1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 10 apr 2008.

?

Hoe lang heb jij moeten wachten op je Xbox?

  1. Minder dan 1 week

    15,8%
  2. 1 week tot 2 weken

    37,4%
  3. 2 weken tot een maand

    15,8%
  4. langer dan een maand

    4,7%
  5. Ik heb mijn Xbox gelukkig nooit hoeven op te sturen

    26,3%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    [Algemeen] Defecte Xbox360 consoles

    Het doel van deze thread mag inmiddels wel duidelijk zijn. ROD? Kapotte DVD drive? Defecte GPU? Doe je beklag hier of stel je vragen. Lees wel eerst deze startpost door! Er staat veel nuttige informatie in over foutmeldingen, dvd drives en de klantenservice!


    Informatie Xbox Helpdesk
    [​IMG] Telefoon
    Zeven dagen per week telefonische ondersteuning:
    0800 023 3894
    of +31 202036606 als je mobiel belt
    Slechthorenden (teksttelefoon):
    0800 023 3895
    De service is bereikbaar op:
    maandag - vrijdag: 09:00-22:00
    zaterdag: 09:00-20:00
    zondag: 09:00-17:00
    Of klik hier voor online ondersteuning

    Garantie
    Om misverstanden te voorkomen: je hebt altijd 2 jaar garantie op je xbox 360 vanaf de aankoopsdatum. De handleiding zegt 1 jaar, maar volgens Europese wetgeving heb je 2 jaar garantie en die krijg je ook echt van Microsoft. Meer informatie.
    Een ander misverstand is de aankoopsbon, die heb je niet nodig om garantie te krijgen. Microsoft neemt elke xbox 360 aan, zolang de garantiesticker niet verbroken is en zolang je hem niet gemod of gekraakt hebt. ;)

    Sinds kort krijg je 3 jaar garantie op een Red Ring of Death. Op alle andere defecten staat nog steeds 2 jaar garantie.

    Informatie over je defecte console
    Als iedereen de volgende opzet zou willen gebruiken blijft het voor iedereen overzichtelijk.
    MFR Date : xxxx-xx-xx
    Error code :
    Signaal RoF :
    Probleem omschrijving :
    * MFR Date is de datum waarop je console is gefabriceerd, en is te vinden op de sticker, achterop de console.
    * Een error code verschijnt op het scherm, maar niet in alle gevallen.
    * Het (fout)signaal dat de Ring of Light (RoF) weergeeft. Het meest bekende foutsignaal is dat de kwadranten 1, 2 en 3 rood knipperen.
    * Geef een beknopte omschrijving van het optredende probleem.
    Post dus alleen problemen en in de bovenstaande vet gedrukte opzet. Alle off-topic berichten worden direct verwijderd!
    N.B:
    Deze thread is enkel bedoeld voor hardware problemen! De problemen m.b.t. framedrops vallen hier niet onder. De framedrops kan je eenvoudig oplossen door de refresh rate op 50Hz in te stellen. Dus deze posts worden ook verwijderd!
    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    Handig lijstje van Llama

    Sections 1, 2, 3, and 4 are flashing red
    - The AV cable cannot be detected
    / \
    \ /

    THINGS TO TRY
    1. Make sure that the AV cable is correctly connected to the Xbox 360 console.
    2. Disconnect the AV cable from the Xbox 360 console, and then reconnect the AV cable to the Xbox 360 console.
    3. If the four flashing red lights continue to flash, try wiping the metal area of the AV pack with a dry cloth. The metal area is the end that plugs into the console. Wipe the metal area thoroughly, and then try the AV Pack again.
    4. If the AV cable is correctly connected but the four red lights are still flashing, substitute a different AV cable if you have one available.
    =============================
    Sections 1, 3, and 4 are flashing red
    - General Hardware Failure
    / \
    \ /

    The specific type of hardware failure can be determined by a "hidden" error code
    • Turn the xbox 360 on, and wait till the 3 red lights are flashing.
    • Press and hold the sync up button (the small white one), while holding that button press the eject button.
    • The LEDs will now blink the first number in the code (as described below).
    • Release the eject button and press it again.
    • The LEDs will now blink the second number of the code.
    • Release the eject button and press it again.
    • The LEDs will now blink the third number of the code.
    • Release the eject button and press it again.
    • The LEDs will now blink the forth number of the code.
    • Release the eject button and press it again.
    • The LEDs will go back to the 3 red flashing lights.
    You should be able to determine the difference between the 3 flashing lights and the error code lights by the rate in which they flash.
    Here is how you interpret the LEDs to get the code number:
    • All four lights flashing - 0
    • One light flashing - 1
    • Two Lights flashing - 2
    • Three lights flashing - 3
    0001 power supply problem
    0002 power supply problem
    ...
    0010 over heating
    0011 over heating
    0012 over heating
    0013 over heating
    ...
    0020 (Not yet known, possibly overheating)
    ...
    0022 GPU Error / GPU Overheating
    ...
    0102 unknown error - littereally means the console does not know what is wrong. possibly a short or cold solder joint somewhere (2 reports of people repairing this, one was removing moisture build up inside the console, the other used a hot-air rework to reflow the BGA Ram chips)
    ...
    0110 (Not yet known)
    ...
    1022 (Not yet known)
    THINGS TO TRY
    1. Try restarting the console.
    2. If restarting the console does not resolve the behavior, follow these steps:
      • Turn the console off.
      • Unplug all the power and AV cables from the console.
      • Unplug the power cord from the wall socket.
      • Firmly reconnect all the cables.
      • Turn on the console.
    3. If these steps do not resolve the behavior, turn the console off, remove the hard drive, and then turn on the console. If the 3x Red LED error light is no longer displayed, turn the console off, re-attach the hard drive, and then turn on the console.
    =============================
    Sections 1, and 3 are flashing red
    - Overheating
    / \
    \ /

    THINGS TO TRY
    1. Let the Xbox 360 console cool.
      Note You may have to wait several hours for the console to cool enough. Do not turn on the console when the console is hot.
    2. Verify that the console has sufficient ventilation and that the fan is operating. For more information about ventilation, see the "More Information" section.
    PREVENTION SUGGESTIONS
    To try to prevent this problem, use the following precautions:
    • Do not block any ventilation openings on the Xbox 360 console.
    • Do not put the Xbox 360 console on a bed, on a sofa, or on any other soft surface that may block ventilation openings.
    • Do not put the Xbox 360 console in a confined space, such as a bookcase, a rack, or a stereo cabinet, unless the space is well-ventilated.
    • Do not put the Xbox 360 console near any heat source, such as a radiator, a heat register, a stove, or an amplifier.
    DO NOT EVER PUT YOUR CONSOLE IN THE FREEZER OR OUT IN COLD WEATHER
    Some people think that doing this might help "fix" an overheating console, in fact doing so could cause even bigger problems. Electronic devices like your console are made to function at and around room temperature, extreme cold temperatures can often cause just as many problems as extreme warm temperatures (such as overheating). Also if the console is located in a dramatically cold area while running, the difference in temperature between the hot console and cold air can create condensation which in turn will short out your console making the situation far worse. Condensation will happen more quickly if your console is overheating due to the greater difference in temperature. In short... DON'T DO IT.
    =============================
    Section 4 is flashing red
    - Hardware Failure
    / \
    \ /

    The Specific Type of hardware failure can be determined by the error code displayed on the screen.
    E45: Unknown (possibly dashboard update related)
    E64: DVD Drive Error.... DVD Timeout, Wrong firmware, dvd is without f/w chip, etc.
    E65: DVD Drive Error.... DVD Timeout, Wrong firmware, dvd is without f/w chip, etc. This can also be caused by the tray not being fully closed on boot.
    E66: DVD Drive Error: DVD model, or version does not match that of the version expected by the dashboard. OR the firmware version on the drive is older then the firmware version expected by the dashboard. Make sure the DVD drive is of the same version originally included with the console and that it is using either the original firmware included with the console or newer.
    E67: Hard Drive Error... It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it
    E68: Hard Drive Error... It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it, This can also be caused by a Hard Drive Eprom Error. Some also believe this might be caused by a problem with the fans.
    E69: Hard Drive Error... It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it
    E71: possibly a dashboard update error, Check below in the "Console Reset Codes" for instructions. If that does not work there is no other solution and the console must be sent back to MS for repair.
    E72: (not yet known)
    E73: General Hardware Error: Ethernet port... this error is caused by a problem with the Ethernet port.
    E74: AV cable error... There is a problem with the AV cable, try using a different AV cable. If the cable is known to be working then there is a 90% chance it's a scaler chip problem (the "ANA" or "HANA" chip connected directly to the AV cable) in rare cases it is the GPU.
    E76: (not yet known)
    E79: Hard Drive Error... It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it


    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    Krassende DVD-drives en Kassa

    Het consumentenprogramma "Kassa" gaat op zaterdag 24-02-07 het hebben over de Xbox 360.
    Er zijn namelijk veel klachten dat de Xbox 360 krassen zou maken op games.
    De Xbox 360 is op dit moment een van de meest populaire spelcomputers. Maar er lijken wat problemen te zijn. Zo kregen we meerdere klachten dat de Xbox 360 in sommige gevallen krassen maakt op games. En door die krassen zijn de games (die rond de 60 euro kosten) vervolgens niet langer bruikbaar.

    Wat te doen met de Xbox die je spelletjes uitschakelt? Als je vervolgens met Microsoft belt met deze klacht, wordt in sommige gevallen de Xbox omgewisseld. Maar niet in alle gevallen. Iemand anders kreeg weer van de klantenservice te horen dat ‘ze je niet mogen helpen omdat hun beleid is dat een console geen krassen maakt’. En dat is natuurlijk raar, zeker gezien de klachten die wij binnenkregen en die ook op diverse fora op internet te vinden zijn.
    Over het terugbetalen van bekraste spellen doet Microsoft nog veel moeilijker. Diegenen die zich bij ons hadden gemeld, kregen geen van allen hun games vergoed. De reactie die wij van Microsoft krijgen is zeer summier. Wellicht dat dit te maken heeft met het feit dat het hele Xbox team van Microsoft Nederland op dit moment in Amerika zit, maar toch. Nu stelt Microsoft namelijk dat als de Xbox 360 console stabiel wordt geplaatst en niet wordt bewogen of gekanteld, er geen risico is op krassen.

    Veroorzaakt jouw Xbox 360 ook krassen op je games of dvd’s? En lost Microsoft dit niet goed op? Of vergoeden ze de kapotte games niet?

    Stuur dan een mailtje naar:
    xbox@vara.nl[/EMAIL">xbox@vara.nl"]xbox@vara.nl

    Voor meer info check:
    http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=3175803

    Je kunt ook nog de uitzending van afgelopen zaterdag bekijken, daar zijn 2 worden 2 "slachtoffers" aan het woord gelaten. Kijk van de 19e minuut.
    --------------------------------------------------
    Xbox zorgt voor krassen op games?

    Krassen op je dure game is een goede reden om met je Xbox naar de winkel te gaan, maar dan word je van het kastje naar de muur gestuurd. Van de winkel naar Microsoft, de maker van de Xbox, en weer terug. Volgens Microsoft ligt het probleem niet bij de Xbox, maar bij de gebruiker. Die zou de Xbox niet op een stabiele plaats neerzetten en de Xbox tijdens het spelen bewegen. Sommige klagers kregen zelfs te horen dat ze niet geholpen konden worden omdat het beleid van Mircosoft is dat de Xbox geen krassen maakt. In een aantal gevallen werd de Xbox omgewisseld, maar dan krijg je er een andere, gerepareerde Xbox voor terug. En of je daar nu beter mee uit bent, is nog maar de vraag. Over het vergoeden van de spelletjes, die maar liefst 60 euro per stuk kosten, doet Microsoft nog moeilijker. Bijna niemand van de klagers heeft zijn spellen vergoed gekregen.
    Xbox probleem, wereldwijd probleem
    Niet alleen in Nederland blijken de problemen met de Xbox aan de orde van de dag. Een kleine zoektocht op internet laat zien dat gamers over de hele wereld kampen met bekraste spellen. Ook naar hen wil Microsoft niet luisteren.
    Kassa heeft een Xbox laten onderzoeken door onafhankelijke deskundigen van Hardware.info. Zij hebben de Xbox onder meer opengemaakt en onder een microscoop bekeken. Uit dat onderzoek blijkt dat er duidelijke slijtagesporen te zien zijn op de lens (een TSST, Toshiba Samsung) van de drive in de Xbox. Het is volgens Hardware.info dan ook bewezen dat de lens de krassen op de schijfjes veroorzaakt. Het probleem zit hem in het ontbreken van miniscule rubberen stootkussentjes rond de laser-lens. Ter vergelijking is de lens van een andere dvd-drive van dezelfde fabrikant bekeken. Het betreft een drive die in computers wordt gebruikt. Die lens bleek wel de rubberen stootkussentjes rond de lens te hebben. Hierdoor is contact tussen de lens en de cd niet mogelijk. Volgens Hardware.info staat onomstotelijk vast dat de Xbox een mankement heeft. Volgens het in Nederland geldende consumentenrecht: een ondeugdelijk product.
    Meer trillingen bij verticale stand
    Er bleek nog meer uit de test. Volgens Microsoft kan de Xbox zowel horizontaal als verticaal staan. Echter: Hardware.info liet in de uitzending zien dat de Xbox 360 veel meer trilt wanneer deze verticaal (recht overeind) staat. Stabieler is het apparaat in liggende (horizontale) stand. Na het onderzoek hebben we opnieuw contact gezocht met Microsoft. Het bedrijf wil geen toelichting in de uitzending van Kassa geven en al helemaal niet met een passende oplossing komen. Het bedrijf laat weten dat ”als de Xbox 360 console stabiel wordt geplaatst en niet wordt bewogen of gekanteld als er een disk speelt is er geen risico op krassen”. Met andere woorden, het ligt aan de gebruiker van het spel.
    Juridisch kanttekeningen
    Advocaat Richard de Lange legt in de studio wat de klagers het beste kunnen doen. Volgens hem mag je van een product dat 400 euro kost, verwachten dat het niet zo snel mankementen mag vertonen. Bij normaal gebruik zou het apparaat zeker geen krassen mogen veroorzaken. Volgens hem is het niet normaal dat de Xbox niet tegen trillingen kan.
    Veroorzaakt jouw Xbox ook cirkelvormige krassen op je games? Weet je zeker dat je de Xbox stabiel staat? Mail ons! Laat weten waar en wanneer je je Xbox hebt gekocht, welke spellen beschadigd zijn en wat je problemen zijn. En vergeet niet je naam, adres en telefoonnummer.
    Het mailadres is overigens: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=main_contact


    [​IMG]


    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Zoals de kijkers van Kassa misschien al weten: Microsoft geeft eindelijk toe dat de xbox360 krassen maakt,,ook al staat deze stabiel!

    http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=3227123
    De belangrijkste zin uit de verklaring van Microsoft is natuurlijk deze:
    “Als gevolg van regelmatig gebruik is het mogelijk dat er krassen op discs kunnen ontstaan.”
    Dat betekent dus dat Microsoft nu eindelijk voor het eerst toegeeft dat het apparaat, bij regelmatig gebruik, wel degelijk krassen kan veroorzaken. Verder belooft het bedrijf alle Xbox bezitters met het krasprobleem te zullen helpen, en dat geldt voor zowel de spelletjes als de Xboxen zelf.
    zoals gezegd: Als je lang met je 360 speelt komen er vanzelf krassen:{


    Verklaring Microsoft

    Aangezien we niet betrokken zijn geweest bij het experiment van Kassa en weinig inzicht hebben in de methoden die zijn toegepast, is het niet mogelijk in detail te reageren op de bevindingen. Als gevolg van regelmatig gebruik is het mogelijk dat er krassen op discs kunnen ontstaan. Echter, wij hebben geen indicatie dat de bevindingen uit de test van Kassa zich op grote schaal voordoen.
    Uiteraard is het belangrijk voor ons dat onze klanten de best mogelijke game ervaring hebben en deze testresultaten nemen we dus zeer serieus. Xbox bezitters die menen dat hun discs op dezelfde manier zijn bekrast als aangegeven door Kassa, kunnen het beste contact met ons opnemen. We zullen dan de console onderzoeken en indien nodig repareren naar volledig werkende staat. Bovendien zullen wij de Xbox bezitters informeren hoe zij vervangende discs kunnen verkrijgen mochten zij die nodig hebben.
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2008
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Mijn 360 is 5 werkdagen weggeweest. Toppie service dus (nou ja eigenlijk moet dat ding helemaal niet stuk gaan maar dat terzijde).

    Ben helaas wel vergeten te vragen of ze niet meteen een benq drive voor me erin willen doen (zit nu met een hitachi)
     
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Precies 2 weken is mijn 360 weg geweest. Binnen een week was hij al terug, maar verkeerde voeding. Een week later voeding binnen gekregen. BenQ Drive erin gekregen, wat een verschil! :thumbs:
     
  4. RaVe^

    RaVe^ Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    19
    Op 7 april Xbox voor de 2e keer opgestuurd met RoD, nu staat bij UPS al het volgende:

    FRANKFURT,
    DE 09/04/2008 10:32 RETOUR NAAR ZENDER

    Het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat de box nu al weer op terugweg is dus ik wilde kijken op xbox.com naar de status. Heeft iemand miss die link voor me waar ik mijn traceringsnr in kan voeren, kan het niet vinden.:confused:

    BvD \o/
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    De Zender is in dit geval jij niet maar MS. Tenminste zo begreep ik het uit die tracker van UPS ;)

    Mijn 360 maakt nu wel een wazig geluid als ik 'm uitzet.. alsof mijn DVD drive heel snel tot een stilstand komt ipv langzaam tot stilstand.. beetje wazig allemaal als ik maar geen krassen krijg anders eis ik een benq drive ;)

    Edit@Rave: https://service.xbox.com/servicehome.aspx?mkt=nl-nl
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2008
  6. Opper

    Opper Xbox 360 nub

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hetzelfde met mijn hitachi Lenny-t :cool:
     
  7. Grazydon

    Grazydon Active Member

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    en het is weer zover... voor de 3e keer alweer de beruchte rode lampjes... heb even gecheked wat voor fout code hij geeft en dat wat 0102 dus een enbekende fout...

    Waarschijnlijk is mijn garantie ondertussen wel verlopen... dus is mooi kut dit!!! zeker nu gta op komst is...
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2008
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    heb ondertussen mn 3e xbox(heb een 360 sinds de release) alleen deze blijft constant maar vastlopen. heb deze xbox nu zo'n 9 maanden.
    geldt de garantie periode vanaf het moment dat je de "nieuwe" xbox binnen hebt of echt vanaf het moment dat je de xbox gekocht heb(in mijn geval dus de eerste xbox:9)
    zo ja, dan heb ik een vraagje... valt mijn probleem onder de garantie?

    EDIT: en aangezien ik het beetje zat word dit, kan ik denk ik ook wel voor een flinke compensatie eisen of werkt dat niet zo?:+
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2008
  9. RaVe^

    RaVe^ Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    19
    @ Lenny-t

    Thnx voor link + uitleg :)
     
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ring of Death = 3 jaar garantie. Gewoon even met de service lijn van MS bellen.
     
  11. Woutjuh88

    Woutjuh88 Check The Eyes...

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klinkt fijn maar 5 dagen, btw over die DVD speler, ik heb nu een Samsung, moet ik dat aangeven bij het bellen met de klantenservice? Ik moet namelijk mijne morge opgeven, krijg Error 74, en mijn DVD speler heeft zoiezo probleme, hij opent maar HEEL soms als ik op openen druk:confused: wss tandwieltje kapot ofzo, maar vond dat niet belangrijk genoeg om hem op te sturen...

    Maar nu kan ik niets:'-(
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Gewoon bellen en dan vragen of ze meteen er een Benq drive in doen ;)
     
  13. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het nu met de garantie na het opsturen van een kapotte Xbox. Heb in totaal 2 verschillende Xbox'en gehad (bij mijn 2e reparatie kreeg ik mijn eigen Xbox "gerepareerd" terug). Nu wordt hij dus weer omgeruild voor een andere maar ik vrees voor de kwaliteit. Vanaf juli zit hij niet meer in de garantie, behalve voor RROD volgens mij.
    Maar bij omwisseling, wordt dan de garantie verlengd of als er in augustus bv. iets mis is, is er dan coulance ofzow?
     
  14. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Bij elke "nieuwe" xbox begint je garantie weer opnieuw :)
     
  15. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is alleen niet wat de Xbox support mij verteld, vandaar dat ik deze vraag ook aanhaal. Zij vertellen dat mijn garantie op het complete apparaat loopt tot juli dit jaar en dat ik daarna nog een jaar garantie heb op RROD (dit is ook wat vermeld staat op internet op de Xbox support site).
    Die "nieuwe" Xbox, bedoel je daar ook een andere gereviseerde mee waar de mijne voor wordt omgeruild?
    In ieder geval bedankt voor je snelle reactie!
     
  16. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Als je een xbox koopt krijg je 2 jaar garantie, bij een RROD wordt dit 3 jaar. Als je jouw xbox opstuurd en een andere terugkrijgt, dan wordt de garantie op deze xbox weer 2 jaar. Dit is althans wat mij een tijdje terug is verteld toen ik de helpdesk belde.
     
  17. Woutjuh88

    Woutjuh88 Check The Eyes...

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff vanmorgen gebeld, alles geregeld, mailtje kwam binne met zoon Bon voor UPS... werkt de link niet! moet ik weer opnieuw wachten op nieuwe email.

    Maar ik heb me laptop ook toevallig vandaag late ophalen, UPS is net geweest... Nu is de kans dat me Xbox ook nog vandaaag weg is wel klein:'-(
     
  18. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    bel voor de zekerheid MS hier wel ff over.
     
  19. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Jaa dat over de garantie over nieuwe/gerepareerde xboxen blijft een beetje vaag.

    Mijn xbox is vanmiddag opgehaald door ups. Kreeg vanochtend een doos thuis gestuurd maar omdat er niemand thuis was netjes bij de buren afgeleverd. Daar zat een brief in die ik moest invullen wat er mis was met mijn xbox. Het probleem was dat dat in het duits was en ik mag daar dan net twee weken geleden voor geslaagd zijn met een 7 maar ik snapte er de ballen van. Nadat mijn ma die brief even vertaald had even de hokjes aangevinkt die voor mij van toepassing waren. Oftewel een foutmelding tijdens het lezen van de disc. Daarna ups gebeld en werd hij om half 5 opgehaald. Om 6 uur was hij al in eindhoven en nu staat er: interne activiteit. Dit zal wel betekenen dat hij dalijk weer doorgestuurd word. Gaat wel lekker snel moet ik zeggen en ik hoop dat ik hem nu snel weer terug heb.
    De verzendmethode is ups saver. Is dat tegenwoordig standaard en is dat ook sneller dan de normale verzendmethode?
     
  20. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Mijn xbox heeft het net voor de vierde keer begeven na een paar vastlopers. Als vergoeding kon ik weer kiezen uit een paar oude games of een accesoire. Heb maar een wireless controller gkozen. Wat wel raar is dat ik mijn voeding mee moet sturen. Weet iemand waarom en is dit normaal tegenwoordig? In januari moest ik hem namelijk niet mee sturen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina