[XOne] Provider met de minste lag/latency problemen

Discussie in 'Games' gestart door OT Edge, 17 nov 2005.

1. OT Edge

OT Edge On The Edge

Leuk Bevonden:
    0
    Op dit moment is mijn provider Demon 8Mbit en ik ben er niet tevreden mee. Vaak knalt de verbinding weg en heb erg veel last van lag/latency en packetloss. Ik speel alleen maar Halo2 en het is erg irritant als je veel meer moeite moet doen dan je mede-spelers. Heeft iemand hier nog meer last van bij Demon? Ik wil nu overstappen en zit de denken aan XS4ALL.....

Ik vraag me af of er een provider is die in het algemeen de minste problemen heeft. Het is uiteraard erg gebonden aan de regio waar je woont.... Bij Speedtest.nl komt XS4ALL er erggoed uit qua ping/connection.

2. winnieandbuzz

winnieandbuzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    XS4ALL is een prima provider. Ik heb zelf een ping van 11-12 ms.
    Nooit problemen gehad met Xbox Live! en andere online games.

Ik ben al jaren abonnee van XS4ALL maar de kosten/kwaliteit vind ik tegenwoordig te veel uit elkaar liggen. Ik ben nu aan het overstappen op Wanadoo Family. Je hebt voor minder geld (scheelt Euro 16,- per maand) een veel snellere verbinding.
    Mijn vader was proefkonijn en is ruim een maand geleden al overgestapt op Wanadoo Family. Hij kan perfect online spelen met zowel PC als Xbox. (stoere vader hé!).

Kortom: XS4ALL is een goede provider maar de kosten zijn er ook naar.

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dit kan je niet stellen ... dit is namelijk regio afhankelijk ... in de ene regio kan xs4ALL de beste zijn in de andere b-beyond ... of een andere provider

Als je weinig LAG of iets anders wilt hebben ... dan moet je de snelste verbinding nemen ... dus minimaal 1 mbit up en heel veel down

Het enige advies dat ik je verder kan geven ... of wie dan ook is:

kijk op www.speedtest.nl ... en check welke provider in jouw regio het beste uit de bus komt

Verder heeft deze thread weinig nut meer ... omdat dit wijk afhankelijk is

zie verder de oude thread "welke provider"

Laatst bewerkt: 17 nov 2005
  4. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Heej, ik heb ook Demon 8 Mbit en woon in Schiedam. Ik heb er totaal geen problemen mee. Maar ik denk idd dat het heel erg verschilt qua regio waar je woont.

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    nee maar ik ken ook mensen met demon die wel problemen hebben en die wonen in amsterdam ... het verschilt dus echt per wijk

6. SuperFly

SuperFly Xbox 360

Leuk Bevonden:
    0
    dus demon is niet echt aan te raden?

7. OT Edge

OT Edge On The Edge

Leuk Bevonden:
    0
    Wat Fardo zegt, het is echt regio gevoelig. Ik ken iemand die heeft een 4Mbit verbinding en heeft totaal geen problemen. Kijk dat je nou wat packetloss hebt maakt niet uit, maar als de DSL verbinding gewoon weg valt is een kwalijke zaak. Heb gelezen dat er meerdere gevallen zijn van een hoge hoeveelheid packetloss met Demon. Het is vooral de 8Mbit verbinding die minder is. Ook als je kijkt op speedtest kijkt zie je dat de pingtest van de 4 Mbit verbinding veel hoger scoord dan de 8 Mbit verbinding.

Heb Demon gesproken en kunnen er niks aan doen. Verder is het een goede provider, hoge up/down en ook nog eens gebruik kunnen maken van UseNET, wat wil je nog meer....... >>Een killer verbinding met Halo2 natuurlijk!!!!!

8. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Hangt er dus vanaf waar je woont, op welke backbone je aangesloten zit, maar ook bijvoorbeeld van de koperdraad bij jou thuis...

Heb ook Demon, ben niet echt tevreden, maar heb geen/weinig mogelijkheden over te stappen naar xs4all (zit op bbned, waar ik ook vanaf wil). Zo'n beetje de enige fatsoenlijke wijze is een nieuwe telefoonlijn aan laten leggen. Anders is xs4all niet happig over overstappen (ze rekenden mij voor dat het alles bij elkaar ongeveer € 300,- zou kosten alleen voor het wijzigen van provider, router/modem komt er dan nog bij). Sowieso kost overstappen iets in de richting van 6 weken, wat ik een belachelijk lange tijd vind om ofline te gaan...

9. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al jarenlang Wanadoo. Het begon ooit met modempje, en inmiddels lekker snel adsl.
    Heb er nooit vertragingen mee, altijd een constante snelle verbinding, dus nooit last van lag gehad :).
    Er zijn vast genoeg die Wanadoo haten, maar ligt denk ik aan aantal gebruikers etc?
    Meesten in regio hier gebruiken hetnet, planet etc...

Voor mij dus gewoon nog Wanadoo!

10. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    net ff Fardo's tip opgevolgd en gekeken op speedtest op regio. Nou ik woon in Groningen en heb mijn postcode ingevuld. Dit rolde eruit op nr.1

WELKE moet ik nou kiezen voor optimaal LIVE genot met 2 xboxen op 1 router?

nr 1 & 2

Versatel 20Mbit ADSL2+ 94,86 UPLOAD / 1156.06 DOWNLOAD /49.95 eur

Speedling ADSL All-in 8064 77.52 UPLOAD / 779,24 DOWNLOAD 55.00 eur

deze onderstaande hebben we nu ! ( gebruik = 2 xboxen op live! straks dus 2x 360 !
    --------------------------------

@Home @Home Breedband

Kabel 58.65 UPLOAD / 413.71 DOWNLOAD (afwijking? 12,60) 47.95 eur p/m

11. winnieandbuzz

winnieandbuzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je ook goed gekeken naar ping en connections per minute?

12. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Denk er wel even aan dat het kan zijn dat je weer een hoop moeite moet doen om met 2 xboxen weer op Live te kunnen? Je krijgt waarschijnlijk een multi-pc modem, en die routers zijn niet zo enorm goed ;)

13. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    ik denk er zeker goed over na, want volgens mij moet je altijd bij adsl een TELEFOON lijn hebben, en laat ik die niet hebben? Dus vandaar dat we het beste bij kabel kunnen blijven denk ik...

14. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Inderdaad, je hebt een vaste telefoonlijn nodig.

15. Urtica

Urtica Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik vragen waarom ze dan niet zo goed zijn? Heb namelijk al meer dan een jaar zo'n modempje samen met Planet ADSL, en nooit echt problemen gehad.

16. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Het is budgetspul. Ze zijn dus slechter in routen bij zware taken, bijvoorbeeld 4 pc's die over en weer grote bestanden aan het versturen zijn. Dan is een losse (dure) router altijd beter. Voor normaal huis tuin en keukengebruik maakt het echter niet zoveel uit, je belast de troep toch niet echt.
    Verder is er voor een goede router vaak meer en betere firmware te krijgen, zodat je beter up to date blijft.
    Zelfde geldt voor de firewall...

Ik heb zelf nu ook zo'n multipc ding hoor, werkt opzich wel erg makkelijk ;)

17. OT Edge

OT Edge On The Edge

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu bij XS4ALL een overstap aangevraagd van Demon naar XS4ALL, zij zorgen dat het abonnement bij Demon wordt afgesloten, duurt in totaal een maand. Je komt nooit zonder internet te zitten. Goede service zou ik zeggen. Hopelijk is de verbinding ook goed. Het kan echt niet langer op deze manier, ben je aan het ownen valt de verbinding weg......

Speedtest geeft echt wel goede resultaten van mij Demon account, maar dat zijn in principe steekproeven. Het gaat er om dat de verbinding 24/7 stabiel moet blijven.

18. Urtica

Urtica Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe oke bedankt dan hoef ik me geen zorgen te maken:)

19. DonJordi

DonJordi The don himself

Leuk Bevonden:
    0
    IK heb ff een vraag over mijn internet verbinding ik dl max 190 kb\s en speel CSS en BF2 met lage pings en zonder lag is dit ook goed genoeg om een beetje goed op live te kunnen ik heb tot nu tu alleen pes6 online gespeeld met trial dat ging opzich nog wel maar niet super maarja iedereen had daar problemen mee dus..

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ja is goed genoeg

Deel Deze Pagina