Processor draait op 100%

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Elendill2003, 15 sep 2006.

1. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Beste XBWers.

Ik heb een probleempje met mijn zelfsamengestelde desktop pc. De laatste tijd draait de processor bijna continue op 100% terwijl er praktisch niets aanstaat.

Bijvoorbeeld alleen firefox en een mediaplayer met wat muziek. Het aantal processen dat er dan draait is 29 en er wordt rond de 300 MB ram gebruikt op zo'n moment.

Had al wat andere topics doorgekeken maar kon hier nergens iets over vinden dus ik daarom deze thread.

/salute en alvast bedankt

2. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Run je anti-spyware programma's, heel veel kans dat dat het probleem is.

3. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, antispyware programma's runnen, virusscanner etc.
    Kun je bij taakbeheer niet zien welk proces er zoveel CPU gebruikt?

4. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat kan idd. Vind uit welk proces het is TS.

5. Adaptor

Adaptor Wipeout op de Xbox!

Leuk Bevonden:
    0
  6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.736
    Heb je toevallig het proces "Update.exe" draaien? Die had ik namelijk draaien met 100% CPU en na uitzetten van dat proces was het weer normaal. Is het proberen waard.

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Druk Control + Alt + DEL.
    Vervolgens klikt je op processen.
    In bij CPU heeft % het programma in gebruikt neemt.

8. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik verkijk persoonlijk altijd op een programma als World Wind of iets dergelijks. Trekt in eens 200, 300 of soms weleens 400MB geheugen en gebruikt dan constant de CPU. Maar uit jou verhaal is dat dus duidelijk niet?
    Check ook ff: RUN >> MSCONFIG. Meuk van Adobe of Nero hoeven echt niet op te starten.

9. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.407
    das toevallig doet mijn laptop nu ook alleen dan svchost.exe iemand een idee?

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zelfde probleem hier.
    Moet de Laptop eerst 10á15min laten staan voordat ik er normaal mee kan werken.

11. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    In het proces svchost, draaien meerdere services onder 1 PID (proces id).
    Wil je weten wat er precies in draait dan zul je hulpprogramma's moeten gebruiken.

Dit kan bv met Windows defender (tools > software explorer, kies vervolgens bij Category > running programs. Vervolgens dien je te kijken naar de Microsoft Generic Host Processes:
    Je kan nu zien welke services in welke svchost.exe draaien.
    Vervolgens kun je gaan troubleshooten.

Via de website van Sysinternals:
    http://www.sysinternals.com/ProcessesAndThreadsUtilities.html kun je het programma Process Explorer v10.2 installeren. Deze tool is uitermate krachtig om processen op te sporen die om een of andere reden een ongebruikelijke cpu load genereren.

Laat maar wat horen als jullie het probleemproces gevonden hebben.

12. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Super bedankt voor de vele reacties : ).

Ik draai al ongeveer een half jaar vrij regelmatig hitman pro dus spyware kan het denk ik niet echt zijn.

Als ik mijn desktop aan heb staan draai ik meestal wmedia player, zodra als ik deze sluit verdwijnt de extreme cpu use.

Dit vind ik wel vreemd want games draai ik zonder probleem.

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit ook met een probleem. Heb gemiddeld zo'n 55 processen runnen, het CPU gebruik schommelt tussen de 0 en 5 %....maar zodra ik een game wil gaan installeren schiet ie door naar de 50 % en dan gaat het installeren zo langzaam als het maar zijn kan. Heb een screenshot gemaakt nadat ik dat progje van hierboven gebruikt heb, alleen het zegt me allemaal totaal niks en ik heb ook geen idee wat ik moet doen :

EDIT : Heb trouwens ook m'n anti-virus/spyware e.d. programma gedraaid (Norton), maar dat haalde niks uit want die kon niks vinden.

Laatst bewerkt: 17 sep 2006
  14. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Zet eens tijdeliijk je anti-spyware en anti-virus programma's (let vooral op de on-access scanning function van je anti-virus programma) uit als je een installatie doet (wel bij software van een betrouwbare leverancier) en kijk of het dan nog steeds zo langzaam gaat.

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou das dus net het vreemde, want Norton heeft altijd gewoon aangestaan tijdens het installeren van games e.d. zonder dat dit traag ging. Het is pas sinds gisteren dat ik merkte dat het installeren van games zo ongelooflijk traag gaat, en dat de CPU tot wel 50% belast wordt als ik dit doe.

Er is wel een proces wat constant bijna 100% van m'n CPU vraagt, das die samenvoeging van allerlei andere processen zoals je in het plaatje kunt zien....ik heb echt geen idee wat te doen. Ben nu m'n schijven maar aan het defragmenteren, weet ik veel.

16. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Welk proces bedoel je?

Tips:

1 ) Je zou eventueel ook een manual update kunnen starten van Norton, zodat niet alleen de virus definities geupdate worden maar ook de scanning engine en andere core components van Norton.

2 ) Een andere stap die je kunt nemen is eens goed na te denken wat voor software je geinstalled hebt net voordat het probleem zich begon voor te doen. En deze vervolgens te de-installeren.

3 ) Met het commando msconfig kun je ook bepaalde controles en testen uitvoeren (wel goed kijken wat je uit- en aanzet, zodat je alles weer in de normale toestand terug kan zetten).

4 ) CCleaner gebruik zelf vaak om problemen in het register op te lossen. Kun je automatisch laten uitvoeren.

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel dat bovenste proces uit dat plaatje (System Idle Process), die ik blauw gemarkeerd heb.

Heb helaas geen idee meer wat ik geinstalleerd heb waardoor de problemen kunnen zijn begonnen. Ben best veel aan het klooien geweest met bepaalde dingen afgelopen tijd dus zodoende.

CCleaner....waar haal ik dat vandaan ?

18. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is juist geen probleem, het System Idle Process geeft aan wat er nog aan CPU tijd vrij is. Dus als deze rond 99 procent zit dan heeft het systeem op dat moment vrij weinig te doen.

CCleaner: www.ccleaner.com, is betrouwbaar.

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke, vreemd dat het CPU gebruik volgens taakbeheer dan ineens omhoog schiet naar 50%, slechts bij het installeren van een game. Dit was eerst echter niet het geval voor zover ik weet, het installeren ging in ieder geval ook een stuk sneller. Ik heb ook het idee dat m'n games nu ook minder lekker lopen.

20. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Check met behulp van ccleaner of msconfig, wat allemaal tijdens de windows boot start en zet overbodige software uit.
    Als je de laatste erg veel software ge-installed hebt en ook een hoop andere dingen met je pc hebt getest, dan kun je ook met register vervuiling te maken hebben. Gebruik hier ook ccleaner voor.

Deel Deze Pagina