1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samuraYpizzacat

    samuraYpizzacat Active Member

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren vertelde mijn xbox 360 me dat hij het niet meer wilde doen8), hij had er gewoon geen zin meer in en liet dat merken door 1 brandend rood lichtje.

    Nouja, heb vandaag maar even gebeld met MS en dacht dat ik dus hard gef*cked was omdat ik hem al 4 jaar heb en de garantie er wel af zou zijn. Maar gelukkig vanwege een miscommunicatie kan ik hem toch gratis en voor niets laten reapareren. Begon het telefoontje met het vertellen van mijn probleem, ''heb een rode ring op mijn xbox, het lampje bij nummer 3 brand''.

    Hij vervolgens alle stappen doornemen waarna ik vroeg of het binnen de garantie viel, hij dacht aan een volledige rode ring waardoor hij direct met ja antwoorde. Enkele seconde later zei hij dat dit eigenlijk niet zo was maar omdat hij het antwoord al gegeven had zou hij het toch voor mij regelen.

    Nu alleen nog even UPS bellen dan heb ik hem binnen 15 werkdagen weer terug.

    Lucky me!\o/
     
  2. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik vind dat dit Microsoft toch wel siert hoor, die support. Ik weet zo onderhand ook wel dat ze de xbox gewoon niet de markt op hadden mogen zetten met zoveel fouten, maar ze zouden ook gewoon kunnen zeggen, de garantie is 3 jaar, en daarmee is het uit. Maar dat doen ze ook niet, erg netjes!
     
  3. samuraYpizzacat

    samuraYpizzacat Active Member

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    0
    Was ook al bang dat ik weer een behoorlijk bedrog moest gaan neerleggen voor deze reparatie, maar dankzij die jongeman, die overigens zeer goed zijn werk deed, is dit niet het geval geweest.

    +Probs voor de xbox support line (behalve die ene keer dat ik een of andere dude uit India aan de lijn kreeg|:-)
     
  4. mirel

    mirel Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat je dmv een sticker op de doos van de 360 kon zien wat voor soort 360 het was, de nieuwere generatie met de betere chip of de oudere. Maar het kan dus ook zo? Er staat toch niet letterlijk een manufacture date op? Naja dat wist ik dan niet. Enig idee sinds wanneer de betere gemaakt werden? Ik heb namelijk een oudere, gekocht in de periode dat de nieuwere er al waren overigens. :mad:
     
  5. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik weet het eigenlijk niet precies, volgens mij zijn er nu al 3 verschillende soorten dvd drives in omloop en ook nieuwere chipsets. Hoe het precies zit weet ik niet helemaal maar ik geloof dat als jij nu een arcade koopt je de nieuwe chips etc. erin hebt zitten. De Elite en Pro heb jij geloof ik wel kans op een "oudere" versie. Mij maakt het eigenlijk niets uit, zelfs al krijg ik nu een "2e hands" als hij het maar doet, dan ben ik blij. Als ik een nieuwe xbox nodig zou hebben zou ik sowieso een arcade kopen aangezien ik al Harde schijf controllers etc heb. Een grotere harde schijf zou nog een leuk extratje zijn, maar ik koop voor dat geld liever 3-4 spellen (ik ben een budgetbak graaier/ importeerder :+)

    PS mijn tracknummer doet het nu maar staat nog steeds op factuurgegevens ontvangen... Wordt dan precies 4 weken denk ik sinds mijn eerste gesprek met xbox support tot ik hem terug heb.

    Edit: Hij is vandaag op woensdag de 18e binnengekomen. Ik heb mijn eigen console terug, maar met een nieuw moederbord en een nieuwe DVD drive. + 1 maand live. Hij doet het weer als een zonnetje.
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2009
  6. mirel

    mirel Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    idem dito.
     
  7. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Nah, dat is het MINSTE wat ze kunnen doen met die brakke console van ze.
    Zoveel klachten, en allemaal terecht dat deze console gewoon niet lang mee gaat.

    Wat betreft mijn 11e xbox die ik gisteren binnen heb gekregen, ik kan hem weer opsturen want ze hebben er gewoon geen flikker aan gedaan.
    Ze kijken hem na, zien niks raars en pleuren hem zo weer in de doos en dan wordt ie weer terug gestuurd.. en nou zit ik WEER met precies dezelde problemen.. steeds bevriest de console, zonder HDD, met HDD, online, offline, en bijna met elke game.

    Dit is gewoon waanzin, ik ben een trouwe xbox supporter en klant, maar ze behandelen je gewoon matig.. opsturen heeft dan geeneens zin in mijn geval, ze doen er niks aan.
    Ik zal zometeen er een stuk papier opplakken dat ze de console wel echt moeten nakijken en niet zomaar weer terug moeten stoppen zonder een degelijke controle.

    Let maar op, ga ik morgen bellen gaan ze me "aanraden" om het via xbox.com te doen i.p.v. de telefoon met hun, scheelt hun weer een boel gedoe (lees typewerk) en zo vermijden ze dat ze hun klanten (terecht) moeten compenseren met een gratis game of ander artikel, en een spoed reparatie.. heel slim MS.. heel slim.
     
  8. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat ik zou doen : Serieus aan de telefoon zeggen dat het je 11e Xbox is en dat ze hem gewoon is goed moeten fixen.. Boeid niet hoe of hoe lang ,hij moet gewoon gefixed worden punt klaar!

    Gewoon klagen , helpt altijd!
     
  9. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh tekeer gaan doe ik wel, bij mijn 11e reperatie ben ik flink bezig geweest tegen 4 verschillende medewerkers, inclusief de supervisor die daar de boel overziet.. maar ze kijken per console he, dus niet per reperatie.
    Je kunt los gaan als Mussolini op het balkon, maar je krijg alleen maar "sorry meneer, dit kan gebeuren", "excuses" etc.

    En deze console was nog "maar" 2 keer in reperatie geweest en daarom konden ze geen spoed process geven, en geen game of ander artikel ter compensatie aanbieden.. en ik heb geen poot om op te staan want de console moet toch weer worden gerepareerd.
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik zou gewoon een spiksplinternieuwe eisen.
     
  11. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Net weer aan de telefoon geweest met MS en ze beloven inderdaad een versneld process, geen reperatie meer aan deze en meteen een nieuwe 360.

    Net ook een arcade 360 besteld MET jasper chipset voor als reserve/backup console.. erg dat het moet, maar met nu al 12 reperaties en nog geen next gen consoles in zicht gaat dit toch wel vaker voorkomen, beter om dan maar iets te hebben in plaats van telkens weer 1-2 week droog te staan nietwaar?
     
  12. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Als ik jouw verhaal lees dan denk ik dat ik ook een reserve console zou kopen (ik ken er wel meer die dat hebben). Ik zelf heb nu sinds februari 2006 net mijn 2e reparatie gehad, dus ik koop geen reserve. Gemiddeld meer dan 1 jaar voordat er reparatie nodig was. Misschien heb jij gewoon veel pech?

    Wij kochten een auto en ook al 3 keer computerstoring gehad, de motor wou dan niet meer starten omdat sensors zeiden dat de motor gevaar liep. Dit was allemaal net na een jaar na aankoop en 3 x voor reparatie moeten betalen. Microsoft geeft mij nog garantie op mijn kapotte dvd drive (had geen rod) meer dan 3 jaar na aankoop ik hoef niets te betalen. Dus ik vind hun service top.
     
  13. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, hun service is verre van slecht.. maar dan doel ik ook echt op de garantie en hun team van mensen die je moet bellen voor een reparatie.
    De fabriek in duitsland ben ik wat minder over te spreken omdat dit voor mij persoonlijk al de 2e keer is dat ze gewoon een xbox terug sturen met enkel een test achter de kiezen daar van 3,5 uur ( dat is de 1e test) niks detecteren en dan maar terug stoppen in de doos zonder een defect te hebben gevonden.. bah.

    Maar goed, qua service gaat het gelukkig ook steeds beter.. online reparaties aanvragen, spoed reparaties, etc.
     
  14. wesley18

    wesley18 Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand mij helpen.. er knippert bij mij een rood lampje rechts onder van de 4. en als ik um aan zet staat e neem contact op met de helpdesk er is een systeem fout. eronder staat E74.. ik zag hier dat het een defecte av kabel was.
    moet ik dan een nieuwe kopen ofso?? en ik heb um al er in en er uit gedaan en zo.. wat als het niet aan de av kabel ligt????

    hopeloze xbox speler:mad::mad:
     
  15. mirel

    mirel Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik dacht ook dat het aan de av kabel lag. Zomaar een nieuwe gekocht. Denk dat je xbox gewoon kapot is.

    En Strapping Young Lad, heb je nu zoveel ongeluk? Waar leg je je xbox neer als ik vragen mag? :$
     
  16. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Een veel voorkomende fout.. je kunt een andere kabel proberen maar de kans is groter dat je hardware naar de #$%^ is.. het beste is om even te bellen en een stappenplan door te lopen met MS via de telefoon.. dikke kans dat je hem moet opsturen hoor.

    Mirel:

    Hij staat netjes bovenop een receiver, dus niet direct op het tapijt.. en tussen de xbox en de receiver heb ik wat lege xbox doosjes gestopt zodat de 2 apparaten elkaar niet warmer maken dan nodig is.
    De achterkant heeft 1 meter ruimte om te ademen, links 10cm ruimte, rechts ook 10 cm, en de TV hangt er zo'n 30cm boven.. al met al moet dat meer dan genoeg zijn om de console ruimte te geven om "koel" te blijven.. vooral de achterkant is mooi vrij en dat is het belangrijkste.

    Stroomtoevoer is het ook niet, de voeding ook niet.. alles is al een keer vervangen en ik speel gemiddeld 2-3 uurtjes per dag.. wat niet veel is en dat moet zo'n console met gemak aankunnen.

    Laten we het maar houden op gewoon veel pech. :cool:
     
  17. Camo81

    Camo81 Dood en Verderf

    Berichten:
    2.189
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij sloopte GTA4 me nieuwe xbox 360 en het spel was ook stuk.

    Heb toen via de fabrikant gta nieuw gekregen want niemand wou het vergoeden bol niet en microsoft niet.

    Heb hem opgestuurd en gevraagd om een BenQ drive omdat die geen krassen maakt.

    Deze hebben ze erin gezet en hij doet het nu prima nergens last meer van.
     
  18. symtic

    symtic Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een RRoD, mijn tweede nu. Hij probeert nog geen eens op te starten, maar hij gaat meteen naar de 3 rode lampjes. Nu is het probleem dat ik de disc er niet uit kan halen, hij reageert helemaal niet. Zijn er oplossingen? Want ik wil hem namelijk weer opsturen, maar wil me spel natuurlijk wel behouden.
     
  19. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Hm, er is ook iets mis met mijn 360. Fifa 2009 liep net telkens al vast; ik dacht eerst dat het aan de servers lag maar het was echt dat het beeld opeens vast liep. Net had ik het met AC ook. Ik drukte hem uit en weer aan en toen begonnen drie lampjes te knipperen. Daarna heb ik alle stekkers eruit getrokken en er weer in gedaan, en toen deed hij het weer 3 minuten of zo. Daarna drukte ik hem weer uit en aan, en nu doet hij niets, de lampjes knipperen ook niet. Als ik op eject druk maakt hij twee krakende geluiden en daarna lijkt het net of er een mobiel op trilstand afgaat. Telkens dezelfde geluiden.. Morgen maar naar Microsoft bellen denk ik.. :{
     
  20. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je hem nu aanzet geeft hij dan 3 rode lampjes aan?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina