1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PS2 - DVD speler probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door alibi, 13 apr 2003.

  1. alibi

    alibi Guest

    als ik een DVD afspeel op mijn PS2 dan krijg ik in een "lang" beeld. dus dan zie ik zeg maar lange hoofden. met mijn Xbox heb ik er geen problemen mee, maar met m'n PS2 kan ik maar niet het goede beeld voor elkaar krijgen!!:confused: ik heb alle soorten instellingen al gehad volgens mij!...

    is dit een bekend probleem, weet iemand de oplossing???
     
  2. Stijn

    Stijn the flying Dutchman

    Berichten:
    1.390
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt. Een Xbox past het beeld van breedbeeld dvd's op een 4 : 3 tv aan tot het goede formaat met zwarte balken. Een PS2 doet dit niet. Nu heb ik een tv waarbij je het beeld op 16 : 9 kan zetten maar jij waarschijnlijk dus niet. Hier is geen oplossing voor (behalve een nieuwe tv kopen die dit wel kan). Dus kijk je breedbeeld films lekker op je Xbox zou ik zeggen.
     
  3. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Wou net zeggen....waarom kijk je ze niet op de xbox....want de beeldkwaliteit van de dvd speler in de xbox is zelfs nog wat beter dan in de PS2. En anders kun je altijd nog wat rommelen met de instellingen om te kijken of hij het misschien dan wel doet.
     
  4. Koen14

    Koen14 Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je geen tv met een knop om hem op breedbeeld te zetten? Dan krijg je altijd zwarte balken en dan zou het opgelost zijn.
     
  5. alibi

    alibi Guest

    ik ga bijna elke week naar me vriendin, die woont een eindje weg, en dan neem óf me Xbox mee óf me PS2 mee. ligt eraan waar ik meer zin in heb om op te spelen. en dan willen we meestal een dvd-tje kijken. dus er is eigenlijk geen mogelijkheid om de PS2 zo in te stellen dat het gewoon wordt!?? raar.....

    ik kijk thuis natuurlijk wel via me Xbox. en ik kan me TV wel op breedbeeld zetten met een knoppie op me afstandsbediening. maar bij me vriendin niet.....tis nie anders dan he!

    ok, bedankt voor de hulp!!mzzl!!
     
  6. slicer

    slicer iech bin de beste

    Berichten:
    610
    Leuk Bevonden:
    0
    dit ligt aan je tv
    deze moet je goed instellen
    en kijk eens of je ps2 goed staat
    ps2 aanzetten zonder spel rin
    stysyeemconfiguratie aanklikkeneenmaal naar benedendrukken
    en het beeldformaat aanpassen
    dus naar 16:9 zetten

    enne wat bedoelen jullie met een betere dvd speler in de xbox
    mmmmm speel resident evil dan maar eens op je x box
     
  7. Go Ahead Eagles

    Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

    Berichten:
    1.775
    Leuk Bevonden:
    34
    Ik heb ook ps2 en xbox. Ik speel mijn dvd altijd op mijn ps2 af omdat je bij xbox extra kit moet kopen doe ik lekker niet :p
    En het beeld op de ps2 is perfect !!!!
     
  8. matje

    matje Soco Socoo!!!

    Berichten:
    302
    Leuk Bevonden:
    0
    beeld op ps2 is uitgerekt tenzij je geschikte tv hebt
     

Deel Deze Pagina