[XOne] Profiel misbruik

Discussie in 'Games' gestart door MetalSonic, 3 jul 2009.

1. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Beste Xboxworld forumleden,

Ik heb last van een probleem en ik zou graag van jullie horen hoe ik dit moet aanpakken. Enige tijd geleden werd ik toegevoegd door iemand. Al snel bleek dat hij een irritant mannetje was. Hij vroeg naar mijn leeftijd (das 23 ) en hij zei dat hij 15 was. En meteen zei die "dan ben je een pedo" terwijl hij me had toegevoegd en ik alleen maar op live kom om te gamen.

Gisteravond zag ik dat hij in zijn profiel had gezet "MetalSonic is vieze kinderlokker". En toen werd ik erg boos, ik had 'm al verwijderd en gemute en block communications en dan dit. Paar vrienden van me hebben 'm al gefile complaint en ik heb Microsoft gebeld. Daar werden allemaal dingen gecontroleerd, m'n email adres, mijn laatste 4 cijfers van m'n Credit Card en toen kreeg ik utieindelijk een emailadres waar ik de klacht naar toe kon sturen. Uiteraard een mooi mailtje naar gestuurd.

Samenvatting/ vraag: Gast zet in zijn profiel dat ik een pedo ben, wat kan ik hier tegen doen? Als hij mijn echte naam erin had gezet had ik btw een aangifte gedaan bij de politie.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik denk dat je alles al hebt gedaan wat mogelijk is. Als ik jou was zal ik gewoon een paar keer MS bellen/mailen als het er nog steeds staat en er een beetje druk achter zetten zodat ze je niet vergeten.

3. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat dat inderdaad het beste is, sowieso is het nu weekend dus ik wacht wel even tot volgende week vrijdag. Als er dan niks veranderd is, dan bel/ mail ik weer met Microsoft. Ik heb net btw ook een screenshot gemaakt en gestuurd, alsmede de link naar zijn profiel.

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Denk ook dat je er zowat alles al aan gedaan hebt, en vergeet niet dat niemand als ze zoiets zien het serieus zal opvatten. Iedereen op LiVE weet dat de gebruikers voor 75% bestaan uit pubers met een grote mond :)

Toch vind ik dit wel iets waar Microsoft actie op zou moeten ondernemen, als ze dat moderaten van die profielen serieus nemen want al is het binnen de context van Xbox LiVE het blijft vervelend als zoiets over je gezegd wordt.

(misschien wordt er sneller wat aan gedaan als heel xbw nu even een complaint filed)

5. azzkickr

azzkickr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een aars is die gozer zeg, post z'n gamertag ff, kunnen we masaal een complaint indienen?

6. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Dat lijkt me ook niet echt de bedoeling of beste oplossing, ondanks het feit dat het een vreselijk kinderachtige en ongepaste streek is van die kerel. Contact opnemen met microsoft zoals MetalSonic reeds deed levert hopelijk snel resultaat in de vorm van een berisping of, al dan niet tijdelijke, ban op.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    stuur mij even een pm met zijn gegevens. Kan ik even kijken of ik wat kan laten doen

8. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Meestal komt er toch '' Code of Conduct'' te staan ?

9. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reactie jongens, ik ga zijn gamertag hier in elk geval niet posten. Ondanks dat ik het graag zou willen denk ik niet dat het de juiste reactie is. Ik wacht wel even af wat er gebeurd allemaal, en nogmaals staat het er volgende week vrijdag nog in. Dan bel ik weer met Microsoft.

Laatst bewerkt: 4 jul 2009
  10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik maak een report

11. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Metal heb je al een e-mail van MS gehad? :p

12. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Nee nog niks gehad van MS, ik bel vrijdag weer en dan probeer ik te vragen naar tier 2. Ik vind dat Microsoft me dit niet kan maken, ik koop m'n games legaal, betaal abbo kosten, koop regelmatig games via de xla. En iemand die de code of conduct doorkruist kan mij gewoon ongestoord zwart maken.

Maarja, zoals ik al meerdere malen heb aangegeven, a.s vrijdag bel ik. En daarna misschien weer de vrijdag erop. En verder moet ik er maar tevreden mee zijn dat MetalSonic een icoon van Sega is. Maarja toch vervelend dit.

13. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Er is niets mis mee om ze elke 10 minuten te bellen.

Emperisch gezien zou je bij grote logge bedrijven er altijd achteraan moeten gaan als je iets voor elkaar wilt krijgen.

Keer boos worden doet ook wonderen. Jij bent hier het slachtoffer he, niet microsoft.

14. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je post en ik kan alleen maar zeggen dat je 100 % gelijk hebt. Ik was ook al van plan om mij morgen niet af te laten wimpelen met "euhm ja stuur maar een klacht en dan wordt er nog wel naar gekeken ofzo" morgen middag zal ik flink kritisch zijn.

Nu eens kijken of 't misschien al verwijderd is en ik morgen niet hoef te bellen maar zometeen wel Fardo een bericht stuur met een bedankje :)

Edit 1 Het is nu uit het profiel gehaald en daar ben ik blij mee, ik was woedend maar ik wist ook dat ik geen domme dingen moest doen. Bedankt Fardo! en uiteraard aan de andere users hier voor de tips. Dutch Future wil ik bedanken omdat hij mij erop gewezen had dat mijn naam werd zwart gemaakt in 't profiel van de dader.

Het is voor mij nu goed zo allemaal, als het topic in de weg zit mag hij dicht :)

Laatst bewerkt: 9 jul 2009

Deel Deze Pagina