Problemen met grafische kaart

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door aghshar, 5 dec 2004.

1. aghshar

aghshar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer ik the sims 2 speel ziet het beeld er zo uit:

[plaatje]http://home.planet.nl/~horte017/sims.bmp[/plaatje]

Ik heb een ATI Radeon 7000 grafische kaart, ik heb de nieuwste drivers van catalyst geïnstalleerd, oudere geprobeerd, nieuwste versie van directx en de patch van the sims gedownload. M'n computer haalt alle systeemeisen voor the sims. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt.

2. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je dit alleen met de sims of ook bij andere spellen?

3. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    is hij overgeclocked?
    zit het koelblokje er goed op en krijgt hij voldoende lucht?

doet hij dit ook in andere games of alleen in the sims?

4. aghshar

aghshar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij deed het ook bij warcraft 3 in de filmpjes, maar niet in het spel zelf, verder nergens.
    Hoe weet ik of hij overgeclocked is?

5. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    niet overclocked dus.Maargoed dit is vrij simper:artifacts je kaart is zijn laatste levens adem aan het uitblazen.!van je pipelines is kapot gegaan (pipeline=een stuk van de grafische motor vcan je kaart)garantie zal je wel niet meer hebben dus ik vrees dat dit een niuewe kaart word.

edit het kan aan je drivers liggen maar als je zeker weet dat je de goede hebt (let wel niuew is niet alteid goed voor jou kaart) dan kan dit geen probleem vormen

Laatst bewerkt: 5 dec 2004
  6. aghshar

aghshar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, dat is wel vreemd, want computer is minder dan een maand oud. Dus waarschijnlijk heb ik nog wel garantie gelukkig, bedankt in elk geval.

7. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Met een ati radeon 7000....waar haal jij je pc's :confused:. Of is dit een nieuwer model?

8. aghshar

aghshar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :), nee, idd, je hebt gelijk, m'n ouders hadden hem gekocht en die wilden niet naar mijn advies luisteren.

9. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    LOL nooit ouders iets laten kopen. |:- ;)

10. aghshar

aghshar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, anders betalen ze het ook niet he :p

11. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Balen is dat he, zo heb ik hier een zwaar zuigende HP staan.

12. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    damnz dan zou ik is een goed gesprek hebben met je folks.dit is zonde want hoelang heb je deze kaart? nu is ie al kapot omdat je ouders niet naar jou willen luisteren en kan je waarshijnlijk weer een niuewe kopen.Kost aleen maar geld en dan komen ze str aan zetten met een geforce 4300 bijwijs van spreken.Je moet gewoon iets in de trant zeggen van dat goedkoop in dit soort gevallen vaak verouderd betekent en dus niet goed.Afhankelijk van je systeem een 6600 gt kopen of iets in die richting.Kan je mee vooruit en ze zijn mooi geprijsd

13. aghshar

aghshar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik zal het proberen, misschien luisteren ze nu wel. Die ouders tegenwoordig ook, he
    Ze gehoorzamen gewoon niet meer

14. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    LOL neeh ik hoop trouwens niet voor je dat je hem net hebt gekregen:prijs van deze kaart is nog net geen 40 euro max ............

Over de ouders :confused:peel het een beeetje op geld:het is zonde om iedere keer maar een niuewe "oude" kaart te kopen die risicos heeft op kapote dingen etc (zoals jij nu hebt) en dan iedere keer dat te kopen iets in die trant ;)

15. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Het hoeven niet persee de pipelines te zijn... Het kan ook zijn dat zijn koeler niet meer goed werkt waardoor de kaart te warm wordt. Of het geheugen is kapot of functioneerd niet meer goed.

Ik denk dat het idd tijd wordt om een nieuw kaartje aan te schaffen. Let wel op. Ga niet de meest nieuwe kaart in je pc zetten. De kaart moet natuurlijk wel bij je processor passen.

Ik weet niet hoe snel je pc is. maar als je bijv maar een 1,8 gig cpu hebt moet je er geen X800 of 6800 in gaan zetten. dat werkt niet.

16. aghshar

aghshar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een 2.1 Ghz processor en 256 Mb ram. Wat voor een grafische kaart past daar goed bij?

17. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    eerst die ram upgrade dit aangezien windows xp al 256 nodig heeft om soepel te draaien.Je processor is wel goed aleen dat gehuegen gaat de niuewe kaart botlenekke

@tijgernootje.gehuegen ed is wel mgelijk maar dan zijn na mijn id de symtopnen wel wat radicaler als dit: dan krijg je hele zwarte vlakken en zwart beeld en allemaal van dat soort dingen.Verder zal de guer die je pc dan versprijd ook niet al te aangenaam zijn

18. Hit `em hard

Hit `em hard gimme one of those!!

Leuk Bevonden:
    3
    dat is duidelijk een kapotte pipeline, ik heb exact hetzelfde gehad (9800 xt). dus meteen mee terug gaan!!! als ik zo hoor is je systeempje niet echt een game machine

wat je hebt is een leuke snelle pc voor internet en een beetje text verwerken...

Maar goed wil een beetje mee kunnen gamen:.... koop een dimmetje van 256 mb erbij, das niet zo heel prijzig, en die gpu van je, probeer er een 9600 XT voor te ruilen... die combinatie zal je wel een tijdje mee vooruit kunnen..... (niet voor spellen zoals doom 3 etc op high natuurlijk;))

19. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    9800 pro (ati)
    6800 LE (nvidia)
    6600 GT (nvida)

En je moet je werkgeheugen upgraden....doe er op zijn minst een stickje van 256 of 512 bij. Let wel op dat dat geheugen wat je erbij stopt precies hetzelfde type geheugen moet zijn. Bijv 256 PC3200 CL2....als dit niet hetzelfde is gaat je pc flippen en werkt het niet.Schroef je pc open en kijk op je geheugenstick wat daar staat.

20. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    gelul, als je een langzamere DIMM erin doet gaat gewoon al het geheugen op die lage snelheid werken.

Deel Deze Pagina