1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met je Xbox 360? Bekraste DVD's, Defecte Xbox 360, Kassa(24-2) [Deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door FuriousFreak, 19 feb 2007.

?

Mijn Xbox 360 maakt krassen! Ik heb...

  1. een Samsung

    13,5%
  2. een Hitachi

    10,0%
  3. Beide

    1,3%
  4. een Samsung en ik heb geen beschadigde DVD's

    27,4%
  5. een Hitachi en ik heb geen beschadigde DVD's

    34,3%
  6. Ik heb beide en ik heb geen beschadigde DVD's

    7,0%
  7. Anders....

    6,5%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    waar heb jij het nu over? ik snap je opmerking niet :{
     
  2. breakcore

    breakcore ----

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben erg benieuwd of mensen hier op het forum dezelfde xbox hebben terug gekregen na een reparatie? Of dat het 'vervangen' was door ander model?
     
  3. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    de Hitachi drive = Japans = Rijzende zon

    :+
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Tot twee keer toe een ander, ouder model.
     
  5. breakcore

    breakcore ----

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    0
    Net gebeld met de helpdesk. Er werd mij het volgende verteld:

    -Een xbox die 'ter reparatie' wordt opgestuurd wordt NIET gerepareerd terug gestuurd naar de huidige eigenaar. Deze wordt omgeruild met een ander/ouder model xbox die al gerepareerd is. Hierdoor kan de 'reparatietijd' worden beperkt tot maximaal 14 dagen. Je krijgt dus een andere xbox terug. Het is goed mogelijk dat je een apparaat koopt uit 2006 of 2007 en dan een terug krijgt uit 2005.

    -Door dit systeem is het niet mogelijk om je eigen opgstuurde xbox gerepareerd terug te krijgen.

    -Ook worden kosten van bijvoorbeeld het doorlopen van het abonnement of eventueel andere zaken tijdens de 'reparatie' niet vergoed.

    Het wordt steeds interessanter die service van microsoft.
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2007
  6. Farmir

    Farmir VIP User

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zijn alleen de Hitaschi (ofzo) drives goed en als je ereen opstuurt naar Microsoft krijg je een oude met een Samsung Drive terug.

    Dus die knulletjes die schieten hier niets mee op.
    Alleen wat UPC kosten _O_
     
  7. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Tja aan de ene kant snap ik het, een xbox blijft een xbox, hoe oud hij ook is je kunt gewoon verwachten dat deze net zo lang als een nieuwe meegaat, aangezien hij waarschijnlijk wel helemaal wordt schoongemaakt/opgepoetst desnoods vervangen.

    Maar ik snap dat het idee van: je koopt een nieuwe en krijgt een tweedehands terug best frustrerend is.
     
  8. XboxAgent

    XboxAgent Robbert

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, maar gelukkig hebben we in Europa wel 2 jaar garantie op de Xbox360. Als je vergelijkt met UK waar ze maar 1 jaar hebben is het nog best ok. In de USA is het al helemaal dikke pret, daar hebben ze maar 3 maanden garantie op de Xbox360.
    Dat omwisselen van Xbox360 is idd vreemd. In de UK word de Xbox360 gewoon gerepareerd. De tijd dat de Xbox360 op het reperatiecentrum staat is ook voor ons Nederlanders (en Belgen) gewoon 15 WERKdagen.
     
  9. breakcore

    breakcore ----

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies. Kijk ik begrijp ook wel dat het een enorme logistieke handeling is enz. enz. maar het principe is raar. Daarnaast is de levensduur van elektronische componenten een paar jaar. In dat geval is er dus een relatief groot verschil tussen een productie uit 2005 of 2007. En vergeet niet; je koop een product van 400 euro! Dan mag toch toch wel iets van service verwachten.


    Als het tegen zit ben je dus je xbox 3 volle weken kwijt. Stel nu eens dat ik een abonnement van een maand heb. Dat ik dus 75% van de tijd = 5,25 euro. Een relatief laag bedrag maar geld = geld.


    Maar goed tot zo ver mijn frustratie. 8) :D Ik ga er nog eens over na denken of ik dat apparaat wel ga opsturen.
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2007
  10. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121

    Correctie: Geld = bier, :cool:
     
  11. XboxAgent

    XboxAgent Robbert

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef je geen ongelijk. Maar wij hier moeten ons aan Microsofts policy houden.
     
  12. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Wie is wij? Of zul je me dan moeten vermoorden :+

    Maar ik ben bang dat mijn box het eerdaags ook gaat begeven, hij doet de laatste tijd zeer vreemd.

    o BTW: Vorige week is een maat van mij zijn Core Xbox 360 dood gegaan. na een jaar goed functioneren. =(
     
  13. breakcore

    breakcore ----

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    0
    :D :b:

    Dat begrijp ik volkomen. Ik richt mij dan ook volledig op de policy van MS. Als nederlandse consument kan ik aanspraak maken op deze kosten tijdens de 'reparatie'. Maar ja waar ga je naartoe als je je recht niet kunt halen bij een grote multinational als MS...
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Enquete ook ingevuld, mijn vorige X360 had een Hitachi drive....mijn huidige een Samsung, en tot dusver gelukkig geen problemen met krassen gehad op beide :)
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    samsung, geen krassen :)
     
  16. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn console is net opgehaald door een koerier. Die koerier vroeg wat ermee aan de hand was. Uitgelegd. zegt ie: ik wou er ook 1 kopen maar ik denk dat ik dat nu toch maar laat:9 :9 :9
     
  17. TB__

    TB__ .....

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    hopen dat de mensen een hitachi terugkrijgen, na het opsturen liggen je kansen wel wat beter mee denk ik zo
     
  18. breakcore

    breakcore ----

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    0

    Die van mij is ook net de deur uit. Nu gaan we alle ellende mee maken! Ik heb er een hard hoofd in. :x
     
  19. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    interessanter is misschien nog wel hoe MS nu bepaald of je garantietermijn al verstreken aangezien je geen aankoopbon hoeft te overleggen en blijkbaar elke keer een andere xbox krijgt met ander serial nummer.
     
  20. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk nieuwtje

    Ben net weer gebeld door de redactie. Ze hebben iets verkeerds gevonden aan de laser die de krassen doen verklaren. Wat het precies is willen ze bewaren voor de uitzending.

    Maar zo zie je maar weer dat Microsoft toch niet zo goed is met testen:lol: :lol: :lol:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina