ps2 dinsdag online vanaf dinsdag kunnen americaanse ps2 bezitters online: Concept wijkt af van Xbox Live Vanaf dinsdag kunnen Amerikaanse PS2-gamers het online tegen elkaar opnemen, als Sony begint met het verkopen van een speciale adapter voor de PlayStation 2. Daarmee is de Japanse fabrikant rivaal Microsoft net iets te snel af. De Xbox Live-dienst gaat in de V.S. op 15 november van start. Sony pakt het anders aan dan Microsoft. De adapter die op de markt wordt gebracht, zal zowel voor breedband als de gewone telefoonlijn geschikt zijn terwijl de Xbox Live alleen via breedband toegankelijk is. De online wereld van de PlayStation zal bovendien niet zo gesloten zijn als die van de Xbox. Waar de console van Microsoft alleen met de eigen speciale servers van de softwarefabrikant contact kan leggen, laat Sony het organiseren van de serverinfrastructuur graag over aan gamemakers. De PS2-fabrikant verwacht vrij veel gamers te kunnen strikken voor de online dienst. Voor de lancering heeft Sony al een kwart miljoen adapters in voorraad. Tegen het einde van het jaar hoopt men op 400.000 gebruikers. Aan de PS2 Network Adaptor is een prijskaartje van 39,99 dollar verbonden. Daarvoor krijg je een apparaat dat rechtstreeks verbindt met de uitbreidingspoort aan de achterzijde van de console, en een setup-disk om online te gaan met speelbare demo's. Er kan gekozen worden uit verschillende providers, waaronder AOL, AT&T Worldnet, Earthlink, Prodigy/SBC and Sympatico. De Adaptor beschikt over een ethernetaansluiting voor een kabel- of adsl-modem en een aansluiting voor een analoge telefoonlijn. Zowel Microsoft als Sony doet er het zwijgen toe als hen gevraagd wordt wanneer de online diensten in onze contreien beschikbaar komen. Wellicht zal ook de PlayStation 2 als eerste Europese diensten aanbieden. Zo zou de Network Adaptor volgende week op een Duitse gamebeurs worden voorgesteld. En in Groot-Brittannië zou een lancering voor het najaar staan gepland. dit is de adapter: denk zelf nie dat het wat word..dat ps2 online gebeuren whehehe
Hmmm.... Zo héhé,,, Het werd is een keer tijd zeg.. Jezus Christ!!! Hebben ze er Gdvrdmme 2 jaar op staan wachten.. Damn zeg, wat een losers bij elkaar.....
Dit gaat een flop worde.. jep .. ken ik nu al zien.. Als ze de serverinfrastructuur late organisere door de gamemakers dan weet je al dat er veel hackers en shit kome. ennuh game met een 56K modem? dat wordt gamen met een framerate van 3fps ... gegarandeerde flop dus... gewoon een paniekreactie van sony toen ze zage dat de xbox online ging ...
Hebben ze 2 jaar geleden nog lopen pronken van wij zullen de eerste zij die online gaan... Nu hebben ze verloren eigenlijk.. (Beta test is al bezig van MS) Testen ze het nog geen eens lijkt het wel.... (maybe heb ik iets gemist) En komen ze met dit aankakken... Beter gaan ze eens goed kijken naar MS... Die probeert alles correcto mundo te krijgen,,,, En Sony.. Ik durf het echt niet te zeggen.. Maar dit gaat gegarandeerd fout. Hoeveel games kunnen eigenlijk al online bij de PS2??????
in japans is het al een tijd van start hoor? of heb je nooit gehoord van de problemen met final fantasy 10 of 11 whatever? dat die servers het nooit goed deden etc.
jep dat wist ik. subject nie goed ingevuld...... moe ff 'in America' achter wil je da ff veranderen Mirik???
inderdaad: hoezo eerder naam: lanch jaar , online jaar Sony online: 2000 - 2002 xbox live: 2002 - 2002
Zie ik heb gewoon iets gemist.. Maar toch.. Het duurde wel focking lang....... Ik kan er nog steeds niet bij dat ik iets gemist heb....
ik weet nog dat die Finalfantesy11 heel vele probleemenmet zich mee nam toen die ONline ging server alltijd down of de snelhid was te langzaam of de server werd zwaar be DdoS whhaaaa en heel vaak ging je speelen en kick de server je uti jah dat krijg je er van he als sony dingen doet sony regeld dingen voor de helf en de rest laate ze lekker aan de mensen zelf over kijk dat krijg je dus niet van MSms is puure support en kwalitijd geen kwantietijd p.s als je nog online wild zonder ene lange laad tijd moet je een hdd koopen voor €225 met Linux waar je geen ruk aan heb
Plus nog dat je voor elk spel extra moet betale om er online mee te kunne spele, Sony laat dat aan de developers over.. slim...
jep.. zoals je in dat ene filmpie zag... dat xbox(aka microsoft) de Voice dingen op zich nam... en als ik die communicator zie van PS2 online (letsebee tread )dan weet ik het zo net nog niet
dit is wel een grappige link.....microsoft heeft een starterspaket voor ps2 online naar ign gestuurd.(zeggen ze)