Sinds kort heb ik een dreambox converter + ps2 dual shock controller voor m'n xbox, zodat ik er PES4 mee kan spelen... maar nu merk ik dat ik iets harder op de knopjes van mn controller moet drukken dan wanneer ik PES4 op de PS2 speel.... :{ Op diverse fora heb ik toen gelezen dat de PS1 dual shock controller dit probleem verhelpt. Dit omdat de knoppen digitaal zijn in plaats van analoog?? Kan iemand me dat uitleggen? Is deze controller de juiste? http://www.dimplus.nl/link.asp?pid=18979 Of weet iemand waar ik het best deze controller kan vinden? Alvast bedankt!
PS2 controllers zijn presure sensitive... zie het als pendalen van een stuur. Je kan zelf regelen hoe hard je ergens op wilt drukken om zo bijv 30 te kunnen rijden. PS1 controllers kennen maar 2 waarden 1 en 0. 0 is niks 1 is als je drukt dat hij iets gaat uitvoeren. Het kan best zijn dat de xbox niet gebruikt maakt van een presure systeem als dat van Sony. Daarom moet je de knop helemaal in drukken om de 1 waarde te halen. Ik hoop dat je het een beetje snapt
de xbox maakt iig dat ik weet wel gebruik van een presure systeem, misschien alleen wel wat (beter?) afgesteld in PES4
het 'probleem' ligt in dit geval bij de converter, die wat lag vertoont. Hopelijk wordt dit met een PS1 controller opgelost.
Ik heb hem net in huis en ik ben gewend hem op de ps2 te spelen dus ik vraag me af hoe het op de xbox speelt. Vast net zo goed als op de playstation