1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Problemen met je Xbox 360? Defect en bekraste DVD's? [deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fiasco, 17 jan 2011.

  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  2. -Ultimate

    -Ultimate -

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Gamemania is de oplossing :p

    Ze krijgen ook de 'Perfect circle' weg kost geloof ik 5/7euro.
     
  3. luke33

    luke33 Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    1
    Hey,


    Ik zit met een probleem. Mijn xbox kan geen disks aflezen, heb alles wat op xbox.nl die handleiding gedaan, Meerdere spellen erin gedaan maar niks wou werken. cche legen, enzovoorts, dus als laatste advies kreeg ik hem op te laten repareren.;) Dat is niet het probleem maar de garantie wat ik las,


    Namelijk, ik heb mijn xbox360 op 16-04-2009 gekocht, Dan zou ik nog 2 jaar garantie hebben. Wil ik mijn xbox gaan opgeven voor reperatie krijg ik dat mijn garantie is tot 5 januari 2011 is.:confused: Ik dacht dat die 2 garantie toch ingaat op
    datum van aankoop of niet?dan zou ik op garantie tot 16-04-2011. das mijn probleem

    Alvast bedankt
     
  4. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Simpel, bellen.
    Verhaal uitleggen, lijkt me duidelijk dat je gewoon garantie hebt.
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik neem aan dat je de bon hebt bewaard en dus kan bewijzen dat je hem op die datum hebt gekocht? Dan moet je inderdaad even bellen.
     
  6. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Even bellen met Microsoft en dan vragen ze om de bon en dan deze even laten zien/scannen/mailen \o/
     
  7. NoYo109

    NoYo109 Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    raar geluid uit ventilator xbox 360 slim

    vandaag ging ik halo-reach spelen,alles oke. totdat ik online op mijn xbox knop drukte en mijn xbox 360 slim vastliep. ik kon niks meer, knop deed het ook niet meer. ik had hem maar uitgedaan en opnieuw opgestart en toen maakte hij een soort soort brom geluid uit de ventilator.p.s hoelang kun je spelen tot hij te warm word
     
  8. minileetje

    minileetje Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

    Ik heb een Xbox 360 nu ongeveer een jaar. Ik heb deze gekocht via marktplaats.
    het hele jaar geen problemen met de xbox alleen nu heb ik dus wel een probleem.

    Als ik een CD in me xbox doe, leest de Xbox de CD niet, dit begon een paar dagen geleden met alleen het spel BLUR. Fifa 11 deed het toen nog gewoon alleen BLUR niet.

    Verder niet bij stilgestaan & een paar dagen later ( vandaag ) probeer ik het weer, alleen nu met GTA 4 & fifa 11, beide spelen doen het niet, de rondjes van me xbox waaraan je kunt zien of je controller is aangesloten zijn gewoon groen. Als ik de CD in de Xbox doe dan hoor ik 2x een klein, raar geluidje wat ik al het hele jaar hoor alleen nu leest hij die cd dus niet.

    Wat moet ik doen ?

    Groetjes,
     
  9. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik zou gewoon even bellen naar de xbox helpdesk. Als je dan het serienummer van de xbox opgeeft, dan hoor je vanzelf wel of je nog garantie hebt. Je kunt het volgens mij ook opzoeken op de xbox site.

    Je moet dan misschien wel aangeven dat je de tweede eigenaar bent, aangezien die persoon zich misschien al eerder bij de helpdesk geregistreerd heeft op zijn naam. Ze verifiëren altijd de gegevens zodra je de helpdesk opbelt.

    Zolang de periode van twee jaar nog niet verlopen is, heb je altijd recht op garantie. Of je nou tweede eigenaar bent of niet.

    Zo niet, dan wordt het betalen. Je zult hem in ieder geval moeten opsturen.

    Je kunt ook naar alternatieve methodes zoeken, zoals zelfreparatie.

    Houd er wel rekening mee dat bijvoorbeeld het vervangen van de DVD-drive in strijd is met de gebruikersovereenkomst van Microsoft. Niks illegaals ofzo, maar je verliest wel het recht op services van Microsoft. Hieronder valt ook xbox Live en dat betekent dat Microsoft je xbox (NIET je account) kan bannen van xbox live.
     
  10. Dreamslayer

    Dreamslayer Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Fijn,
    Na 4 jaar trouwe dienst heeft ook mijn Xbox de ROD gekregen. Na 4 jaar heb ik dus duidelijk ook geen recht meer op (verlengde) garantie. Weet iemand wat de reparatie me nu gaat kosten? Thanks.
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Even bellen, dan krijg je te horen wat het gaat kosten. Maar waarschijnlijk kan je beter nog zoeken naar een oude arcade in de winkel en daar je HDD op klikken, dat zal wel net zo duur zijn :+
     
  12. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    nvm.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2011
  13. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij kost de reparatie 90 euro maar ik zou gewoon nog een oude Arcade Jasper op de kop tikken, 3 jaar garantie heb je dan weer :)
    Of de Arcade slim, heb je 2 jaar garantie
     
  14. Ersten

    Ersten Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee gasten,

    Ik heb een probleempje met m'n Xbox. Ik vind het een beetje vreemd en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

    Ik heb onlangs 2de hands Dead Rising gekocht. Binnengekomen, stopte ik m in m'n xbox en dacht leuk te spelen. Echter kreeg ik een unreadable disk error. Ik kijken naar de disk, maar echt geen één minuscuul krasje te zien. Genaaid dacht ik, een foute disk gekocht. Maar ik heb nog een tweede Xbox, ooit van een vriend gehad voor lan parties. Een vrij oude. Ik testen en het spel startte zonder problemen op. Zou er dan iets mis zijn met de drive van de eerste Xbox? Nou, nee. Ik heb al mijn 20 games geprobeerd en geen één haperde of gaf een error.

    Dus wat kan dit in godsnaam zijn? Zowel het spel als de Xbox zijn blijkbaar goed. Kan de nieuwere Xbox niet met Dead Rising omgaan ofzo?
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Kan je hem op de HDD installeren?
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Reparatie kost vaak €90 en dan kan je toch echt beter n nieuwe xbox Slim kopen.
     
  17. Ersten

    Ersten Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Stom, helemaal niet aan gedacht :)

    Nu werkt ie ja. Toch vind ik het een beetje vreemd.

    Dankjewel!
     
  18. Liquid.

    Liquid. Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds december een Xbox 360 slim aangeschaft en sinds kort heb ik haperingen tijdens het spelen.
    Het beeld schokt dan als het ware / vervagingen door het beeld en het geluid is dan weg.
    Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
     
  19. mr Scuzz

    mr Scuzz Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen,

    ik heb een paar jaar geleden een xbox 360 arcade console aangeschafd.
    deze ging na ongeveer 2,5 jaar stuk en ging voor reparatie naar duitsland.
    het probleem? Hij maakte krassen op de cd,s waarnaar hij deze niet meer kon lezen, ook had deze xbox de zogeheete "rings of death",
    dit was vooral de reden dat ik hem opstuurde voor reparatie.

    gelukkig!,
    de reparatie was gratis en goed verzorgd.\o/
    de ups kwam hem ophalen waarnaar de xbox naar duitsland vertrok voor reparatie.
    na een week of 2 kreeg ik de xbox weer terug,maar inplaats van mijn oude xbox kreeg ik een nieuwe , eentje met een betere koeling,chips en moederbord.
    maar goed, ik heb van deze xbox niet zo lang kunnen genieten|:-, want hij had het oude probleem!:F: de krasjes op de cd, niet van die gebruikers krasjes,nee hoor! gewoon perfecte ronde krassen in het midden of de buitenkant van de cd!, terwijl mijn xbox gewoon netjes horizontaal staat en hij niet word verschoven tijdens het spelen.
    nu heb ik al zowiezo 2 games met van die krassen erop.
    het gaat hier om fifa 10 en 11 omdat ik deze het meest speel(fifa fan:D), deze fifa 11 cd heb ik 2x moeten kopen.
    de eerste cd van fifa 11 ging kapot door krassen, dus had ik een 2de cd moeten kopen, waarnaar deze na een tijdje ook perfecte ronde krassen begon te vertonen en het vervolgens opgaf te doen:'-(.
    Vanaf dat moment was ik het helemaal zat.:mad:

    Zo, dat was een hele post! hopelijk was hij het waard
    maar wat kan ik nu doen??:confused::confused:
    zou ik hem weer moeten opsturen voor reparatie?
    en gelijk ook proberen of ik een vergoeding voor mijn bekraste spellen kan krijgen? ik heb er nog garantie op dus dat is geen probleem;)
    wat zouden jullie doen? hoe zouden jullie het aanpakken?
    ik hoor het maar al te graag ,want zelf kom ik er niet echt uit=(

    alvast bedankt:)

    ---------------------------------------------------------
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Weer opsturen en daarna games installeren op een HDD / USB apparaat zodat de DVD niet hoeft te werken.
     

Deel Deze Pagina