Gisteren MGS3ubsistence gekocht, en uiteraard wou ik gelijk de online mode proberen,maar ik heb zo fucking lang al niet meer PS2 games online gespeeld dat ik het allemaal even kwijt was, waaronder dus mijn CS inlog gegevens, maar na het bellen met Sony en zelf goed nadenken wist ik mijn username en password weer. Dus ik blij (dacht ik), op aanraden van Sony
heb ik de network config van de memory card gegooid en een nieuwe aangemaakt met de network acccess disc, alles automatisch gekozen (zoals ik dat toen ook deed toen ik central station net had aangeschaft) de diagnostische test die daarna volgde verliep zonder problemen, heeeeeel mooi dacht ik...lets get it on ...nou niet dus.
Toen ging ie verder naar Central Station.....DNAS werd geladen , ging allemaal goed..en toen ineens een error ..."Kan geen contact maken met Central Station, checken je instellingen en probeer opnieuwe"
Sony gebeld weer, die zei dat ik in de router settings firewall uit moest zetten en weer proberen, zo gezegd zo gedaan, maar zonder succes.
Ik heb het zojuist geprobeerd met MGS3ubsistence (want juist na het kopen van die game wou ik het meteen online proberen,maar helaas..het mag nog niet zo wezen )
Ik deed de Persistence disc erin, online mode...en wanneer ie klaar is met DNAS laden staat er dit
Checking UDP port...
Cannot create game in the current network environment .changing the settings on your router may solve this problem ( 519:179)
Ik weet ook gewoon zeker dat er iets in de router verkeerd staat...want begin dit jaar (en anders was dat eind 2005) heb ik nog online gegamed op PS2....zonder problemen....toen kwam er een Xbox360 bij en toen zijn er vast dingen veranderd in de router, en overigens...de Xbox360 werkt perfect, geen enkele problemen of wat dan ook. Wat ik wel zo raar vind is dat
ie bij de PS2 WEL door die verdomde diagnostische test komt...perfect allemaal...maar daarna foute boel.
Die error in MGS3...wanneer ie UDP port test enzo....moet ik misschien de
PS2 in de router settings zetten? Mijn Xbox360 staat in zo'n lijst in de router settings..dit zou het kunnen zijn (wel raar, want ik hoefde niks te veranderen aan wat voor settings dan ook toen ik voor het laatst via Central Station speelde.
En in de router settings heb ik bij Port Range de Xbox360 staan...misschien moet de PS2 daar ook..maar ik heb geen idee van het port nummer.
Laatst bewerkt: 5 okt 2006