Wie van jullie gebruikt een projector om games te spelen en/of dvd's te bekijken? en als je dat gebruikt.. wat voor type.. is het betaalbaar.. bevalt het? etc etc.. ik zit er namelijk zo af en toe wel eens over te denken om mijn breedbeeld te vervangen door een projector.. maar weet nog niet wat een betaalbare en toch goede projector zou zijn..
Hallo! Mijn zwager zijn beste vriend heeft een beamer thuis en een wit scherm dat automatisch uit het plafond schuift. Het beeld is heel super scherp en heel erg mooi, mooier dan een breedbeeld televisie (mooiste wat ik ooit gezien heb). De beamer kost rond de f20.000,- (gulden). Dat samen met een Dolby surround systeem waarvan ik de prijs niet ga noemen (word je een beetje misselijk van) is het echt de meest ultieme game ervaring die je kunt beleven. Ik heb dit zelf voor het eerst gezien en gespeeld (x-box, halo, doa3, pgr, rally....) afgelopen zaterdag avond. Ik stond echt met mijn mond open. Scherm grote +/- 3 meter!! Dit alles stond niet in de woonkamer maar in een aparte film kamer. Als ik veel geld zou hebben zou ik dit zonder twijfel kopen, echt ultiem!!!!
ik heb zelf ook een filmkamertje gemaakt.. met breedbeeld, dd5.1/dts systeem en helemaal rondom met donkerrood fluwelen gordijnen afgewerkt (om het geluid te dempen en te verduisteren).. maar een projector zou het allemaal nog mooier maken.. maar 20.000 gulden is mij een beetje te veel.. ach.. ik kan natuurlijk blijven dromen.. one day...
Ik zou in ieder geval nooit je breedbeeld vervangen, een projector koop je voor erbij. Ik heb zelf een sharp, ooit eens 2e hands gekocht voor 2000 gulden, bij dvd-films levert dit aardig beeld op, echter gamen is er niet op aan te raden veels te onduidelijk beeld. Daarvoor moet je echt zo'n dure bak hebben en daarbij begint het echt bij zo'n 10.000 euro's.
Hoi Hoi, de enige manier om film / dvd te kijken via een projector is eigenlijk via een crt projector, alle andere opties lcd, dlp, dila doe je concessies aan de beeldkwaliteit. DLP is de laatste jaren erg in opkomst en geeft een steeds beter beeld, maar kan niet op tegen een crt projector . DLP kost nieuw rond de 7500 gulden, CRT's vind je nieuw vanaf 20000 - 100000 gulden maar je kunt veel beter een tweedehands crt kopen, nieuw zijn ze onbetaalbaar. Voor meer informatie en mensen die alles weten van projectoren moet je kijken op http://www.dvdforum.nl en dan de rubriek projectoren of op http://www.htforum.nl Er komt erg veel bij kijken voor je daadwerkelijk een keer een filmpje zit te kijken maar het is zo gaaf.... Heb zelf thuis een CRT aan me plafond hangen, op me website kun je daar foto's van vinden en als je vragen hebt roep je maar dan kan ik je zeker een eind op weg helpen. Ik raad je iig heel veel te gaan lezen op de bovenstaande forums en veel bij mensen thuis te gaan kijken voor je blindelings wat gaat kopen anders kan het wel eens een hele grote telleurstelling worden.... Hans
Nope daar speel ik niet met me xbox op. Veel mensen denken dat je zomaar een scart kabel in een project (van welk type dan ook) kunt stoppen, DIT IS NIET ZO. Je hebt vaak wel compsite (gele tulip stekkertje), s-video en vga (15 pins net als je pc) aansluitingen. Composite heb ik wel een keertje geprobeerd maar dat geeft waardeloos beeld dus dan speel ik het liever nog op me breedbeeld, svideo zou al wat beter beeld moeten geven maar vga ruled gewoon. Maar ik heb dus geen xbox - > vga adapter dus zo heb ik het nog niet kunnen testen helaas.
die shrek Pic lijkt wel erop 'geplakt' op het beeld .. zoooo scherp .. en dat dan met een camera vastgelegd ... hmmm ik wil het wel es in het echt zien dan .
Die foto van shrek is der ook op geplakt (staat er ook bij). Een crt heeft heel weinig licht opbrengt, het moet dus pikkuh donker zijn wil je een optimaal plaatje hebben maar dat fotografeerd lastig. Voor een goed plaatje moet je dus je projector op een speciale manier aansturen. Je kunt hier of een htpc voor gebruiken met een goeie ati 8500 of lekkere gforce 3 kaart. Of je moet zoals ik gedaan heb je dvd speler laten ombouwen (kan niet met elke dvd speler) met een zogenaamde psm-1 kaart, hiermee krijg je ook 5 bnc uitgangen op je dvd speler die je dan kunt aansluiten op je projector.
Mooi zo Ik wil hem wel reviewen hoor Jullie gaan hem toch niet op een monitor testen heh? Dan ziet het er al gauw goed uit namelijk....
WOW! I'm deeply impressed! Als je zo'n vga adapter hebt kom ik zeker een keer bij jou gamen! btw die link naar dat andere home cinemasysteem is vet! Zo luxe is onze bios in Almere niet eens
Jah maar nu is het niet meer spontaan heh Maar hoe dan ook moet het eerst weer wat eerder donker worden want ik kan me ruimte niet (voldoende) verduisteren, dus in september ben je de eerste