1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

"PS2 Emulator"

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Darkon 83, 27 mrt 2007.

  1. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, vraagje.

    Ik heb hier een PS2 staan, met oa. het spel Gran Turismo 4. En een stuurtje. Nu is het alleen lastig om het stuurtje te gebruiken op mijn tv. Dus dit wil ik graag op mijn PC beeldscherm doen. Maar mijn PS2 kan niet aangesloten worden op mijn beeldscherm. Met andere woorden, kan ik Gran Turismo op mijn PC spelen en het stuurtje gebruiken met alle functies (zoals force feedback, pedalen etc.)

    Ik weet niet zeker of het mag, aangezien emu's dacht ik illigaal waren. Maar als je de PS2 hebt en het spel legaal, mag het dan ook niet?

    Ik hoop dat iemand me kan helpen!

    EDIT: Ik zie dat ik de thread bij de PC spullen heb geplaats ipv. bij de Sony afdeling.
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2007
  2. Shizzel

    Shizzel Guest

    Is er geen vga-kabel voor dan? Volgensmij wel hoor.
    En anders heb je helaas pech, want voor zo ver ik weet is het niet mogelijk om een PS2 te emuleren op je PC.
     
  3. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Emulators zijn legaal. Het draaien van een game is legaal. Het vervelende is meestal dat je een bios-dump moet zien te krijgen van de PS2-loader en dat is wel illegaal.

    Er zijn meerdere emulators gratis van internet te halen, zonder de bios maar hou er rekening mee dat je voor sommige games een hele dikke PC moet hebben om bepaalde instructies om te zetten naar een taal die een PC begrijpt die dat dan weer om moet zetten naar beelden.
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb het eens een tijdje geleden voor de lol getest (en voor de zagers, ik heb mijn eigen PS2 bios gedumpt en gebruikt :+ (ik weet het, is waarschijnlijk ook illegaal)) met de beste PS2 emulator tot nu beschikbaar. De meeste games werken niet en er zijn maar weinig die echt perfect werken.

    Bovendien is het nog iets te zwaar (om te slecht geprogrammeerd) om fatsoenlijk e fps te krijgen. Ik kreeg bij Gran Turismo 3 maximum 20 fps, maar het ergste van al was dat ik mn auto niet in beweging kreeg :+ (door de menu's navigeren ging perfect). Ook zaten er wat grafische foutjes in, maar dan kon aan mijn instellingen liggen (volgens de makes van de emulator moest de game zo goed als perfect werken).

    Besluit: Buiten het feit dat het vrij illegaal is, is het momenteel ook nog niet doenbaar op een pc (tenzij misschien met een quad-core cpu en een 8800).
     

Deel Deze Pagina