[PS4] PS2 - Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King

Discussie in 'Games' gestart door Peter OtH, 30 jan 2006.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Iedere RPG fanaat kent wel Final Fantasy. Door velen wordt ie ook een beetje gezien als de oorspronkelijke turnbased console RPG.
    Dat is echter niet helemaal terecht, de eerste console RPG was namelijk AD&D Treasure of Tarmin van Intellivision uit 1982. Een titel overigens die niet echt groots aansloeg. Het duurde dan ook een tijdje voordat er weer een console rpg kwam, 4 jaar later was het zover. Enix kwam met Dragon Quest op de NES.
    Deze titel heeft helaas nooit het europese vasteland bereikt. 1 jaar later kwam Square met Final Fantasy, ook op de NES.
    Dragon Quest was er dus al voor Final Fantasy, maar toch is het een beetje een vergeten kindje. Vooral dan in europa omdat ie hier verder nooit is uitgekomen. Heel erg jammer want het zijn altijd zeer goede RPG's geweest die in Japan regelmatig zelfs vaker over de toonbank gingen dan FF.

Maar eindelijk komt er nu een Dragon Quest naar europa, inmiddels hebben we het al over deel 8.

Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King.

Het is een klassieke turn-base RPG, iets waar ik eigenlijk weer eens op zit te wachten na alle action RPG's van de laatste tijd.

Het stijltje spreekt me enorm aan. De characters zijn ontworpen door Akira Toriyama van Dragonball Z faam en gegoten in een Cell-shaded jasje wat er imo fantastisch uitziet.

Verhaal:
    bron: www.square-enix.com

Screenshots:
    bron: www.rpgfan.com

Hoewel het verhaal redelijk cliché is kan ik niet wachten op deze titel. Samen met shadow of the Colossus is dit toch wel een must-have PS2 titel voor mij.

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me een mooi spel, de invloed van Akira Toriyama is duidelijk merkbaar en das in mijn ogen alleen maar positief :)

Maar vanwege het feit dat er dit jaar meerdere RPG's uitkomen die mijn aandacht hebben, denk ik dat deze game er helaas niet in gaat zitten voor mij....

3. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1
    ik denk dat deze wel zo sne lmogelijk hier in mijn ps2 zit hoor:cool:.... ziet er heerlijk uit.

4. Rasrus

Rasrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd, dit spel laat in Japan spellen zoals Final Fantasy en Kingdom hearts ver achter zich

Deel Deze Pagina