Hallo xbw mensen! Ik ben op zoek naar een programma om (simpel) tekenfilmpjes te maken. Vroeger had ik namenlijk zo'n programma waarmee je dat kon doen. Met zelf geluiden invoegen enz. Ik had er egt weken lol van! Maarja ik heb geen idee meer welk programma dat was, of dat er iets anders vergelijkbaars is. Ik vroeg me af of iemand hier zo'n programma kent of heeft? bvd :b:
Animation Shop Pro (zit bij Paintshop Pro). Hiermee kun je gemakkelijk een frame by frame animatie maken. Wil je echt iets moois maken, dan moet je Macromedia Flash gebruiken. Maar dat duurt wel even voordat je het onder de knie krijgt. Verder zou ik niet weten welk programma jij gebruikt hebt.
Volgens mij weet ik welk programma jij bedoelde van die tekenfilms maken. Dat je dieren (veelal) beren, wolven, schapen kon kiezen en actie kon laten uitvoeren, met achtergronden, en daarna wolkjes erin zetten.. Denk nu zo dat dat 8-9 jaar geleden is dat dat programma Hot was. Ik heb echt geen idee meer hoe dat heet. Simpel (en leuk) proggie was het zeker ! Zoals bovenstaande zegt kan je het nu natuurlijk ook proberen met Macromedia en de paintshop variant (ken ik niet maargoed)... Hoop dat iemand hier wellicht de naam van dat oude TekenFilm programaatje weet..
Ik heb idd Animation Shop Pro wel al, maar ik zoek wel iets anders. Bij het programma dat ik had (9/10 jaar geleden) kon je zeg maar een poppetje maken (zoals in paint) en dat kon je een route uitstippelen waar hij heen moest bewegen ,over het scherm dus. En dan later kon je zelf tekst en/of geluiden inspreken over het filmpje heen. Zo kreeg je dus iets a la South Park. Maar het is dus ook niet met flash ofzo dat hadden we toen nog niet. Maar het was echt zo simpel, je had totaal geen computer kennis nodig. Sorry voor de vage uitleg, maar kan het moeilijk anders verwoorden.
Ik heb het gevonden!! Nou de naam tenminste. Het heet CorelMove. Ik wist toevallig nog die naam van de gast waarmee ik eerst die tekenfilmpjes maakte 10 jaar geleden. Heb z'n naam ff gegoogled en nog e-mail adress gevonden ook. Ik ga nu ff kijken of ik t ergens kan downloaden ofzo.