1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Project Cars

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 31 okt 2012.

?

Speel jij met stuur of controller?

  1. Stuur

    40,6%
  2. Controller

    59,4%
  1. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Gisteren postte ik dacht Alex een setup met twee foto's die heb ik net gebruikt en mijn mening omtrent het rijden is na 5/6 rondjes compleet gewijzigd. Rij nu op monza met een porsche straatversie en het rijd top. Mijn dank is groot :thumbs:
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  2. Marcelinho_NL

    Marcelinho_NL Active Member

    Berichten:
    572
    Leuk Bevonden:
    61
    Nou ook door de veranderen van het niveau komt ik nagenoeg dezelfde shit tegen. Dit spel maalt voor mij de verwachtingen niet waar.
    Een auto die zelf een eigen leven gaat leiden in bochten ?? Waar je normaal nog kan tegensturen doet hij hier totaal niks en is je auto niet meer te redden.

    Mja enige positieve is dat dit spel veel vettere tracks heeft dan Forza.

    Forza blijft voor mij heer en meester op racegebied.

    Project cars gaat direct richting game mania vdw ;)
     
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Als je het over heer en meester gaat hebben moet je iRacing of Assetto Corsa gaan spelen. Forza doet veel goed maar heer en meester is het absoluut niet. Hopelijk dat ze met Forza 6 alles wat pCARS wel heeft implementeren. Pas dan is forza een kanshebber in mijn mening. :)
     
    X-Junk vindt dit leuk.
  4. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Heb hem er ook alweer afgeflikkerd. Gekloot met instellingen voordat je een beetje kan rijden....
     
  5. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Haha heb net mn 1e 4 potjes gespeeld. Wat een geweldig gevoel van grip/handling per auto. Ik speel op amateur en alles op realistisch. Als je bijv. Open wheel kiest dan zit er echt een wereld van verschil in de langzaamste (formula rookie) en de snelste (Lotus 98T Renault Turbo)! Laatstgenoemde is onmogelijk onder controle te houden. Geweldige uitdaging natuurlijk, maar tips zijn zeer welkom!?:) Die Lotus begint al te slippen bij het snelle schakelen op rechte stukken!
     
  6. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Direct in zijn 5 zetten en niet meer schakelen! :+
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    HOe bedoel je 'normaal'?? >> Forza?
     
  8. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Yeah right:D Jij nog niet die Lotus 98T Renault Turbo geprobeerd? Damn, wat een kreng|:- Vervolgens pak je de Gumpert Apollo en die rijd dan juist weer geweldig fijn..
     
  9. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Groot deel van de avond geraced met o.a. B Tender, Racerblade en Divimus. Was leerzaam en heb het spel beter leren kennen.

    Ik rij nu met controller settings van een YT vid uit dec 2014. Doet het voor mij tot nu toe prima.

    Formula Gulf was erg leuk om in te rijden!
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    @thepunisher Kan je met de lotus de turbodruk niet verlagen? Met Assetto Corsa kan dat wel en daar begin ik gewoon met 30% of 40% turbodruk, rij een aantal rondjes om de baan en de koppel/power van de auto te leren kennen en schroef dan om de 5 rondjes de turbodruk wat op. Daar naast, turbo of niet, zie ik veel mensen vaak gelijk super hard knallen vanaf lap 1. In Forza niet zo'n probleem omdat die game best veel vergeeft, maar in iets als Assetto Corsa of pCARS is dat niet helemaal de juiste manier. Niet alleen om de koude banden maar ook gewoon voor de kennis van de auto en baan.

    Een goede tip is dus, als ik een lastige auto voor het eerst leer rijden in Assetto Corsa of iRacing ga ik in eerste instantie niet harder dan 70% van wat ik denk dat ik kan. Is lastig in te schatten, maar gewoon vroeg en minder hard remmen, gas los de bocht door en pas echt na de exit, als de auto helemaal recht staat weer op het gas. Kijk maar eens naar een practice sessie van de F1 en zie hoe lang het duurt voordat ze daar echt 100% rijden.
     
  11. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Dank voor de tips! :)
    Misschien toch maar nog beter doseren dan..
    Op welke settings en car setup spelen jullie momenteel? Steering sensitivity op 10 of 30?
     
  12. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    die formule rookie rijdt wel erg nice zeg...
     
    Olijke Poffer en Surreallistic vinden dit leuk.
  13. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Is dat die "Ace" setting? Op welk getal ik die ook zet, er blijft "beginner" voor staan.
    En welke pieremegoggel bij slight mad studios heeft het bedankt om die balk in dat scherm roze te maken, en de tekst donkerroze?! Is toch niet te lezen man.......
     
  14. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Is inderdaad niet te lezen.

    Beginner blijft er altijd voor staan omdat het een semantisch differentiale schaal is. Links beginner en rechts ace. Zie het als Makkelijk - Moeilijk waarbij hoe verder naar rechts hoe moeilijker.

    Hoe zet je de AI op 75? mijn schuifje werkt alleen in tientallen...

    Als je in het hoofdmenu op Drive Netwerk klikt zie je de beste tijden van bepaalde cups, hier valt goed te zien dat stuurtjes aan de betere hand zijn. Die lijsten worden gedomineerd door de stuurtjes.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2015
  15. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
  16. Marcelinho_NL

    Marcelinho_NL Active Member

    Berichten:
    572
    Leuk Bevonden:
    61
    Nou ik bedoel voor een bocht rem ik laat het gas een beetje los... En ga dan de bocht in komt op een vage manier de achterkant voorbij en is het niet meer tegen te sutren/remmen. Hij gaat gewoon richting planeet lupo...
     
  17. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Kan je er eens een filmpje van maken?
     
  18. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ja sorry type fout, moet 70 zijn. :D
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  19. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    En welke settings zijn dat? Kun je dat eventueel delen?
    Ben zelf met formula Rookie bezig, rijdt top. Wel de eerste paar rondjes rustig aan vanwege de koude bandjes..
     
  20. Marcelinho_NL

    Marcelinho_NL Active Member

    Berichten:
    572
    Leuk Bevonden:
    61
    Ik denk dat ik het al weet... En ligt aan mezelf... Aan de winnaars mentaliteit. En een onsportieve vriendkring.

    Ik rij natuurlijk altijd op Forza met een bijna alle settings uit behalve clutch. Die wil ik soms nog wel is gebruiken.
    Maar Project cars is echt echt echt simulatie merk ik. En ik ben meteen begonnen op moeilijke settings wat ik altijd doe en dus meteen op de harde manier leer.

    Alleen ben dan nar 1 dag rijden meteen online gegaan tegen me onsportieve matties in real-life en die hebben nogal een probleem met toegeven van dingen.
    En vond het gisteren dus nogal raar dat hun allemaal zo strak op de baan bleven en ik mezelf moest pushen om bij te blijven. En dan maak je wel is een fout op cruciale momenten. En reed wel strakke ronde tijden maar niet optimaal...

    Dus vanochtend met een frisse kop weer begonnen en is gaan uitpluizen waarom hun zo strak reden want ze spelen immers nooit een racespelletje 8)
    Dus dan erger ik mijzelf nog meer waarom ik strond gereden word.

    Dus ik zet alle assisten aan enzo.

    En wat denk je idd zo strak op de baan kan elke malloot blijven. zonder enige inspanning.
    En dan rijd ik ook een hoop van hun tijden af :thumbs: Zonder enig moeite hoeven te doen.
    Maar ik kan met een trots zeggen dat ik met de settings uit ze alsnog dalijk strond rijd en het gewoon een kwestie van tijd is en gewenning.

    Het is immers geen Forza. Project cars straft je echt af bij fouten.

    Dus neem mijn woorden enigzins terug over project cars.

    En ga zeker gauw een stuur aanschaffen.
     

Deel Deze Pagina