Ben benieuwd. De director van Driveclub (Rushy) is erbij betrokken, en Driveclub is zo'n beetje mijn favoriete game deze gen. eerste stuk van de trailer zag er ook goed uit. Heb wel wat twijfels over een aantal zaken, zoals zo laat in deze gen nog deze game uitbrengen. Had liever gezien dat ze hem gewoon naar next-gen hadden getild. En ik wacht altijd even af hoe ze DLC gaan aanpakken. Edit: reactie loopt te fucken met de youtube link die hij niet automatisch pakt en nu aan de tekst gekoppeld heeft. Voorheen kon je toch gewoon het YT adres copy-pasten en klaar ...?
tja, Reiza gebruikt dezelfde MADNESS engine voor AMS2, en Reiza heeft een stuk meer ervaring met het maken van daadwerkelijk realistische sims dus strategisch is dit de enige goede keuze in plaats van concurreren met een identiek product gemaakt op identieke software.
Zoals gezegd, de creative director van Driveclub zit erachter, dus als dit in het genre valt tussen sim en arcade (zoals Driveclub, PGR, GRID), dan vind ik het prima.
Lees ook dat SMS overgenomen is door Codemasters. Wist ik niet, maar dan is het sowieso einde verhaal qua goede racegames. @Yi-Long Driveclub, PGR, GRID zijn full on arcade joh. Games die er tussenin vallen zijn Forza Motorsport en Gran Turismo.
Weer een franchise die je kunt afschrijven onder codemasters. De voorgaande games waren de enige waardoor ik hele avonden mijn xbox aanslingerde met een groep XBW-ers. Deze speel ik hoogstens een keer via Gamepass.
Arcade-racers waren meer games zoals Burnout 3, Need for Speed, etc. Oftewel gas ingedrukt houden, beetje sturen, en al knal je 50x tegen een muurtje op dan eindig je misschien nog steeds wel top 3-4. GT Sport and Forza verwachten dat je je netjes aan de rij-lijnen houdt en je kunt niet volop op een bocht afgaan om er even driftend doorheen te knallen, en dan verwachten dat je op de baan blijft. Het KAN wel, maar qua laptimes behaal je daar eigenlijk geen voordeel mee. Ik ben het met je eens dat ze wel meer mainstream zijn dan de Assetto Corsa en Project Cars. Ze hebben beide games (Forza en GT) toch echt een flinke dumb-down gegeven de laatste jaren. Project Gotham Racing, GRID en Driveclub vielen daar altijd dus een beetje tussen: Gameplay is vergevingsgezind, maar AI van tegenstanders biedt dusdanig weerstand dat je wel degelijk op het scherpst van de snede moet racen. Dus ja, je hebt de vrijheid om je auto een beetje over die track te gooien en alsnog door zo'n bocht te komen, maar dan moet je het dus wel echt goed uitvoeren, want als jij onnodige fouten maakt dan ga jij normaal gesproken geen eerste meer worden. Forza en GT zijn serieuzere games dan Driveclub, maar Driveclub is meer 'arcade' qua gameplay, maar wel een stuk uitdagender. Bij de SP van GT Sport en Forza hoef ik me eigenlijk nooit zorgen te maken of ik wel top 3 eindig, maar bij PGR en Driveclub was dat vaak nog wel een klusje. Een heel leuk klusje.
In PGR3 en 4 was letterlijk de snelste manier om rond te komen door tegen de muren te beuken. NFS, PGR, Driveclub en jouw hele riedel zijn allemaal geen simulaties. De devs proberen je daar zo leuk mogelijk te laten rijden, niet 'zo echt mogelijkt'. Dat de AI snel kan zijn zegt echt helemaal niks over of iets een sim is of niet.
Ik zei ook niet dat die games sims zijn. Ik zei dat Driveclub, PGR en GRID, in het racing spectrum van verschillende genres, ergens tussen 'arcade' en 'sim' vallen.
In het spectrum van sim, gezien van 1 tot 10, scored Burnout een 1, PGR een 2 en Grid een 3, van de 10 Forza en GT sport simuleren stiekem een heleboel best goed. Forza heeft al sinds deel 4 of zo best goede tire flex bijvoorbeeld. Ze gooien alleen een berg assists eroverheen. En dan bedoel ik niet ABS of TC, maar echt autosteering en dat soort dingen, waardoor het altijd wat zompig aan voelt.
<zucht> Burnout… wat zou ik zo GRAAG weer een goede Burnout racer game willen zien zeg. Open world was aardig, maar op die losse parkours… puntje van je stoel zeg.
Burnout 3 was geweldig. Zo jammer dat die niet BC is. Burnout Paradise wel een poosje geleden in zo'n sale goedkoop gekocht voor 5 euro ofzo, misschien 7,50, maar eigenlijk vrijwel niet gespeeld.
Paradise heeft de serie met bij grote publiek geïntroduceerd, maar eerlijk gezegd vond ik de delen ervoor toch vetter. Het had gewoon een hoger arcade gehalte. Game voelde ook sneller aan, maar dat kan ook een illusie geweest zijn.
Preview van Tweakers https://tweakers.net/reviews/7904/project-cars-3-focus-op-multiplayer-en-toegankelijkheid.html
Geen illusie. Burnout 3 was gewoon een veel betere game. Komt natuurlijk ook omdat het een focus had, dus specifieke stand-alone tracks waar je als gamer wist wat je moest doen, itt open world racing games die je vertellen: "Ga gewoon lekker doen wat je zelf wilt, er is genoeg!". Ik snap de appeal en potentie wel van open world (racing) games, maar tegelijkertijd wil je soms gewoon een game waarbij je gewoon je specifieke doelen moet behalen zoals die zijn neergelegd voor je.