Probleemmarrokanen op school.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SjoerdV NL, 29 okt 2003.

1. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Naar aanleiding van een gebeurtenis vanmiddag op school wil ik even jullie ervaringen horen met groepen van Marrokaanse jongeren die elkaar in de vernieling willen slaan.

Vanmiddag wou ik naar huis fietsen maar kwam voorbij een grote groep scholieren ( ongeveer 40 man) naar het Havo gebouw (onze school bestaat uit twee gebouwen, 1 gebouw voor Gym, VWO, Havo en 1 voor VMBO). Toen ik de groep, ik noem deze maar even de VMBO groep voorbijfietste zag ik dat ze werden opgewacht door Marrokanen van het Havo gebouw.
    Ik ben maar gaan kijken met wat anderen. Na een tijdje, terwijl die groepen tegen over elkaar stonden kwamen wat leraren naar buiten. Het lukte hun ieder weer naar zn eigen gebouw te sturen, op een paar man na. Tegenover de leraren stond opeens een kale jongeman ( ong. 20 jaar) die opeens een halve honkbalknupper uit zn jas haalt. Hij wees daarmee of naar de Marrokanen van Havo, of naar de leraren. Er is gelukkig niets gebeurd maar ik vind dit echt niet meer kunnen. Als ze al iemand van het kamp erij gaan halen, die kale, (dat werd me verteld, ik heb hem igg nog nooit op school gezien) wat gaat er dan de volgende keer gebeuren? Messen, vuurwapens?

Maar waar het nou op neerkomt, het maakt me niets uit als die Marrokanen elkaar in de puin slaan, maar er zijn natuurlijk ook scholieren bij die kijken. Wat als de groepen in het wilde weg met elkaar op de vuist gaan maar daarbij ook toeschouwers pakken van 1/2/3 klas. Mn broertje stond er ook tussen (14 jaar) en die is lichamelijk niet echt groot of sterk. Ik ben dan ook als de dood dat hij bij een eventuele knokpartij waar wel geslagen word ook geraakt word, ookal is het maar een vuist ofzo.

Het gaat mij veel te ver, ik heb ook al eens een groep Marrokanen tegenover me gehad, toen was er ook gelukkig niets gebeurt, alleen een paar halve klappen en duwen gehad.

Ik vind dat de school deze soort dingen moet stoppen. Moet er dan echt eerst wat gebeuren voordat de school maatregelen neemt? Moeten er detectie poorten komen? Hekken met prikkeldraad? Politiecontrole? Verwijdering van school? Het gaat mij veel te ver, ik heb ook al eens een groep Marrokanen tegenover me gehad, toen was er ook gelukkig niets gebeurt, alleen een paar halve klappen en duwen gehad.

Wat zijn jullie ervaringen met deze soortgelijke gebeurtenissen, en wat zou school ertegen kunnen doen behalve de bovengenoemde dingen?

2. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    oplossing:

zoals laatst in het nieuws was ; In Engeland worden ouders van probleemjongeren aangesproken op het gedrag van hun kinderen, volgt er herhaling dan worden zowel ouders als probleemkinderen uit hun huis gezet . Ze zijn op dit moment in Breda bezig te onderzoeken of het wettelijk gezien mogelijk is om in deze stad Marokkaanse probleemjongeren compleet met het hele gezin hun huis uit te zetten....in Breda zitten ze in bepaalde wijken met een erg groot probleem op dit gebied, er is afgelopen jaar een woonhuis van een politieagent omsingeld door een groep van zo´n 50 Marokkaanse probleemjongen, dit nadat de agent enkele van deze jongeren op hun storend gedrag had aangesproken.....te waanzinning voor woorden dat dit kan in Nederland......Nederland wordt op dit gebied gewoon te tolerant ! dat vind ik.....er blijft eigenlijk 1 probleem over na het uit huis zetten ...... waar moeten ze dan heen ? andere stad ? andere wijk maar zelfde stad ? naar land van herkomst sturen ?

3. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    dit vind ik ook echt niet meer kunnen..
    ze kijken te veel tv ! met al dat 'oorlogje' onderling groepen....
    wat denken ze wel dat ze aan het doen zijn??
    het is helemaal niet niet erg dat marrokanen tegen elkaar vechten, ik weet t je denkt om je broertje... dit moet gewoon nooit kunnen!!
    wat denken ze wel??
    ik zie er ook geen toekomst in trouwens :{

Laatst bewerkt: 29 okt 2003
  4. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn hier geboren dus je kunt ze niet terug sturen.
    Wel hard aanpakken, als ze onder de achttien zijn overdragen aan HALT mits het first offenders zijn.
    En als het geen first offenders zijn strafrechtelijk vervolgen.

Maar belangrijker is dat het volk er eens een goed signaal tegen afgeeft waaruit blijkt dat men die groep overlastgevers niet langer tolereerd.
    De politiek moet inzien dat er een oplossing gevonden moet worden voor deze groep jongeren.

Maak een petitie op school laat die door zoveel mogelijk ouders en leerlingen ondertekenen en draag dat over aan het bestuur van de school.
    Mogelijk dat ze dan wakker worden.

5. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    wat jij beschrijft zie ik wekenlijks, er wonen hier best wel veel marokkanen en turken. maar het zijn niet altijd buitenlanders. wel vaak

6. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    @ Ron: Ja, dit zal wel lukken, maar er moet toch een andere manier zijn. Boetes, nachtje in de cel of gewoon praten (want dat kan ook)

@Badkiller: Het is natuurlijk niet goed dat er gevochten word, vooral niet met anderen erbij. Jah, ik zit toch wel met mn broertje. Toen ik naar huis fietste had ik een beeld van mn broerte die het gevecht ingetrokken word en daar finaal aan gruzelementen geslagen word. Dat zit me niet echt lekker.
    En politiemensen opzoeken omdat het hun plicht is om rust te bewaren en dan te bedreigen, dat gaat echt veel te ver.

@shd: Ik weet het niet. Zoiets moet natuurlijk wel komen, maar dan wil ik het niet in mn eentje doen, minstens met een grote groep. Als ze al veel mensen bijelkaar gaan trommelen dan denk ik dat ze niet veel moeite hebben om een iemand ( die petitiestarter dus) in elkaar te meppen.

@doerak 15: Wat word er daar dan tegen gedaan? Het lijkt me niet echt dat de lokale bevolking zulke dingen op prijs stelt.

7. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    nee, klopt. als ze op school iets zien gebeuren op of net naast het schoolplein dan komt er altijd wel een congierge naar buiten om het op te lossen. maar een bruggetje net naast de school waar maar een paar lokalen zicht op hebben is meetal de plaats waar ze elkaar op zoeken en waar bijna alle leerlingen langs moeten. en daar word niets tegen gedaan

8. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Oh nee?? Lijkt me toch niet zo heel moeilijk, kleine wetswijziging en klaar. Probleem opgelost.

9. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Op zich geef je al een beetje een reden aan waarom het zo ver kan gaan hier.. "politiemensen opzoeken omdat het hun plicht is om rust te bewaren en dat te bedreigen"

Dit is het probleem..! De politie kan en mag geen flikker meer uitvoeren. Er wordt constant bezuinigd op die gasten, er worden hun steeds meer rechten ontnomen en bijna niemand heeft respect voor die gasten meer.
    Als ik b.v zie dat er bij mij in de bijlmer s'nachts niet meer gepatrouleerd wordt omdat ze met maar 4 man in het buro zitten is dat toch wel een ernstige zaak in mijn ogen.

En juist het tekort aan politie etc veroorzaakt juist ook dit soort problemen. Want als een groep weet dat ze zoiets als dit kunnen maken en dan niet bang hoeven te wezen voor politie.. Laat staan berechting wat houdt ze dan tegen?
    Leraren mogen geen flikker meer wat betreft bestraffen. Politie evenmin.. we leven gewoon in een paradijs voor criminelen en asocialen.

10. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    nee ze moeten inderdaad die ouders opvoeden zodat die wat nuttigs (voor deze samenleving) kunnen doorgeven aan hun kinderen.
    Om maar te zwijgen over die kampers ze moeten die woonwagenkampen gewoon verbieden.
    Laats hebben ze hier (Waddinxveen) ook een hele hennep kwekerij onder die ***karretjes weggehaald.

11. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Nemesis het is natuurlijk wel makkelijk om het probleem naar de politie te verleggen. Waar het hier omgaat dat grote groepen jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst zich hier stelselmatig schuldig maken aan overtredingen. Dat ligt niet aan het niet optreden van de politie maar aan de aard van het beestje.

12. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    bij mij op school heeft laatst (zo'n 4 a 5 weken terug) een marrokaan een andere jongen neergestoken.. omdat hij iets zei over de marrokanen wat die marrokaan niet zo leuk vond. (get it?)
    die jongen is naar jongeren rechter geweest en zat een paar weekjes vast.. ik heb hem nog niet hier op school terug gezien. .dus ik weet niet wat er nu met hem aan de hand is...

en nou zou je denken dat ik in de randstad woon ofzo.. maar nee hoor.. gewoon in Zeeuws-vlaanderen..

13. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Ja hier heb je helemaal gelijk in in mijn ogen. Maar het heeft gewoon nooit zover mogen komen. In Utrecht hebben ze toch meer politie op straat laten lopen en de criminaliteit ging met 20% terug, tenminste zoiets hoorde ik mn vader tijdje geleden zeggen. Maar dit komt wel overeen met de ideeen van Pim Fortuyn.
    Maar hoe willen ze dit ooit terugdringen. Ik denk niet dat ze groepen van 20 politiemannen gewoon over straat laten patrouilleren...

14. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    mmm politie erbij halen helpt nix die schijten zelf in hun broek!!niet zo gek want als ze er al is zijn mogen ze nix doen:|
    Verder kun je tegen zo`n marrokanen gang nix doen gewoon zo ver mogelijk bij vandaan blijven want voor je het weet heb je een mes tusse je ribbe........ zo ook met die andere criminelen ...... het is overal een probleem en hoe gek het ook klinkt er is "nog" nix aan te doen............

15. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    egh ik woon al 32 jaar in amsterdam.. Ik heb meegemaakt dat groepen blanken voor ellende zorgde toen ik nog in noord woonde. Antilianen in de bijlmer. en marrokanen in Noord (boven t IJ)
    ik denk niet dat het perse afkomst afhankelijk is.. Is het niet de ene groep jongeren dan is het wel de andere.. Toegegeven is het wel een grote groep marrokaanse jongeren die de laatste tijd voor problemen zorgen.
    Ik denk ook niet dat het zozeer aard van het beestje is. Anders zouden het wel 1ste generatie marokkanen zijn en niet 2e/ 3e, jongeren die hier dus zijn opgegroeid, opleiding/school hebben gevolgd in nederland.
    Het probleem is in mijn ogen een absoluut falend rechtsysteem.. Zeker in het geval van een groep heb je er maar 1 of 2 tussen nodig die maling aan dat systeem hebben om de rest van de groep vaak mee te krijgen.
    Zelf denk ik dat de grondslag van een heleboel problemen hier in nederland daar mee te maken hebben.
    Ik geef ook niet zozeer de politie de schuld danwel de politiek die door hun eigen laffe gedrag de politie in een hoek drukt waardoor ze niet meer op kunnen treden.
    Als ik kijk naar mezelf ook.. Vroeger dat ik opgroeide was ik zeer zeker geen makkelijke maar ik had respect voor de politie, de plaatselijke wijkagent (iets wat je nu ook nauwelijks nog ziet) wist verdomt goed wie ik was en waar ik woonde en als ik wat flikte was hij eerder bij mij thuis dan dat ik zelf was. Dat en de sociale controle van zeg 20 jaar geleden is er nu totaal niet meer..
    En die agent was ook echt een agent.. en als ik soms nu zie wat voor broekies er rond lopen dan moet ik gewoon lachen.. En dan sta ik alleen.. Laat staan dat ik met een hele groep ben........

16. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben wel met je eens dat de politie steeds minder voorstelt en steeds minder respect krijgt (of afdwingt) . Maar er zijn nu twee zaken die door elkaar heen lopen. Ik vind dat marokkanen die blij mogen zijn dat ze zo'n goed leven hier hebben dat ook weleens mogen laten blijken.

Als ze geen zin hebben om hier hun steentje bij te dragen aan de toekomst of aan de integratie, dan moet er een mogelijkheid zijn om te zeggen, ga dan maar weer ens in je eigen land kijken. Misschien heb je het daar meer naar je zin.

17. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ben het hier grotendeels mee eens, maar het blijft net als 5 jaar geleden; het is een klein groepje (DE probleemmarrokanen dus) die het beeld verpesten voor de grote groep die zich bijna allemaal goed gedragen...

18. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet ook wel dat niet alle marokkanen slecht zijn, dat zeg ik ook niet. Maar dat het een klein groepje is die het verpest voor de rest vind ik in deze een understatement van jewelste.

Ik denk dat het bij de marokkaanse jongeren een behoorlijk aandeel is die voor problemen zorgt.

19. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Inderdaad, de meeste marrokaanse jongeren zijn probleem jongeren.. Mede door het wannabe gedrag.. In deze tijden dat er steeds meer "fopnegers" komen, voelen de buitenlanders in ons land zich steeds interessanter.. Ze horen muziek waarin wordt gerapt met een hoop fuck er tussen door dat de politie kut is, dat hun roelen, dat je bitches moet naaien en weet ik veel wat.. Dat is de trigger voor die lui van "check dat wij zijn strak, en nederlanders willen ons zelfs nadoen".. ;/ Zo gaan ze steeds meer durven, en uiteindelijk laat dat zien dat de politie maar gebrekkig kan optreden.. ;/

20. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Kleine wetswijziging? Wil je jouw voorstel doorvoeren dan moet de grondwet worden aangepast. Een Nederlander (van marokkaanse afkomst) en een Nederlander (van autochtone afkomst) kunnen niet zomaar een verschillende straf (bij een gelijkwaardig vergrijp) opgelegd krijgen, zoiets heet discriminatie en is in strijd met de grondwet.

Waarom zouden marokkanen blijer of minder blij moeten zijn met het leven dat ze hier hebben dan de autochtone crimineel?

Laatst bewerkt: 29 okt 2003

Deel Deze Pagina