ProbleemUser (spammer) van gemeenschappelijke school.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Tigerstyle, 3 feb 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Op onze school (Carolus Borromeus College) is een spammer aan de gang, namelijk Tinvrouw_nl (niet te verwarren met Tinman_nl di wel serieus bezig is op dit forum). We zijn met een stuk of 5man regelmatig bezig op dit forum, en ik hoop dat Tinvrouw_nl het niet voor ons verpest, aangezien hij spamt vanuit onze school, waarvandaan wij ook vaak op dit forum zitten.
    Probleem is dus Tinvrouw_nl die spamt, en hem blokken zou ons ook misschien van het forum halen, daarom het vriendelijk verzoek dit in overweging te houden.

2. MieZ

MieZ Avaholic

Leuk Bevonden:
    8
    op school moet je je bezig houden met de les niet met een nutteloos forum...|:-

3. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Kan je er zelf niet wat van zeggen dan? :)

4. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Haha LOL :+ Ben jij leraar ofzo? 8)

Nee ff serieus, ik zou ff naar de computer/informatica beheerder/leraar gaan en de dader aanwijzen en je verhaal uitleggen! Probleem opgelost! O-)

5. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Trouwens, MieZ, als je dit zo'n nutteloos forum vindt, rot dan eens lekker op en ga op zoek naar een andere? :)

6. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Nutteloos forum? Waarom heb je je dan geregistreerd? Maar aangezien een ban niet op naam kan maar alleen op IP zal je dan alleen nog maar via thuis kunnen reageren.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Een ban gebeurt altijd eerst op naam hoor ... vervolgens word overwogen om een IP ban uit te voeren ... maar er zal dan wel met andere gebruikers rekening gehouden worden ... Tevens heeft een school vaak meerdere ip nummers (lees dynamisch)... dus een IP ban is dan niet echt zinvol, omdat het ip dan weer veranderd

Laatst bewerkt: 3 feb 2004
  8. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Ow |:- _O_ Maar mijn school heeft een dynamisch IP adres, staat dus nooit hetzelfde vertelde me lerares informatica me...Komt door het aantal computers...

9. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    De bewuste Tinvrouw is wel aangemeld, maar heeft zijn/haar account nog niet eens geactiveerd, laat staan dat ie heeft lopen spammen. IP-ban is geen optie in dit geval, aangezien er een stuk of 100 members met hetzelfde ip rondlopen :eek: Maar van bannen is vooralsnog absoluut geen sprake.

10. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Jep, en vraag je Informatica leraar maar ook eens op je complete school aangesloten is op een Firewall.
    En meestal heeft ie maar een Statisch IP-adres en deelt ie op het interne netwerk via DHCP weer dynamische adressen uit.

Dus te vroeg gejuicht in dat geval, want de IP die gebanned word in dat geval is die van je Firewall.

Just my 2 eurocents.

11. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Wij zitten op school niet achter een firewall... En we krijgen geen IP adressen uitgedeeld van een DHCP, maar echt van de provider zelf. Kabelfoon dus.

12. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zet ook 2 eurocents op Toxic Timmie.

De interne ipadressen zullen waarschijnlijk dynamisch zijn maar er gaat maar 1 ip adres naar buiten en dat is die van de school (router, switch) als je die banned ban je de hele school.

edit [reactie op williewonka]:
    Lijkt me sterk dat de provider elke computer bij jullie op school een aparte ip adres gaat geven voor over het internet te surfen.

Laatst bewerkt: 3 feb 2004
  13. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Wat een vage networkmanagement beleid hebben jullie daar.
    Welke "aap" kiest er nou voor om z'n school netwerk direct aan het internet te knopen zonder enig vorm van bescherming er tussen.

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    enorm dom jah als je je internet (cker van een school) niet beschermt, maar zou kabelfoon dit niet beschermen???

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    zit trouwens nu zelf ook op school

16. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wou net zeggen, ben ik nou gek want ik kon ook geen berichten van Tinvrouw_nl of man vinden. Ik snap ook niet wat het probleem is.

17. Niekname

Niekname Anti-Tooske

Leuk Bevonden:
    1
    Bij ons op school mag je helemaal niet naar sites als deze. Of het moet voor school zijn8) .

18. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    dus elke computer op jou school heeft een eigen ip.....lijkt me nogal sterk:{

19. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Tinvrouw NL is de eerder gebande JOINTGE? die gister een paar nutteloze posts plaatsten in het centrale xbox LAN forum.

20. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    IP-check komt niet overeen, dus kan ik niet bevestigen. Z'n account is nog steeds niet geactiveerd, dus lijkt me een beetje voorbarig om nu al actie te ondernemen. Zodra ie begint te spammen is ier sowieso binnen de kortste keren bij :)

Mocht je nou foute posts tegenkomen, gebruik dan de meld-dit-bericht functie, of pm een mod die op dat moment online is, dan kan er adequaat gereageerd worden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina