[PC] PS2 en Gamecube op je nieuwe HDTV?

Discussie in 'Games' gestart door Tallon 4 NL, 22 okt 2005.

1. Tallon 4 NL

Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

Leuk Bevonden:
    0
    Nu de HDTV ein-de-lijk besteld is ( en mijn bloeddruk gedaald is ;) ) wil ik de consoles die ik nu nog bezit ook een keer laten spinnen op zo'n HDTV.
    Schijnt dat de beeldkwaliteit veel beter is...:9
    For the record: Ik bezit een PAL cube en PAL ps2 (modded)

De vragen dan maar?
    1. Heeft iemand hier al ervaring mee?
    2. Welke kabels dien ik aan te schaffen?

Greetz
    GSpark

2. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Beeldkwaliteit is alleen beter als het outputsignaal van de console ook HD is... Met 360 en ps3 dus...

3. Tallon 4 NL

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt niet Alex. Met component kabel geven de consoles 480p/ 576i.

4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    1. Jep :)

Ik ben over geen van beiden echt enthousiast...

De beeldkwaliteit van de Gamecube gaat op zich nog wel (beeld is niet uitgelijnd dus rondom zwarte balkjes, niet altijd helemaal scherp).
    Over de beeldkwaliteit van de Playstation 2 ben ik ook niet echt te spreken. Het beeld is wederom niet uitgelijnd en de resolutie van de games is relatief laag waardoor het er gewoon niet 'strak' uitziet. Bij de Xbox daarentegen is het beeld wel uitgelijnd en zien bijna alle games er erg strak uit. Probeer PGR 2 maar eens :9.

2.

Voor beiden heb ik btw de officiele RGB kabels gebruikt.
    Bij lik-sang hebben ze component kabels voor zowel de Gamecube als de Playstation 2. Het schijnt dat ook bij niet progressive scan games de beeldkwaliteit iets beter is dan met de RGB kabel. Maar voor progressive scan games zou je component kabels kunnen kopen.

* PS2 component kabel
    * Gamecube component kabel

Lees van beiden kabels btw even de gebruikerservaringen door bij lik-sang :).

5. Tallon 4 NL

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk...hier hebben we iets aan_O_
    Geweldig...ga het ff uitzoeken.
    Jammer dat het je tegenvalt....ik had er super verhalen over gehoord.
    Is het de aanschaf waard denk je?

grtz
    Gspark

6. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ja dat is inderdaad jammer, ik had er zelf ook best wel wat van verwacht :).

Ze zeggen dat de component kabel in ieder geval een mooier beeld geeft dan de RGB kabel. Maar ik speel nu bijna nooit meer op de GC/PS2 dus voor mij is het de aanschaf niet waard. Maar de games die progressive scan ondersteunen knappen natuurlijk wel aardig op.

Over het algemeen zijn de berichten over de GC positiever dan over de PS2 op internet. Gebaseerd op de kabels die bij lik-sang zijn gekocht. De component kabel voor de GC is een officiele van Nintendo. De kabel voor de PS2 is géén officiele kabel, dus waarschijnlijk is deze van een mindere kwaliteit. Kijk alleen al eens naar het prijsverschil tussen beiden kabels :eek:.

7. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm dus dat is beter dan advanced scart ( die is RGB ? )... Das wel relaxed wist ik niet...

8. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    het is dus wel beter als normaal maar niet op HD niveau?

9. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Hatsikidee, verplaatst :cool:

10. Tallon 4 NL

Leuk Bevonden:
    0
    Wil je de kabels niet verkopen ArjanO-)
    Keb er wel interesse in_O_

mvg
    GSpark

11. MPGamer02 NL

MPGamer02 NL Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox Beeldkwaliteit Ownt

12. Blümchen

Blümchen Me poesie en me krèk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zowel mijn PS2 als mijn Cube m.b.v. component-kabels op mijn plasma aangesloten.
    Bij de meeste games maakt het verschil in beeldkwaliteit niet zoveel uit, maar bij een aantal titels is het verschil echt enorm.
    Tekken 4 ziet er bijvoorbeeld in 480p echt veel mooier uit dan in normale modus, maar een game als Destroy All Humans valt in 480p dan weer een beetje tegen.
    Ik heb niet zo heel veel progressive scan-compatibele Cubegames, maar de games die ik heb zien er gewoon goed uit met een component-kabel.
    Tja, en Gran Turismo 4 in 1080i schijnt helemaal sexy te zijn, maar die game heb ik helaas niet in de NTSC-versie.
    :mad:

13. JeePee

JeePee Guest

Ja, dat had ik ook gehoord dat Gran Turismo 4 er erg op vooruit gaat. Had er ook screens van gezien.

Zelf heb ik voor mijn PS2 een RGB-Kabel gekocht van 10,-.
    Je ziet erg duidelijk verschil (positief)
    Het onderscheiden van kleuren is veel beter. Wanneer je bijvoorbeeld de linker kant van je beeld wit is, en de rechter zwart, dan zou je zonder RGB nog een grijs randje tussen de 2 kleuren zien, maar met de RGB-Kabel is dit echt alleen wit en zwart. Ook zijn de kleuren een stuk feller.
    Dit is btw wel gewoon op een normale TV. En in tegenstelling tot Arjan ben ik er wel over te spreken ;)

Deel Deze Pagina