste op omdat er in deze games grotere "egale" kleurvlakken zijn op de achtergrond? (cfr grasveld en straattextures)! Tja, binnenbrengen bij de Gamemania dus hé of beter rechtstreeks bij Microsoft??? Greets