1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Tja, dat weet je nooit eigenlijk. Ik denk dat er in jouw geval gewoon een nieuw moederbord wordt geplaatst met een extra heatsink.
     
  2. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    De mijne is na dik 2 jaar trouwe dienst er ook mee gekapt.. 3 rooie klote lampen.. maarja gebeld paar uur later kreeg ik labels opgestuurd.. heel vriendelijk wijfie die van de xbox lijn, en volgende dag (vrijdag middag) was ups er, en hij is vannochtend aangekomen in duitsland om half 11, ben benieuwd hoe lang het gaat duren..
     
  3. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Beter dan, die van mij komt mijn kant weer op! \o/ Ergens deze week zou die toch wel in m'n kamer moeten staan. Ik heb ook het trackingnr. :)
     
  4. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Mijn 360 is ook lekker bezig. Als ik hem uit zet terwijl het spel nog draait, leest hij de disc wel als ik hem de volgende keer aan zet. Als ik hem uit zet in het dashboard leest hij het spel niet. Maja hij leest hem dus wel elke keer als ik in het spel zit en hem uit zet. Maar aangezien mijn garantie bijna verloopt wil ik toch wel het zekere voor het onzekere nemen. Dat lijkt me althans wel zo verstandig. Het is zuur maar het is nog een stuk zuurder als hij het over 2 maanden echt helemaal begeeft. Right?
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hoe weet je dat?

    Hieruit blijkt dat je gewoon moet afwachten tot die UPS man weer voor je deur staat.
    Tell me your secret! :+
     
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Neem geen risico en ga niet lopen tobben, bel de helpdesk en laat ‘m ophalen. Als je te lang wacht kun je bijna €90,00 op tafel leggen en dat is niet echt handig als het nu nog onder de garantie valt. Je ziet hoe snel het bij mij gaat. Vorige week opgehaald en volgens de gegevens wordt die vandaag of morgen al afgeleverd. ;)
     
  7. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet helemaal waar. Als je je Xbox verticaal zet, dan zet je hem OP het rooster waar hij lucht door naar binnen zuigt, dus krijgt hij minder lucht binnen om te koelen. Als hij ligt is de hele zijkant vrij en kan hij over die hele zijde lucht aanzuigen. Het afvoeren van lucht gaat precies hetzelfde als staand, want er zit niks voor. Het maakt geen drol uit of hij het nu verticaal of liggend warme lucht wegblaast. Het vuil wat op de laser komt als je hem neerlegt is ook minimaal en is makkelijk te verhelpen met een cleaner cd :thumbs:

    Dat van die voeding is uiteraard wel waar, die moet je ook ergens leggen waar een goede koeling nodig is. Ik heb mijn xbox ook in een soort van kastje staan, maar gewoon met de deur open dus de warme lucht kan goed weg en hij zuigt koude aan.
     
  8. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Rechtstaande lijkt me toch beter. Als ik de X360 plat leg heeft hij heel warm. Als ik hem rechtzet heeft hij amper warm. En hij is nog stiller ook.
     
  9. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Opsturen. Nu hij al raar begint te doen en de garantie over 2 maanden zal verlopen zou ik hem gelijk opsturen. Echt waar hoor, gewoon even twee handoeken om je 360 doen, een kwartier á half uur aan laten staan en wss heb je de RRoD. Je hoeft dat niet te doen natuurlijk, je kunt hem ook opsturen zoals hij nu is.
     
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Op die Clean Discs ben ik niet zo happig en volgens mij worden die ook afgeraden bij consoles. Je kan dan nog beter gewoon hard blazen om het stof/vuil te verwijderen of met gecomprimeerde lucht werken. Maar goed, als je console horizontaal ligt is dat rooster inderdaad vrij en kan het misschien beter lucht worden aangevoerd. Maar er zit wel een ronding in dat rooster waardoor er nog steeds lucht kan worden aangevoerd en of dat nou veel minder is weet ik niet, want het wordt sowieso aangezogen en verticaal heb je ook nog aan twee kanten smallere ventilatieopeningen waar volgens mij ook genoeg warmte kan worden aangevoerd. Ik heb zelf ongeveer 2 maanden m’n console horizontaal gehad, maar wat ik heb gemerkt is dat de console dan veel warmer wordt omdat je ‘m dan vlak legt op de plek waar de CPU en GPU zitten. Horizontaal kan die warmte moeilijker weg, omdat daaronder bijv. een kastje zit en verticaal kan die warmte vrij weg. Ik heb het uiteraard niet gemeten en misschien valt het allemaal wel mee, maar het viel me gewoon op. Ik heb nu bijna 2 jaar met m’n Xbox 360 gedaan zonder echte problemen en de RoD die ik had werd zover ik kon achterhalen door de GPU veroorzaakt en ik denk eerder dat dat gewoon een hardwarematige fout is zonder dat het met de temperatuur te maken heeft.

    @ DulleNL: Opgevraagt via de helpdesk. ;)
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2008
  11. Opper

    Opper Xbox 360 nub

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Wss heb je dan deze:

    /
    \

    Overheating }:]
     
  12. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, wat je daar zegt, zit ook wel weer iets in Lethal, dat de lucht van de CPU en de GPU beter wegkan als hij rechtop staat, dus niet achterlangs het rooster maar door de zijkant van de xbox zelf. Niet echt aan gedacht.

    Wat ik wel weet is dat die ronding onderin er wel zit natuurlijk en er wel lucht aangezogen wordt maar naar mijn mening is dat een stuk minder. Met mijn laptop heb ik soms hetzelfde, er zitten wel rubbers onder om zo genoeg ruimte vrij te maken om lucht aan te zuigen, maar zodra ik de laptop op een boek zet aan de linkerkant, zodat de onderkant vrijkomt, dan daalt de temperatuur met een graad of 5/6. Ook niet echt heel heftig maargoed, scheelt wel degelijk een beetje. Ik zal het eens proberen om rechtop te zetten, hij wordt nu redelijk warm. Die voeding ga ik ook een beetje verleggen want hij ligt precies achter een plank dus misschien kan die ook nog wel wat meer gekoeld worden.

    Waar zit de ventilator eigenlijk in die voeding? aan de korte zijde toch?

    Hoe zit het eigenlijk met het geluid? Is dat zachter zodra hij rechtop staat?

    Plaatje ter verduidelijking. Het eerste plaatje staat mijn laptop gewoon op tafel en bij de tweede heb ik er een boek van 1,5 centimeter onder gelegd.

    [​IMG]

    Ik denk persoonlijk dat dit bij de Xbox ook geldt, maargoed....kan ik niet met zekerheid zeggen want de temperatuur is niet echt duidelijk te meten
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2008
  13. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    De ventilator in de voeding zit geloof ik bij het controlelampje, maar je moet maar even kijken en voelen en wat betreft het geluid geen idee. M'n Xbox 360 was eigenlijk vrij stil, maar de ventilators begonnen steeds meer herrie te maken dus ik kan er niks over zeggen. Er was melding over gemaakt en ik hoop dat ze ze vervangen hebben. :)
     
  14. copur

    copur Active Member

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem vandaag teruggekregen. Dvd drive + moederbord zijn vervangen. De 360 maakt nu iets meer geluid lijkt het en de AC kabel achterin gaat wat moeilijk eruit. Maar hij doet het weer!
     
  15. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Heb je gewoon je eigen gerepareerd terug of is het een ander (gereviseerd)?
     
  16. copur

    copur Active Member

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is die van mij, serienummer en fabricage datum zijn hetzelfde.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2008
  17. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Mmm, 2 maanden geleden is mijn xbox gerepareerd(is nog altijd niet zoals hij moet zijn, kraken, en veel unreadeble disks). En op de site(xbox service) staat dat ik maar tot eind februari garantie heb. Dus die garantie gaat nu voorbij gaan. Dacht dat ik tot december 2008 nog garantie ging hebben, what the fuck he...
    Ben aan het twijfelen of ik de xbox 360 wel ga houden. Heb weinig tijd om te gamen, en als ik eens een beetje wil gamen, wil ik goed gamen, niet met gebreken...
     
  18. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal fout zijn. Is tot december 2008. Ik zou hem snel opsturen.
     
  19. Feles360

    Feles360 Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn 360 speelt helemaal geen discs meer af en maakt krassen, dus ik wil hem op gaan sturen.
    Hoe moet ik dit doen? Moet ik een mail naar Microsoft sturen (wat is het emailadres)? Of moet ik bellen (waar kan ik het telefoonnummer vinden)? En op welke site kan ik dit soort informatie vinden?
    Alvast bedankt.
     
  20. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet bellen naar Microsoft. Staat in het boekje én op de site Xbox.com (Contact) Dán sturen ze labels op per Email óf per post. Die labels moet je op je Doos plakken waarin je je Xbox stopt. Dan moet je de nummer op de labels bellen. Dán moet je een afspraak met UPS maken over het ophalen en binnen 15 werkdagen krijg je een gerepareerde/gereviseerde Xbox terug :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina