Hoi, Welk programma kan ik het beste gebruiken voor het maken van een folder / brochure? Ik heb zelf namelijk geen idee. Het moet wel wat functies hebben en er echt voor gemaakt zijn (geen Word dus...) Bedankt alvast! RiFF
Photoshop natuurlijk. Maar als je daar zelf niet achter bent gekomen - met alle respect - is de vraag nog maar hoe goed die folder uiteindelijk zal worden. Ik denk dat Word dan alsnog geen slechte keuze is, daar ken je namelijk het gebruik al van en als je nog wat verder spit zal je allemaal nifty features vinden die je normaal nooit had gezien.
Naast Photoshop kan je ook Adobe Illustrator gebruiken. Dat is een vectorieel programma (vectorieel = als ge inzoomd krijge geen kartels aan de randen). Aan jouw de keuze. Grtz, ZartaX
een dtp programma als Quark (hoe jut ook schrijft) zou het best zijn. Maar met Illustrator lukt het natuurlijk ook prima. Ik prefeer ook Ill boven PS. Veel meer opties en veel makkelijker om bv uit te lijnen.
Corel Print Office, gebruik ik zelf al 3 jaar zonder enkele problemen. Je kan hiermee van alles mee maken, folders, spandoeken maar ook opdrukken voor t-shirts. PM me maar als je meer wil weten.
Sorry, maar Photoshop is niet echt een voor-de-hand liggend programma voor het maken van een folder. Hiervoor moet je eigenlijk een echt DTP-programma hebben (DTP = Desktop Publishing, drukwerk dus ), bijvoorbeeld Quark Express of Adobe InDesign. Ik gebruik de laatste wel eens en je moet er zoals bij alle Adobe programma's wel even voor gaan zitten maar het werkt wel erg fijn. Photoshop is natuurlijk een onmisbaar hulpmiddel voor het grafische aspect, maar de daadwerkelijke layouting en opmaak kun je het beste in InDesign doen. P.S. nog een tip: als het je bedoeling is om je brochure te laten drukken, zorg dan voordat je begint dat je de goede instellingen hebt (ook bij alle afbeeldingen die je in wilt voegen): CMYK kleuren en 300 dpi zijn de standaard waarden voor het meeste drukwerk.
Tnx Ik had zelf ook al aan photoshop gedacht, maar dit leek me geen goeie keuze omdat ik hier altijd moeten heb met uitlijnen van tekst etc. Voor grafische dingen is het natuurlijk optimaal Ik ga eens met Quark en InDesign aan de slag, bedankt
je bent me voor (de hele uitleg heb je goed), niks toe te voegen... en ik als student grafisch vormgever had ook zoiets gezegd