1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Project Cars

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 31 okt 2012.

?

Speel jij met stuur of controller?

  1. Stuur

    40,6%
  2. Controller

    59,4%
  1. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Wel bedankt :)
     
  2. NullMicrobe6099

    NullMicrobe6099 Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    39
    Graag gedaan maar de se heeft niet veel meer waarde voor die 20 a 30 euro volgens mij
     
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Hij heeft een tijdje voor EUR 65 te koop gestaan bij gamedumper(t?).nl oid, maar daar is hij uitverkocht. Was te laat/laks met kopen daar. Ik heb er idd ook geen 20-30 euro extra voor over.
     
  4. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Gewoon wachten tot de 12e. :+
     
  5. NullMicrobe6099

    NullMicrobe6099 Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    39
    Wacht jij maar tot de 12e dan spelen wij alvast 5 dagen
     
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Hoe bedoel je?
     
  7. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Hij komt de 7e uit :) dus misschien dat er de 12e wel een overschot is waardoor de prijs daalt? Geen idee eigenlijk wat Froggle ermee probeert te zeggen :p
     
  8. NovaCaine

    NovaCaine XBW Racer

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    80
    Enige waar ik hem nog uberhaupt kon vinden was Foregames...... Voor 80,-
     
  9. Egozu

    Egozu Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    0
    Is een stuurtje noodzakelijk?
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik weet niet hoe de balans zit tussen stuur en controller op het moment maar is volgens de dev niet nodig, al is het voor de beleving wel erg vet natuurlijk.
     
  11. Egozu

    Egozu Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat kost een normaal stuurtje eigenlijk?
     
  12. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Voor een goed stuur moet je aan minimaal 300 Euro denken.

    Instap modelletje is er wel voor onder de 100 Euro maar dan zit je met een stuur die geen vibratie en bewegingen van de auto simuleert wat in mijn mening de enige reden voor een stuur is.
     
  13. Egozu

    Egozu Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat maar dan. Ben sowieso niet echt van de race games dus dan is 300 euro wel veel voor twee á drie weekjes Project Cars.
     
  14. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Zijn er eigenlijk ook pedalen met force feedback? Als je zonder ABS rijdt lijkt het me best onhandig om te bepalen hoe hard je kan remmen zonder het trillen van LT...
     
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    De Fanatec stuurtjes hadden altijd een functie waarbij het stuur harder ging trillen naarmate je harder remde. Thrustmaster heeft dit niet maar ze hebben wel pedalen sets waarbij er onder de rem een rubberen dop zit. Op die manier moet je steeds harder duwen (in plaats van alleen verder induwen) en dat helpt. Het is voor je brein namelijk veel makkelijker te onthouden hoe hard je duurt ten opzichte van hoe ver je duwt met je voet.
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Fanatec clubsport pedals. Hebben load cells. Dus geven het gevoel beter als je wielen gingen blokkeren een hebben meer tegenstand zoals echte pedalen.
     
  17. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Hmmmm die Fanatec feture klinkt wel vet, dat is ook nog wel soort van realistisch.
     
  18. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Naja echt super realistisch is het niet. :p In het echt moet je onthouden hoe hard je moet remmen en het enige wat je in het echt merkt als je blokkeert is dat je stuur heel licht wordt omdat de voorbanden geen tractie meer hebben. Dat wordt wel redelijk gedaan is pCARS.
     
  19. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ja dat is waar. Bedoel meer dat je het aan je stuur/auto voelt in plaats van alleen aan je rempedaal/trigger.
     
  20. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Ik heb zelf de T3PA pedalen van Thrustmaster, daar zit dus die rubberen 'kogel' bij. Het is niet meer dan een hulpmiddeltje om te voorkomen dat je voorbij het blokkeerpunt komt als je zonder abs rijdt. Op zich wel fijn, want persoonlijk heb ik er vrij veel moeite mee om dat in te schatten met pedalen :+. De goedkoopste set pedalen van Fanatec met loadcells (en vibratie) kost uit mijn hoofd zo'n €250 euro, daar bovenop zou nog een omvormer van $30 bij komen (fanatec>thrustmaster tx458). Dat tegenover de €100 die de T3PA set van Thrustmaster gekost heeft, was voor mij toch wel een makkelijke beslissing.

    Natuurlijk moet ik wel even vermelden dat ik een normale gebruiker ben, absoluut geen hardcore simulatie speler die een complete cockpit heeft staan :+. Vooralsnog ben ik tevreden met mijn TX458+Shifter+Pedalen en opklapbare Wheelstand :+.
     

Deel Deze Pagina