[PS2] Algemeen Import

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door sharkysharky, 30 okt 2003.

1. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Hey, zijn hier ook mensen die een Amerikaanse/Japanse PS2 hebben?

Ik ben namelijk van plan om een Amerikaanse aan te schaffen om zodoende het missen van een aantal grote RPG's te voorkomen. Ik koop hem dan ook vanwege Suikoden III, Chrono Cross en Xenogears/Xenosaga. En in de toekomst hoef ik dan ook niet zo lang te wachten op spellen.

Inderdaad is ombouwen (louter voor import!) ook een optie. Maar ten eerste is dit haast even duur, ten tweede gaat het niet altijd ten goede van je PS2.

Ik ga deze games dan aanschaffen via Ebay, en wilde weten of hier mensen zijn met ervaring met het kopen van games uit Amerika op deze manier. Kunnen die mij dan vertellen over de levertijd, verzendkosten en veiligste manieren van betalen?

2. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    * betalen is het makkelijkst gewoon via Pay Pal, is erg simpel als je een credit card hebt en wordt heel vaak geaccepteerd.

* de verzendkosten moet je altijd van te voren vragen als 't niet vermeld staat, dit kan problemen achteraf verhelpen. Let wel op dat sommige alleen binnen de VS sturen, dit staat dan vermeld.

* levertijd is heel verschillend, ligt aan de manier van verzenden en de snelheid van de verkoper :)

Je kan ook gewoon nieuw kopen bij dvdboxoffice. Die spellen zijn nieuw en niet echt duur vergleken met de winkels hier. Alleen het verzenden duurt wel 2 weken tot een maand :D maar is wel inbegrepen bij de prijs

3. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Hey rare_ltd, bedankt voor de tip van dvdboxoffice zeg, wat een prachtig aanbod aan spellen hebben ze daar en tegen lekkere lage prijzen! Velen nog beter dan ebay, en nog nieuw ook.
    Ik had veel eerder met die Amerikaanse systemen moeten beginnen blijkt nu wel.

Koop jij ook vaak via hun? Zo ja, weet je ook welke exchange rate ze gebruiken? Kan ik daarvoor gewoon de rate gebruiken die gwk.nl hanteert?

Ik heb zelf die freeloader al liggen (met Animal Crossing), dus F-Zero GX ga ik ook maar importeren. Schijnt grafisch nog mooier te zijn, de Amerikaanse versie (volgens Eurogamer).

Ik heb deze spellen gevonden op die site van je die ik zeker ga halen (uiteraard niet allemaal tegelijk):
    - Suikoden 3 (voor 30 euro)
    - FF Chronicles (oa Chrono Trigger)
    - Chrono Cross (voor 25 euro)
    - XenoSaga (30 euro, helaas hebben ze geen Xenogears meer...)
    - Twisted Metal Black (de leuke versie dus, voor maar 23 euro)

en nog veel meer.

Er gaat letterlijk een wereld voor mij open!

4. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    Alleen wanneer je een progressive scan TV hebt (zegt de EG review). Die TV's zijn in Europa zeldzaam.
    De PAL versie draait overigens ook 60Hz.

5. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    ja als ik PAL kan kopen doe ik dat ook, heb geen zin om steeds die Freeloader er in te moeten stoppen, dat gaat op den duur echt irritant worden als je vaak speelt. Maar mocht je een NTSC console hebben staan is importeren natuurlijk heerlijk :9

en bij dvdboxoffice zei ik al dat je heeel lang moeten wachten op je game, als dat geen probleem is heb je het dus lekker goedkoop. Heb je wat meer haast kan je de games ook halen bij therage.com, daar zijn sommige games die je zoekt net zo duur, alleen moet je wat verzendkosten betalen (maar hebt ze wel dan wel heel snel binnen)

Laatst bewerkt: 31 okt 2003
  6. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, thanks voor de info.
    Heb je zelf ook meerdere systemen (regio's) of heb je er eentje voor import doeleinden laten ombouwen?

7. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    nee ik heb geen speciale import consoles, vind dat een beetje te duur om te gaan verzenden (als ik op vakantie een goedkope NTSC ps2 ofzo in de winkel zie zou ik 'm wel mee nemen). Ombouwen zou ik helemaal nooit doen aangezien dat niet echt goed is voor je console, zeker niet voor een ps2.

ik heb wel wat import spellen voor de SNES en vooral bij de SEGA Saturn is importen noodzakelijk aangezien er weinig leuks op PAL gebied is (of 't is moeilijk te krijgen). Ik zit er ook nog aan te denken om zo'n Panasonic Q te kopen, maar dat is meer voor de heb dan dat ik 'm echt nodig heb voor import games. Denk dat ik die koop als die wat goedkoper is, want 't is een lekker collector's item :9

8. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    o ja, even offtopic: is die Animal Crossing nog de moeite waard? Hij is nu ook PAL dus zit er over te denken om 'm alsnog te halen.

9. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Hoewel er nu eindelijk meer en meer rpg's richting Europa komen ben ik dus ook van plan om een NTSC PS2 aan te gaan schaffen voor bepaalde rpg's. Titels als Suikoden 3 en 4, Xenosaga, en de . Hack serie staan op mijn wannabuy lijstje. Toch wil ik ook nog even de aandacht vestigen op een nieuwe US only rpg.

Disgaea: Hour of Darkness dat een overwachte hit werd bij zowel het publiek als de pers. Het is een Tactical RPG zoals bijv. Final Fantasy Tactics op de PSX en kenmerkt zich door de typische whacky Japanse humor en stijl, een enorme hoeveelheid aan characters (150 :eek:), 100 verschillende aanval spells en skills.

Dit soort type RPG lijkt aan te gaan slaan in Amerika aangezien je nu ook nog Phantom Brave (van dezelfde makers als Digaea) en La Puchelle kunt gaan verwachten. Mij lijkt het iig een leuke afwisseling op de "gewone" rpg.

Edit: *zucht* Waarom werken die screens wel in de preview reply, maar niet in de gewone post? Nou ja, als je ze niet ziet dan moet je maar Copy + Paste doen.

Laatst bewerkt: 31 okt 2003
  10. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    @rare_ltd: AC is zeker de moeite waard, maar je zult hem wel uit Australie moeten halen dan. Vooral als je met meerdere mensen het spel speelt (ieder z'n eigen personage) kun je er veel lol mee beleven.

@GR: Disgaea heb ik ook over gelezen, maar ik heb het niet zo met tactical RPG's dus laat ik deze maar liggen. XenoSaga ben ik zelf ook nog niet helemaal zeker over; het schijnt bijna een hele anime film op zich te zijn dankzij de (te) vele cutscenes en dat heb ik liever niet.

Niet alleen kun je met een Amerikaanse PS2 sommige RPG's toch nog spelen; ook zijn er meerdere spellen die zo slecht naar PAL zijn overgezet, dat het zeker de moeite loont om die gewoon NTSC aan te schaffen. Dan heb ik het over spellen als FFX, DMC en TMB.

Ik haal de die NTSC PS2 vooral voor Suikoden III; daar heb ik louter zeer lovende verhalen over gehoord.

11. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens, weet iemand hier of de PS2 memory cards universeel zijn? Dat wil zeggen of ze werken op welke regio PS2 dan ook?

12. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Volgens mij zijn Memory cards, net als controllers universeel.

Kan het verkeerd hebben, maar ik meen het ergens gelezen te hebben.

13. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Suikoden III maar alvast besteld, alsmede Chrono Cross.
    Zo ben ik in ieder geval qua RPG's een tijdje zoet.

Nu eerst nog Dark Chronicle uitspelen...;)

14. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    En hoe heb je dat nu met de console gedaan dan? Zelf zat ik er over te denken om via deze site een NTSC PS2 aan te schaffen. Bij de import sectie staat er een voor 279 euro met alles erop en er aan.

15. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik laat hem gewoon meenemen door iemand uit de VS.
    Ik verwacht toch wel zeer binnenkort een prijsverlaging, dus daar wacht ik even op.
    Op dit moment is hij 155 euro omgerekend, dat is al bijna de helft als dat import winkels blijkbaar rekenen...

16. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    sharkysharky

is die Suikoden III een platinum versie of een normale of heb je
    'm nog niet binnen?? Zelf ben ik eigenlijk nog nooit begonnen aan RPG's, maar aangezien dat spel van Konami is lijkt me dat wel een leuke om nog eens te proberen :D

er zijn ook nog wel andere leuke niet RPG import games, Metal Slug 3 over een tijdje en World Series Baseball, misschien nog wel meer

17. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Suikoden III is vrij snel binnengekomen (evenals Chrono Cross)
    Het duurde maar 8 dagen vanuit Canada (DVDBoxoffice), niet zo lang dus als jij hebt ervaren...;)

Suikoden III is de non-greatest hits hoesje (schitterend hoesje trouwens!). Chrono Cross is wel een budget hoesje, erg lelijk gedaan trouwens (met een groene rand), net als hier de platinum reeks. Maar goed, jammer dan, maar ik heb zeker ook geen zin om tientallen euro's meer uit te geven voor de originele versie. Zoveel waarde hecht ik daar toch niet aan; het gaat mij om het spel zelf uiteindelijk. Dit geldt eens te meer voor Xenogears (volgens de kenners DE RPG voor de PSX). Die gaat Square samen met drie andere RPG's deze kerst eindelijk uitbrengen in de Greatest Hits reeks. Raar maar waar.

Hecht jij wel veel waarde aan de originaliteit van de hoesjes dan? En waarom dan eigenlijk?

Non-rpg's spellen die de moeite zijn te importeren zijn er niet veel. Je hebt wel veel spellen waarvan de conversie naar PAL zodanig slecht was, dat het spel veel minder werd. Voorbeelden zijn Devil May Cry en Twisted Metal Black. Zeker niet de minste spellen. Die laatste ga ik zeker binnenkort ook bestellen.

Maar het draait dus vooral om het importeren van de RPG's. Die komen hier ofwel helemaal niet uit of hebben last van grote zwarte balken, en lagere framerate (oa FFX). Dus binnenkort zul je als PAL only gamer ook Suikoden IV en StarOcean 3 moeten missen. Ik ben trouwens zelf ook net begonnen aan het RPG genre. Had er eerst geen geduld voor maar na Skies of Arcadia, Paper Mario en nu Dark Chronicle ben ik helemaal verkocht.

Ik heb trouwens nog geen Amerikaanse PS2 gekocht, dus veel heb ik nog niet aan die spellen. Maar ik wilde eerst even weten of het bestellen van de games geen problemen opleverde. Dat gaat dus gewoon vlot en netjes (en (nog) geen invoerrechten ;) ).
    En ik verwacht toch nog een prijsverlaging in de VS binnenkort, dus daar wacht ik nog even op.

18. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Hier zit ook trouwens ook met smart op te wachten:

19. sharkysharky

sharkysharky Nintendo

Leuk Bevonden:
    0
    Hey GothicRulez, heb je inmiddels al een US PS2 aangeschaft?

20. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Nog niet. Ik wacht even mijn kerstbonus af en dan koop ik hem naar alle waarschijnlijkheid in januari. Ik ga hem ook gewoon in Nederland halen. Het is wel een stuk duurder, maar wel makkelijker en het geeft me meer zekerheid. Ik heb er dan toch het geld voor dus waarom dan ook niet he. En het vele speelplezier dat het me gaat opleveren met al die rpg's maakt het allemaal goed.

Deel Deze Pagina